XXL Nutrition

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

Ik volg nu al zo'n 4 weken een low carb dieet (ik eet alleen na me training 100 gram kh) Overdag eet ik geen carbs dus alleen vet en eiwitten en ja ik drink ook gewoon vloeibaar vet 63 gram om precies te zijn per dag.
Sta al een stuk droger (nog steeds procentje of 15:o ) maargoed toch 6% minder.

Energie heb ik nog wel alleen donderdag/vrijdag begint het zwaar te worden zoals al is aangegeven.

Als er vragen zijn verder hoor ik het wel.

ik heb een maand ofzo low carb/high fat gedaan met cutten. 1x in de week refeeden. Conclusie: Ik voelde me zwaar slecht. Geen energie. En ik dronk merkbaar minder water. Heel frappant was dat. Minder dorst. Ik denk vanwege het feit dat je geen carbs eet. En carbs vragen om water om opgenomen te worden. Aangezien je deze niet of nauwelijks eet, heb je er geen behoefte aan. Bovendien denk ik dat vetten en water nu niet echt een goede combi in je maag zijn. Dus het drinken van veel water, valt zwaar op je maag.

Voor de een werkt het en voor de ander niet ,is imo met alles zo;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik volg nu al zo'n 4 weken een low carb dieet (ik eet alleen na me training 100 gram kh) Overdag eet ik geen carbs dus alleen vet en eiwitten en ja ik drink ook gewoon vloeibaar vet 63 gram om precies te zijn per dag.
Sta al een stuk droger (nog steeds procentje of 15:o ) maargoed toch 6% minder.

Energie heb ik nog wel alleen donderdag/vrijdag begint het zwaar te worden zoals al is aangegeven.

Als er vragen zijn verder hoor ik het wel.

Dus 100g carb in de week & een carb up in het weekend?

Ik deed ook zoiets voor over te stappen naar het anabolisch dieet. Werkt inderdaad heel goed.

Wat je kan doen is je volume dagen dichter na de weekend carb loading plaatsen (ma/di), en de gemakkelijke training op het einde van de week.

Texas method: 5x5 op maandag na carb up, einde week intensity is toch low rep

westside: speed work op ma/wo - max effort einde week
enz...

Bedankt voor uw input, lijp.

ik heb een maand ofzo low carb/high fat gedaan met cutten. 1x in de week refeeden. Conclusie: Ik voelde me zwaar slecht. Geen energie. En ik dronk merkbaar minder water. Heel frappant was dat. Minder dorst. Ik denk vanwege het feit dat je geen carbs eet. En carbs vragen om water om opgenomen te worden. Aangezien je deze niet of nauwelijks eet, heb je er geen behoefte aan. Bovendien denk ik dat vetten en water nu niet echt een goede combi in je maag zijn. Dus het drinken van veel water, valt zwaar op je maag.

Wat is 1x in de week refeeden? Hoeveel g carbs juist? Bij anabolisch dieet is het gemakkelijk 500-1000g carbs per refeed, voldoende om een week verder te kunnen.

Water consumptie: anabolisch dieet is natuurlijke vocht afdrijver. Iedereen die er aan begint, verliest zwaar gewicht de eerste 2 weken (vocht). Er is ook een toename van zweet & waterconsumptie (meer dorst).

Carbs houden water vast => meer water in je lijf. Ga je minder dorst hebben. Anabolisch dieet: nauwelijks water vasthouden => meer dorst.

Ik zou graag je methode willen weten.

Bedankt voor de input alleszins.

ik wil er ook mee gaan beginnen, het lijkt me wel wat.
Het klinkt verlijdelijk, de hele dag kaas, eieren en worst eten en toch nog goede gains.

Dus 100g carb in de week & een carb up in het weekend?

Ik deed ook zoiets voor over te stappen naar het anabolisch dieet. Werkt inderdaad heel goed.

Wat je kan doen is je volume dagen dichter na de weekend carb loading plaatsen (ma/di), en de gemakkelijke training op het einde van de week.

Texas method: 5x5 op maandag na carb up, einde week intensity is toch low rep

westside: speed work op ma/wo - max effort einde week
enz...

Bedankt voor uw input, lijp.

Nee 100 gram per dag Maar dat is voor 70 gram dextrose na de training en de rest uit rijst ,tevens na de training;)

@bas1 : Zo makkelijk is het anders niet ,ik heb namelijk de hele dag trek in brood en rijst en dat soort shit ,gelukkig helpt venom ook een handje :D

Nee 100 gram per dag Maar dat is voor 70 gram dextrose na de training en de rest uit rijst ,tevens na de training;)

@bas1 : Zo makkelijk is het anders niet ,ik heb namelijk de hele dag trek in brood en rijst en dat soort shit ,gelukkig helpt venom ook een handje :D

Ja zo had ik het verstaan, 100g carbs per dag. Deed het zo ook voor AD.

Bas1 > veel succes met dieet man

Wat is 1x in de week refeeden? Hoeveel g carbs juist? Bij anabolisch dieet is het gemakkelijk 500-1000g carbs per refeed, voldoende om een week verder te kunnen.

Water consumptie: anabolisch dieet is natuurlijke vocht afdrijver. Iedereen die er aan begint, verliest zwaar gewicht de eerste 2 weken (vocht). Er is ook een toename van zweet & waterconsumptie (meer dorst).

Carbs houden water vast => meer water in je lijf. Ga je minder dorst hebben. Anabolisch dieet: nauwelijks water vasthouden => meer dorst.

Ik zou graag je methode willen weten.

Bedankt voor de input alleszins.

vreemd, ik had totaal geen dorst. Mijn refeed was inderdaad vrij hoog in de kh. Het exacte aantal weet ik niet maar tussen de 500 -1000 zat ik wel. Ik ervaarde juist dat ik minder dorst had. Dat je minder vocht vasthoudt heb ik ook ervaren maar ik vind toch dat je meer dorst hebt bij een hogere aantal kh. Dat was althans mijn ervaring. Ik prefereer toch lekker veel carbs.

vreemd, ik had totaal geen dorst. Mijn refeed was inderdaad vrij hoog in de kh. Het exacte aantal weet ik niet maar tussen de 500 -1000 zat ik wel. Ik ervaarde juist dat ik minder dorst had. Dat je minder vocht vasthoudt heb ik ook ervaren maar ik vind toch dat je meer dorst hebt bij een hogere aantal kh. Dat was althans mijn ervaring. Ik prefereer toch lekker veel carbs.

Raar in elk geval. Zou juist omgekeerd moeten zijn.

Over persoonlijke voorkeur voor carbs ga ik niet op in ;)

Paddo's ik heb een vraag voor jouw, ik wil dit boek eens beginnen met lezen, ziet er wel intressant uit. Ik heb eentje gedownload en er staat op 1995, maar nu was ik op de site van hun aan het kijken en daar staat toch wel copyright 2002, is er na mijn (e)boek nog een vernieuwde versie ofzo uitgekomen of is die van 1995 de juiste ?

Paddo's ik heb een vraag voor jouw, ik wil dit boek eens beginnen met lezen, ziet er wel intressant uit. Ik heb eentje gedownload en er staat op 1995, maar nu was ik op de site van hun aan het kijken en daar staat toch wel copyright 2002, is er na mijn (e)boek nog een vernieuwde versie ofzo uitgekomen of is die van 1995 de juiste ?

Het boek van 1995 is het origineel Anabolisch Dieet van Di Pasquale.

Nadien is Anabolisch Solution uitgekomen (zelfde principes, maar met meer reclame voor supplementen).

Nadien is Metabolic Diet uigekomen. Bevat het Anabolisch Dieet, maar met veel meer referenties voor de theorie achter het dieet. Is ook 500 pagina's dik tov 100 pagina's. Metabolic Diet is meer een versie voor jan & alleman, die niet noodzakelijk traint.

Dus met Anabolic Diet 1995 zit je goed. Zit alles in wat je moet hebben.

Succes ermee!

Ik veel positieve dingen over 'the anabolic diet' gelezen en het heeft m'n interesse gewekt. Ik ben ook van plan om het te volgen, maar ik wil eerst meer info winnen.

wat ik wel heb gelezen op iron addicts forum is dat hij toch van een volledige timed carb diet dus 5 dagen af 2 op is overgestapt voor zijn clienten en naar een half timed carb diet is gegaan. Vetverlies is wat minder maar trainingsprestaties en gains schijnen beter te zijn.

''almost feel like erasing all the FULL TCD threads on the boards. People are still asking almost all questions about full TCD's when in most cases they would be better off using 1/2 TCD's A full defined as:

5 days no carbs except PWO, and two days carb-ups

A 1/2 defined as LOW carbs taken in every day with cut-off at a certain point--usually 4-8 hours before bed.

It has been about a year since I switched my clients to doing 1/2's and the results have been across the board much better. Fat loss is a bit slower, but strength/size gains are better, and compliance is WAY, WAY, WAY, up. People don't binge on 1/2 days anywhere near as bad. I still use full TCD's with certain clients and some competitors getting ready to do shows, but for Joe average that wants to lose some bodyfat, and get a LOT stronger while doing it, and add mass while dropping bodyfat genetics willing the 1/2 day works extremely well with way less hassle. Quit making it harder on yourselves. I tried to make it easier on you

Despite many posts about this, almost all questions are directed to full TCD's and I constantly get new clients that have been doing fulls.

There is nothing wrong with the full version, but the 1/2 is MUCH easier to do and works AWESOME if your kcals and macro's are plotted correctly.'

klinkt allemaal interessant,ik wacht op de bevindingen van iemand die het gaat uitproberen voor ik eraan begin.

Laatst bewerkt:
Check logs op verschillende Amerikaanse fora (forums?).

Heeft iemand nog een linkje naar de e-book? :)

Heb het verhaal inmiddels gelezen, mijn oordeel: niets nieuws

5 dagen low carbs, 2 dagen refeeden, kcal op steady niveau, veel eiwitten...

Bij veel mensen werkt dit best, maar het is niet bepaald een dieet dat de honger wegneemt of makkelijk uit te voeren is. Bij het bulken werkt het wel aardig, het voorkomt inderdaad ernstige bloating en toename van het vetpercentage

Terug
Naar boven