AndroidHealthClinic

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

Dinner

20190206_173506.jpg
Zijn niet bepaald bulkmaaltijden maargoed

In.

Je Barbell Row is overigens uit verhouding met je andere oefeningen.
Probeer met het uitoefenen ervan wel goed gebogen te staan.

barbell-row.jpg

Dit valt onder stronglifts als een Barbell Row, maar is een Pendlay (Barbell) Row.
Andere programmas bedoelen met een Barbell Row een Bent Over Row en daar mag je iets meer rechtop voor staan.

Zoals dit dus;
[afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
In.

Je Barbell Row is overigens uit verhouding met je andere oefeningen.
Probeer met het uitoefenen ervan wel goed gebogen te staan.

barbell-row.jpg

Dit valt onder stronglifts als een Barbell Row, maar is een Pendlay (Barbell) Row.
Andere programmas bedoelen met een Barbell Row een Bent Over Row en daar mag je iets meer rechtop voor staan.

Zoals dit dus;
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Leuk dat je meeleest, en welkom! Zal erop letten, binnekort filmpje maken. Kan je ff meekijken en evt tips geven, thanks!

Pendlay rows.... Een van de meest chille oefeningen.

Prima gewichten al hoor, zeker gezien je gewicht!

Kcals lijken nog wat laag maar langzaam opbouwen kan geen kwaad :)

Prima gewichten al hoor, zeker gezien je gewicht!

Kcals lijken nog wat laag maar langzaam opbouwen kan geen kwaad :)

Welkom en bedankt man! Op squats en deadlift ga ik echt nog enorm veel progressie boeken, weet ik gewoon zeker. Op de bench hoop ik in 2019 toch echt 1x100 te benchen (lifegoal), voorlopig zit die er nog niet in haha

Na een heerlijk ontspannen zondag (rustdag) heb ik weer zin om een weekie te knallen! Vandaag pullday 1, WEEK 2:

Morning weight: 64.2

Kcals inname vandaag 2500 (156 ei/ 344 carb/ 56 vet). <-- Afgelopen week schommelt mijn gewicht tussen de 64 en 65 afhankelijk van de tijd van wegen en de grootte / tijd van de laatste maaltijd op de avond voor het wegen. Mocht ik deze week niet boven de 65kg komen, ga ik volgende week naar 2700 cals.

Pullday 1, week 2:

Deadlift :
1x 6 (92.5kg) <-- +2.5 kg

Lat pulldown:
3x 12 (61.3 kg)

Cable row:
3x 12 (52kg)

Facepulls:
5x 20 (19.3 kg)

Preacher curl:
3x 10 (30 kg)

Dumbell curl:
4x 12 (14 kg)

Cable rope crunch:
3x 15 (35.3 kg)

Crosstrainer 15 mins (200 kcals)
Loopband op 5.5 snelheid en 7.0 heuvel 15 mins (120cals)

Terugkijkend op de train wel tevreden. Op elke lift heb ik of het gewicht kunnen verhogen, of het aantal herhalingen. Het aantal sets blijf ik wel houden zoals het schema adviseert. Ik blijf het raar vinden dat je maar 1x6 deadlift doet, en vervolgens 5x 20 facepulls wat echt enorm veel energie vraagt, maargoed ik ga het schema zo houden.

Heb trouwens nog steeds enorme spierpijn in mijn hamstring en gluteus van het squaten, hoe dannn :o.

Morgen pushday 2!

Klote ochtend op mijn werk achter de rug.. ik wordt aangesproken op dingen waar ik gewoon geen invloed op heb en verantwoordelijk voor ben, maargoed. Life goes on, geen gebitch in deze log. <-- echter wel met tegenzin de gym in dus.. mn kop stond er niet naar.

Morning weight: 64.1

Pushday 1, week 2:

Benchpress:
2x 5 (67.5)
3x 5 (70kg!!) Dikke pr :D

Standing barbell Military press:

2x 5 (45kg)
1x 5 (47.5) pr :D

Incline dumbell chestpress:
3x 10 (26kg)

Skullcrushers:
3x 12 (30kg)

Dunb side raise:
2x 15 (8kg)
1x 20 (8kg)

Overhead triceps ext met dumbell:
3x 10 (22kg)

Triceps cable pushdown:
3x 20 (19.6kg)

Crosstrainer 30mins (300 kcals)

Al met al wel wat pr's weten te vestigen, ookal had ik weinig motivatie / pomp.

Vandaag weer de 2500 cals aantikken.
Afgelopen weekend bij de plus een gratis appeltaart gekregen, daar laat ik een lekker stuk van in mijn macro's passen vanavond:D:D

Tot morgen!:p

Laatst bewerkt:
Lekker die PR, sterke military presses ook!

Hoe minder motivatie/zin je hebt in de training, hoe beter ze gaan meestal :p

Morning weight: 64.7

Fasted legday 1, week 2:

Squat:
2x 5 (55kg) <-- pr
1x 7 (55kg)

Romanian deadlift:
1x 12 (70kg)
1x 10 (75kg)
1x 12 (75kg) <-- pr

Legpress:
3x 12 (73kg) <-- pr

Leg curl:
1x 10 (52kg)
1x 9 (52kg)
1x 12( 47.3)

Voelde erg zwaar.. besloten mn gewicht op de legcurl te verlagen omdat ik merkte dat mn form slecht werdt.

Calf ext:
5x 12 (100kg)

Ab cable crunch:
5x 15 (35.3 kg)

Crosstrainer 10 mins (100cals)

Al met al tevreden. Squat zit nog meer in maar wou niet al te snel verhogen. Ook de dl voelde goed. Op bijna elke lift kunnen verhogen. Gaat prima zo.

Nu tijd voor sweet & sour chicken

20190213_181238.jpg

Verstandig om niet te snel zwaar te gaan met squatten
Ben ook pas ermee begonnen en heb ontdekt dat form belangrijker is dan gewicht.
Misschien verstandig om een ervaren iemand even naar je techniek te laten kijken voor de zekerheid, bedoel ik verder niet verkeerd hoor!

Verstandig om niet te snel zwaar te gaan met squatten
Ben ook pas ermee begonnen en heb ontdekt dat form belangrijker is dan gewicht.
Misschien verstandig om een ervaren iemand even naar je techniek te laten kijken voor de zekerheid, bedoel ik verder niet verkeerd hoor!

Was ik al van plan! Heb mijn deadlift vorige week laten filmen voor een formcheck. Kon hem niet uploaden omdat hij te groot was<-- binnekort ff verkleinen. Ga binnekort ook mn squat filmen en uploaden voor een check.

Ook mijn fysiek update / begin komt eraan.

Wat ik wel heb bij mijn squats; mijn rechterbeen gaat soort van slingerend omhoog. Alsof bambi op probeert te staan :roflol:

Echter hou ik het gewicht gemakkelijk.. tips?

Was ik al van plan! Heb mijn deadlift vorige week laten filmen voor een formcheck. Kon hem niet uploaden omdat hij te groot was<-- binnekort ff verkleinen. Ga binnekort ook mn squat filmen en uploaden voor een check.

Wat ik wel heb bij mijn squats; mijn rechterbeen gaat soort van slingerend omhoog. Alsof bambi op probeert te staan :roflol:

Ben benieuwd hoe dat eruitziet op film :popcorn2:
Misschien is het een krachtverschil in je benen? Ik denk als je langer squat en je de techniek beter onder controle hebt dit wel weer bijtrekt.:)

Met squat inderdaad goed op je form letten.
Misschien met Legpress daardoor extra focus leggen op gewicht verhogen zodat je de benen er wel goed van langs geeft? Vind dat zelf wel prettig werken.

Lekker die benchpress en mp :D

Morning weight: 64,9

Pullday 2, week 2:

Barbell row

4x5 (70kg)
1x 9 (70kg) <-- voelde goed, kan weer zwaarder volg x.

Cable pulldown
3x 12 (61,3 kg)

Reverse grip cable pulldown
2x 12 (59 kg)
1x 11 (61,3kg) <-- volg x proberen 3x 61,3 kg

Cable row (wide grip)
3x 12 (52 kg) <-- even vasthouden om zwaarder te maken. (apparaat kan niet zwaarder dan 52kg ???)

Read delts (reverse fly)
5x 20 (3,4kg)

Hammer curl dumbell
1x 24 (18kg)
1x 20 (18kg)
2x 18 (18kg)

Alt biceps curl
4x 24 (14kg)

Crosstrainer 300cals, done.

Weer hier en daar kunnen verhogen. Opzich wel tevreden.

Gewoon even op youtube zetten, kan elk formaat, dan op privé zetten.
Verkleinen kan anders met handbrake (programma)

Terug
Naar boven