XXL Nutrition

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

• Topic Starter Topic Starter
Op je profiel pagina staat dat links onder je ava

Wie jij volgt en daaronder volgers van jou.

Nee, hij bedoelt de volgers van een topic, dat was vroeger gewoon een klikbare link, nu niet meer.

@bodybuilding.nl

Nee, hij bedoelt de volgers van een topic, dat was vroeger gewoon een klikbare link, nu niet meer.

@bodybuilding.nl

Dat is verwijderd omdat het niet optimaal werkte en voor de privacy van leden die alleen het topic volgen. Meeste volgers hebben geantwoord op het topic en kan je via 'Topic Tools' -> 'Wie heeft er gepost' bekijken of via de linken in forumlijst/nieuwe berichten (aantal reacties).

Nou daar zijn we weer. Dag 2 v/d bulk.

Morning weight: 64.4 ???
Kcals inname vandaag 2500 (170 ei/ 350 carb/ 50 vet)

Pushday 1:

4x5, 1x6+ Barbell Bench Press (67.5 kg)

1x5 , 2x6 military overhead Press (45kg)

3x8 incline dumbell press (26kg)

3x12 skullcrushers (30kg) SS dumbell latteral raises 2x 15, 1x 17 (8kg)

3x10 Overhead dumbell Tri Extends (22kg) SS 3x 18 tricep cable push down

Crosstrainer 33 mins (375 kcals)

Done.

Gewicht opeens 1.4kg zwaarder ???, kleine side note. Laatste maaltijd (1200kcals) was om 22:00 savonds en heb gewogen om 7:30 (2 uur eerder dan dag 1) dus dit zal de grootste reden wel zijn van de enorme gewichtstoename.

Training ging wel lekker, weer weinig volume op de compound lifts voor mijn gevoel. En dan opeens erg veel volume op de triceps door de supersets.. maargoed, we blijven netjes het schema volgen:o.

Nu een lekkere preworkout xxl milkshake met 15 gram Lucky Charms Cereal omdat... IIFYM toch? :p

20190205_161547.jpg

Yes yes day 3 (legs day 1); GOD WAT VIEL DIT TEGEN...

Morning weight; 64.4 (zelfde als gister)

Squat
2x5 (50kg), 1x8 (50kg)

Romanian Deadlift
1x 8 (70kg)
1x 10 (70kg)
1x 12 (70kg)

Leg press
3x 8 (73kg)

Leg curl
3x 10 (52 kg)

Standing calfraise in smith machine
5x 12 (100kg)

Cable rope crunch
5x 15 (35.2kg)

Crosstrainer 30 mins (350kcals)

Vandaag weer op 2500kcals, eiwitten zitten iets hoog merk ik (+-170 gram), maar ik eet vaak eiwitrijk voedsel dus dikke prima i.m.o.

t*ring wat een heavy training voor míjn doen... de laatste keer dat ik heb gesquat kan ik me niet eens meer herrineren.. werd echt tijd die eens op te pakken....

Zoals je ziet hopeloze lage gewichten, maar ik doe mn best en begin liever met een goede vorm en safe gewichten dan dat ik mezelf overschat en onnodige blessures oploop.

Side note voor mezelf; beter opwarmen voordat ik ga squaten. De kramp schoot er in setje 1 al in mn hamstring.

Zoals gezegd vandaag op 2500 cals weer. Vanavond mezelf verwennen met overfrietjes =D

Morgen nog niet zeker of ik een rustdag pak ivm werk, of gewoon doorknal en pushday 2 doe.

Tot morgen ;)

Dinner

20190206_173506.jpg

squat en rdl is een prima combi, maar op de squat moet je zeker op deze gewichten toch wel een 5x5 of iets dergelijks draaien.
of 4x5 plus een repout set.

squat en rdl is een prima combi, maar op de squat moet je zeker op deze gewichten toch wel een 5x5 of iets dergelijks draaien.
of 4x5 plus een repout set.

Thx voor de feedback, ik heb dit schema kant en klaar van internet geplukt met de intentie hiermee te beginnen en gaandeweg te fine tunen. Ik denk idd dat ik volg week de squat op legday 1 5x5 ga doen, zou je de andere oefeningen (legpress/curl etc.) dan wel zo laten op die dag? Wordt niet teveel volume?

je squat en rdl zijn de oefeningen waar je 70% van je energie in moet steken, de rest van je oefeningen zijn assists en hebben ook al een overlap met je eerste 2 oefeningen, squat/legpress pakken beiden je bovenbenen, en rdl en legcurl pakken beiden je hams en glutes
je kan gerust deze oefeningen doen, maar met een goede verdeling, dus niet licht squatten en dan later zwaar gaan op een legcurl of legpress, zou ik dan eerder andersom doen.

Het was rustig op werk dus geen rustdag vandaag, maar pullday 2:

Morning weight 65kg <-- WTF

Barbell row
4x5 (65kg)
1x 10 (65kg)

Cable pulldown
3x 12 (61.3 kg)

Reverse grip cable pulldown
3x 12 (59kg)

Cable row
3x 12 (52kg)

Rear delt (reverse fly)
3x 15 (3.4kg)
2x 20 (3.4kg)

Alternate dumbell Hammer curl
3x 12 (18kg)

Alternate Biceps curl met dumbell
3x 12 (14 kg)

30 mins crosstrainer (350cals)

Eerste dag van dit schema dat het volume wel goed voelde. Mooie verdeling qua krachtuitputting vandaag.

Mijn gewicht baart me wel een beetje zorgen, nou loop ik lang genoeg mee dat ik heus wel weet dat je zoveel in vet niet in 3 dagen aan kan komen... maar ik vind het wel schokkend dat ik van 63.1 naar 65kg in 3 dagen ga...

Vandaag gewoon weer op 2500cals en kijken wat de weegschaal zegt morgen, misschien iets aanpassen? Wat raden jullie aan?

Al met al lekker getraind (wel kapot veel spierpijn na de squats van gister):yell:

2 kilo in 3 dagen is echt geen "echt" gewicht... dan zou je zo een 14000 kcal extra moeten hebben gegeten boven je onderhoud in 3 dagen.
Vocht doet ook veel... Misschien wat zouter gegeten oid. En je kan zo per dag een paar kilo varieren in gewicht hoor. Dus no worries en rustig doorgaan en bekijk het gemiddelde van een week. Niet meteen in de stress schieten! ;)

2 kilo in 3 dagen is echt geen "echt" gewicht... dan zou je zo een 14000 kcal extra moeten hebben gegeten boven je onderhoud in 3 dagen.
Vocht doet ook veel... Misschien wat zouter gegeten oid. En je kan zo per dag een paar kilo varieren in gewicht hoor. Dus no worries en rustig doorgaan en bekijk het gemiddelde van een week. Niet meteen in de stress schieten! ;)

Ik schiet niet in de stress hoor, weet precies hoe dit werkt. Alleen blijft het me verbazen. Blijf gewoon op 2500 cals...

Soms doet een lijf gewoon even raar. :D ... gewoon doorgaan. Komt helemaal goed! :)

Morning weight; 64.5

Pushday 2;

Military press
4x5 (45kg)
1x 7 (45kg)

Bench press
2x8 (60kg)
1x 9 (60kg)

Incline smith machine benchpress
1x 12 (45kg)
2x 11 (45kg)

Rope tricep Pushdowns SS Lat Raises
3x 12 (19.3kg) 3x20 (8kg)

Overhead rope Tri Extends SS Lat Raises
3x 12 (17kg) 3x 15 (9kg)

Rope crunch
3x15 (35kg)

Crosstrainer 30 mins (350 cals)

Prima training ook al was hij fasted. Vanmorgen vroeg naar school voor een belangrijk eindgesprek om een vak af te sluiten. Gehaald met een 6 dus met een goed gevoel de gym in!

Vanavond uiteten vandaar dat ik fasted trainde vandaag. Heb het menu al bekeken en ga denk ik voor een combischotel van kipsate (incl satesaus) met spareribs en patat. Misschien nog carpaccio als voorgerecht maar dat weet ik nog niet. Toetjes hou ik niet van dus die sla ik sws over. Heb iniedergeval 1500 cals gerekend, zal wel ongeveer kloppen.

Morgen laatste legday van deze week als mijn spierpijn het toelaat en dan zondag rest.

Tot morgen!

Vandaag de laatste training van de 1e week dat ik dit schema volg.

Gisteren lekker gegeten (2 halve ribs met 2 stokjes sate), amper patat gegeten omdat we met de tafel moesten delen en ook geen toetje of voorgerecht. Had 1500cals ingecalculeerd, maar hier denk ik niet aan gekomen..

Gewicht: 63.2....

Legsday 2:

Squat
2x 5 (50kg)
1x 8 (50kg)

Romanian deadlift:
3x 12 (70kg)

Legpress:
2x 8 (73 kg)
1x 12 (73kg)

Leg curl:
3x 10 (52kg)

Calf raises:
5x 15 (100kg)

Ab crunch:
5x 15 (35.2kg)

Crosstrainer: 150cals
Loopband: 150 cals

Al met al lekkere training. Had er een hard hoofd in aangezien ik begon met F484KING veel spierpijn in mn hamstring.. toch gewichten al fors kunnen verhogen.

Morning weight was opeens 1.8kg lager dan gister.. cals tijdens uiteten iets overschat denk ik. Vandaag weer op 2500kcals doorknallen.

Morgen restday. Fijne avond allemaal ;);)

Terug
Naar boven