AndroidHealthClinic

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

Sorry, maar toch nog een kritisch vraagje. Ik ben zeer geinteresseerd in dit dieet. Ik voel me namelijk (als ik bv van een cut-periode kom) vaak gejaagd bij een dieet dat hoog ik carbs zit.

Toch paar vraagjes:

-Zijn er pro's die dit dieet gebruiken ? Als ik trainingvideo's kijk, zie ik toch meestal dat ze op een high-carb dieet zitten.
-Dit onderzoek: Voeding
zegt wel dat een combinatie van weinig carbs en veel eiwit gezondheidsrisico's met zich meebrengen.
-BFFM-dieet spreekt ook tegen dit dieet. Hij zegt alle extremen (op dieetgebied) zijn verkeerd. Hij keurde om die reden ook het Atkins dieet af...

Kan iemand mij antwoord geven op deze vragen ?

Er blijven altijd 2 partijen elkaar tegen spreken, er bestaat gewoon geen magisch perfect dieet. Het blijft toch altijd uitvogelen wat het beste voor jezelf werkt.

De ene groep blijft toch wel volhouden dat carbs nodig zijn, en dat ze goed builden op carbs.

En de anti-carb groep blijft volhouden dat dit soort dieeten de pinnacle zijn.

Ik heb zelf nog geen low carb dieet gedaan, maar ik wil het wel gaan proberen ooit.

Maar die 60% vet brengt toch wel twijfels, natuurlijk moet je niet vergeten dat er een hoop verkoop praatjes aan zo'n verhaal zitten(er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in)

• Topic Starter Topic Starter
Ben het boek nu aan het lezen..

Is het verstandig om cardio weg te laten de eerste maand (voordat je lichaam gewend is aan het dieet)?

En HIIT + het anabolisch dieet, passen die wel bijelkaar?

Ik wil namelijk 2x per week cardio-en (met hoge intensiteit) voor m'n conditie.

Doe maar. Wel op rekenen dat alle hoog intensiteit activiteiten glycogeen gebruiken. Glycogeen raakt dus sneller opgebruikt.

Ik train 6 keer per week, heb er geen last van.

Zo ff snel wat ik er van zie lijkt het verdomd veel op het atkins dieet ....(zelfde gezondsheid voordelen zouden er aan zitten)

Atkins werkt op ketosis & heeft geen carb-up.

Anabolic Diet werkt anders.

Atkins is niet gezond btw.

ff knip/plak

interview with Dr. Mauro DiPasquale(concerning Keto Diets)

--------------------------------------------------------------------------------

[Link niet meer beschikbaar]

An interview with Dr. Mauro DiPasquale
By Nelson Montana

" The whole business about gluconeogenesis and ketosis is very mixed up. A lot of these so-called "experts" don't really have their facts straight. They read a couple of studies, do a test or two, and draw a conclusion. I don't know everything, but when I research something, I like to do as many studies as possible. In my book on proteins and amino acids, I had over 1,700 references."

"When I wrote the Anabolic Diet, I wasn't trying to present an academic hypothesis. I wanted to write about something that would work. These days, there seems to be a lot of emphasis on ketosis, but it's all pretty useless. Staying in a ketogenic state basically means that you haven't adapted to the diet. If ketones are being excreted in the urine (which is how you determine ketosis) by using "keto-sticks," then you're not utilizing ketones for energy very efficiently. Someone who is optimally using fat for fuel should not have ketones in their urine."

a few parts , 4 the rest of the interview click the link.. its a good read

Klopt er was een onderzoek waaruit bleek dat het vereren in de ketonische-staat helemaal niets doet voor de vetverbranding.

Heb helaas geen bron, was op NAtional GEOgraphic

Toch paar vraagjes:

Vraag 1:
-Dit onderzoek: Voeding
zegt wel dat een combinatie van weinig carbs en veel eiwit gezondheidsrisico's met zich meebrengen.

Vraag 2:
-BFFM-dieet spreekt ook tegen dit dieet. Hij zegt alle extremen (op dieetgebied) zijn verkeerd. Hij keurde om die reden ook het Atkins dieet af...

Vraag 1: Dat onderzoek is gemaakt op een dieet dat nooit hoog in koolhydraten komt, anabolic dieet, is laag carbs tijdens de week en hoog in het weekend, kan dus niet vergelijkt worden. Je krijgt wel degelijk genoeg carbs binnen.

Vraag 2: Extreem verkeerd? Kijk naar bodybuilders, sommige gaan wel erg extreem, zeker als je kijkt naar de profs (die je zelf aanhaalde).

Om nu zomaar te zeggen dat alle extremen verkeerd zijn is ook verkeerd, ik bedoel maar iemand die alles uitwerkt tot in de puntjes is ook extreem bezig met zijn voeding, iemand die alles afweegt tot op de gram is ook extreem bezig, is dit daarom verkeerd ?

imo dat is wat ik ervan vind.

Dat van vraag 1 ben ik met je eens. Ik zie dat er ook een carb loading gedeelte in het dieet zit.

Mbt vraag 2, wat bedoeld wordt is, extremen zoals geen carbs dieet of geen vet dieet. Maar in principe met die carb load cycles kom je gewoon aan alle voedingstoffen. Dus ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen!

^^ Jah ik hoopte al dat ik het een beetje duidelijk heb verteld.

Anabolic dieet, is niet extreem in die zin, dus al je vragen zijn hierbij uit de voeten waarmee ik kon helpen.

Jep.. ik ben nu ook dat boek aan eht lezen... (op mijn werk :)) ik ga binnenkort ermee beginnen denk ik :)Toevallig moet ik ook nog bloed laten prikken binnenkort.. ik ga even kijken of ik die onderdelen ook kan laten aankruisen die handig zijn om te weten

Ik vraag me af, als je dit een periode hebt gedaan. En daarna weer 'normaal' wilt eten. Hoe dat invloed heeft op je lichaam en gezondheid?

Ja en daaraan toevoegend nog een vraag. Wat als je een week of twee weken niet traint.. of als je ziek bent ? Kan je dan gewoon doorgaan met het eten van zoveel vet ?

Wordt nog lastig om een eetschema te maken. Vlees alleen red je het niet mee om aan de vetbehoefte te komen. Als ik kijk naar biefstuk dan zit daar 3,5 gram vet in per 100 gram. Bovendien ziet er veel meer proteine in. Dan krijg je dus teveel proteine en te weinig vet binnen. Moet je dan kaas en nootjes en mayo toevoegen ofzo ?

pindakaas/zalm/lepels koolzaadolie ftw

leverworst, peperoni worst, hamburgers, knakworst, en zoals roxxe al zei eetlepels olies :P

Wordt nog lastig om een eetschema te maken. Vlees alleen red je het niet mee om aan de vetbehoefte te komen. Als ik kijk naar biefstuk dan zit daar 3,5 gram vet in per 100 gram. Bovendien ziet er veel meer proteine in. Dan krijg je dus teveel proteine en te weinig vet binnen. Moet je dan kaas en nootjes en mayo toevoegen ofzo ?

Je moet geen magere biefstuk neme hé, maar de topicstarter zal wel wat nuttige tips kunnen geven, als ik gisteren in de winkel keek zag ik trouwens nergens op het vlees iets van proteine, vet of iets staan :(

Ketosis zou idd bullshit zijn volgens een tv uitzending die de werking van atkins onderzocht.

Atkins is een all you can eat aan vlees (voor de proteine) en vetten, mensen vielen hierdoor af omdat de niet gedisciplineerde eters volzaten van de eiwitten, voor dat ze aan hun dagelijkse kcal kwamen.

Het enige verschil wat ik uit jullie punten zie is de carb up dagen. Nou kan dat een wereld van verschil betekenen, maar toch...Er zijn nog geen onderzoeken die laten zien wat 25jr na zo'n high meat/ fat dieet er van je lichaam over is/ gemaakt is....

Ik vraag me af, als je dit een periode hebt gedaan. En daarna weer 'normaal' wilt eten. Hoe dat invloed heeft op je lichaam en gezondheid?

Je moet het dieet op de letter nemen. Als je stopt met anabolisch dieet en opnieuw normaal gaat eten moet je vetten/carbs in het oog houden.

Om het even welk dieet je doet, de tijdsbom is vetten + carbs.

Carbs hoog => vetten laag
Carbs laag => vetten hoog

Carbs hoog + vetten hoog = probleem.

Ja en daaraan toevoegend nog een vraag. Wat als je een week of twee weken niet traint.. of als je ziek bent ? Kan je dan gewoon doorgaan met het eten van zoveel vet ?

Je hoeft niet te trainen om op het anabolisch dieet te zitten, iedereen kan het doen.

Als je niet traint, totaal aantal calorieën verlagen.

Vet vlees kopen. Overal kaas bij doen. Olijfolie, visolie nuttigen. Mayonnaise...

Terug
Naar boven