MuscleMeat

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

Riggard. Je zal het nooit weten zonder uit te proberen. Probeer het twee maand, zie hoe je je voelt, post je resultaten.

Misschien wordt het niks.
Misschien het beste dat je ooit gedaan hebt.

Experimenteer met je lichaam, zo leer je het het best kennen.
waarom zou ik gaan experimenteren als anderen dat al voor mij gedaan hebben? ;) en met low carb trainen lijkt me ook k*t, ik tril nu altijd al als een malle na het trainen, als ik dan ook nog eens geen carbs at ervoor en erna zou ik niet met mijn intensiteit kunnen trainen.

maar ik begrijp je maar heb op het moment geen reden tot experimenteren, want al die voordelen van het dieet heb ik al met m'n huidige schema, no need to change :P

ik weet prima hoe mijn lichaam werkt en dat ik nu een prima manier heb om vvm te gainen met minimale winst van vetmassa.

zoek anders maar eens op testosteron nation massive eating van dr. berardi op, zo zit mijn schema ongeveer in elkaar.

30 gram carbs..beetje weinig door de weeks. Ik neem meer carbs door de week, maar haal die dan voornamelijk uit groenten

• Topic Starter Topic Starter
ik vraag me altijd af met dat low carb gedoe doordeweeks: heb je dan wel voldoende energie voor je trainingen?

High intensity trainingen gebruiken glycogeen. Glycogeen opgevuld met carbs in weekend. 2 eerste dagen na de carb up zijn de beste dagen, 2 laatste dagen voor de carb up zijn minder.

Vandaar ook hoog volume training plaatsen direct na de carb up (start van de week), low volume training eind van de week (als glycogeen ver leeg loopt).

waarom zou ik gaan experimenteren als anderen dat al voor mij gedaan hebben? ;) en met low carb trainen lijkt me ook k*t, ik tril nu altijd al als een malle na het trainen, als ik dan ook nog eens geen carbs at ervoor en erna zou ik niet met mijn intensiteit kunnen trainen.

maar ik begrijp je maar heb op het moment geen reden tot experimenteren, want al die voordelen van het dieet heb ik al met m'n huidige schema, no need to change :P

ik weet prima hoe mijn lichaam werkt en dat ik nu een prima manier heb om vvm te gainen met minimale winst van vetmassa.

zoek anders maar eens op testosteron nation massive eating van dr. berardi op, zo zit mijn schema ongeveer in elkaar.

Testosterone Nation - My Experience On the Anabolic Diet
216 pagina's discussies over anabolic diet op t-nation. Meeste gediscussieer onderwerp ooit. Misschien gaat dat je zin doen geven.

Dit soort uitspraken is de reden waarom de fitness industrie zo'n slechte reputatie heeft. Altijd maar dubbelzinnigheden.

De reden is dat iedereen anders is en dat je geen standaard advies kunt geven dat voor iedereen geld, daar is niks dubbelzinnigs aan. Uit praktijk weet ik dat theorie niet altijd voor iedereen opgaat. Daarom moet je elke geval induvidueel bekijken. Er is geen perfect programma waar iedereen evenveel resultaat op behaald en er is geen wonder dieet dat voor iedereen even goed werkt.

De reden is dat iedereen anders is en dat je geen standaard advies kunt geven dat voor iedereen geld, daar is niks dubbelzinnigs aan. Uit praktijk weet ik dat theorie niet altijd voor iedereen opgaat. Daarom moet je elke geval induvidueel bekijken. Er is geen perfect programma waar iedereen evenveel resultaat op behaald en er is geen wonder dieet dat voor iedereen even goed werkt.

Iedereen is hetzelfde. Iedereen reageert op training volgens het GAS model. Iedereen heeft eiwitten nodig voor spieropbouw. Iedereen heeft carbs nodig voor glycogeen.

De verpakking wijzigt, de inhoud is steeds dezelfde.

alle lichamen werken volgens de zelfde mechanismen dude.

Ben ik toch zeker niet met je eens, als het op voeding aankomt zijn er zeker wel verschillen. De een heft meer carbs nodig en de ander reageert beter op meer vetten. Dit is afhankelijk van veel factoren, zoals hoe snel jou metabolisme werkt, je hormoonhuishouding, de dingen die je de hele dag doet, de manier, frequentie en intensiteit van je training, de kleren die je draagt en het klimaat waarin je leeft enz enz. Tegenwoordig worden er in mijn ogen sowieso teveel carbs gegeten en gedronken en de juiste vetten worden over het algemeen te weinig gegeten omdat er nog steeds een soort van taboe over bestaat. Dit is de reden dat er zoveel mensen met overgewicht zijn en dat er tegenwoordig steeds meer mensen diabeet zijn. Ik denk dus dat er qua voeding wel degelijk verschil is in behoefte en benodigde verhoudingen tussen carbs, eiwitten en vetten en dat deze behoefte tijdens het jaar ook nog eens kan verschillen. Het is dus gewoon proberen waar jij optimaal op reageert.

Dit zijn allemaal externe factoren kerel!

@Riggard: Dave Henry als voorbeeld voor dieten geven is lastig. Dante heeft zelf aangegeven dat Dave Henry zelf zeer goed weet wat en hoe hij moet eten en heeft daar Dante niet voor nodig. Hij eet dus ook niet volgens die principes. Massive eating van Berardi moet ik nog lezen, maar ziet er interessant uit. :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
hm ja dave volgt de principes niet precies, maar werkt wel met carb cutoffs, alleen vreet ie vrij veel in de weekends geloof ik.

verder is dave natuurlijk niet dc's enige trainee en heeft dc zoveel meer gasten die hij traint, alleen kon ik daar zo snel geen foto's van vinden :P

inderdaad, ik zeg ook niet dat het anabolisch dieet niet werkt ;) ik vind het alleen wat overdreven om het helemaal op te hemelen terwijl het een dieet is zoals er velen zijn.

desalniettemin kan het best een interessant dieet zijn voor sommigen hier die wat minder met de principes van low carb/high carb bekend zijn.

inderdaad, ik zeg ook niet dat het anabolisch dieet niet werkt ;) ik vind het alleen wat overdreven om het helemaal op te hemelen terwijl het een dieet is zoals er velen zijn.

desalniettemin kan het best een interessant dieet zijn voor sommigen hier die wat minder met de principes van low carb/high carb bekend zijn.

We hebben allemaal onze voorkeuren. Over smaken valt niet te discussieren, is subjectief.

The point is: je weet het pas als je het probeert.

De voordelen staan in het artikel, al wie het 8 weken de kans geeft zal het merken.

hm ja dave volgt de principes niet precies, maar werkt wel met carb cutoffs, alleen vreet ie vrij veel in de weekends geloof ik.

verder is dave natuurlijk niet dc's enige trainee en heeft dc zoveel meer gasten die hij traint, alleen kon ik daar zo snel geen foto's van vinden :P

OMG dan vergeet je gewoon de belangrijkste gasten die alles perfect volgen: Justin Harris en Steve Kuclo! Foei Riggard!

Dit zijn allemaal externe factoren kerel!

@Riggard: Dave Henry als voorbeeld voor dieten geven is lastig. Dante heeft zelf aangegeven dat Dave Henry zelf zeer goed weet wat en hoe hij moet eten en heeft daar Dante niet voor nodig. Hij eet dus ook niet volgens die principes. Massive eating van Berardi moet ik nog lezen, maar ziet er interessant uit. :thumb:

Dus externe factoren beinvloeden een persoonlijke behoefte niet?

alle lichamen werken volgens de zelfde mechanismen dude.

Hetzelfde mechanisme maar toch verschillen persoonlijke behoeftes.
Ander zou het allemaal wel heel makkelijk zijn een perfect trainingschema en een bepaald voedingpatroon waar iedereen even goed op vooruit gaat.
Wat een bullshit vind je niet?

Hetzelfde mechanisme maar toch verschillen persoonlijke behoeftes.
Ander zou het allemaal wel heel makkelijk zijn een perfect trainingschema en een bepaald voedingpatroon waar iedereen even goed op vooruit gaat.
Wat een bullshit vind je niet?

1) Iedereen dient te squatten/deadliften/benchen/pressen
2) Iedereen reageert op training volgens het GAS model
3) Iedereen heeft eiwitten nodig voor spieropbouw
4) Iedereen heeft carbs nodig voor glycogeen
5) Iedereen heeft rust nodig om progressie te maken

De grote lijnen zijn bij iedereen dezelfde.

Details zijn meer voorkeur dan iets anders
1) de ene doet graag westside, de andere rippetoe
2) de ene heeft graag 40P/30C/30F, de andere liever carbs cyclen

Echte verschillen zijn er wel degelijk. Het vraagt veel testen & leren om daar achter te komen. Niet na een jaar, niet na twee jaar, na vele jaren. Ik leer nog elke dag bij.

1) Iedereen dient te squatten/deadliften/benchen/pressen
2) Iedereen reageert op training volgens het GAS model
3) Iedereen heeft eiwitten nodig voor spieropbouw
4) Iedereen heeft carbs nodig voor glycogeen
5) Iedereen heeft rust nodig om progressie te maken

De grote lijnen zijn bij iedereen dezelfde.

Details zijn meer voorkeur dan iets anders
1) de ene doet graag westside, de andere rippetoe
2) de ene heeft graag 40P/30C/30F, de andere liever carbs cyclen

Echte verschillen zijn er wel degelijk. Het vraagt veel testen & leren om daar achter te komen. Niet na een jaar, niet na twee jaar, na vele jaren. Ik leer nog elke dag bij.

Dan zijn we het toch eens. Ik probeer altijd het maximale eruit te halen als ik iemand advies geef en het gaat dan toch echt om de kleine details.

Terug
Naar boven