Been there, done that.
Ik tenniste als kind (tussen 9 en 15 jaar) 4-5x per week en soms wel vaker, maar at ook slecht. Op school in pauzes met maten blikjes frisdrank halen, appelflappen, frikandelbroodjes dat soort shit.
Woog op me 15e 114.
Maar ik zie hier veel mensen reageren van die kinderen zijn dom, ouders ziek bla bla bla.
Het merendeel hier komt van 60kg vel over been en komt amper aan, dan kan je je inderdaad moeilijk voorstellen hoe het is als je snel dik wordt (en nu niet mijn eigen woorden gaan gebruiken dat ik super veel at, at gewoon slecht en meer dan ik verbruikte).
Nu nog, weeg nu weer 115 ongeveer met een redelijk acceptabel vetpercentage vind ik zelf, maar als ik iets boven de 3000kcal eet kom ik gewoon aan.
Nog een ander punt wat lastig is te begrijpen misschien, kinderen en ouders weten niet waar ze moeten beginnen om af te vallen.
Toen ik eenmaal door had (door de hulp van een maat) hoe krachttraining beetje werkte en wat voor oefeningen ik moest doen vond ik het al snel leuk en ging het afvallen makkelijk in combinatie met een simpel voedingsschema.