AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

IMG_5293.gif
klopt anders kun je niet succesvol zijn in de petrochemie :P

Jongens en meisjes, staar je niet zo blind op dat geld en probeer eens van het leven te genieten. Zelfs als dat betekent dat er een stomme mooie auto voor de deur in de carport staat.
Helemaal mee eens, met als kanttekening dat een hoger uurloon er dus ook voor kan zorgen dag je minder hoeft te werken.

Helemaal mee eens, met als kanttekening dat een hoger uurloon er dus ook voor kan zorgen dag je minder hoeft te werken.
Ik ben daarom aan het solliciteren naar een hogere functie, maar mijn heldere visie op wat er echt moet gebeuren in een organisatie blijkt niet aan te slaan.

Hier nog mensen met hele sterke meningen over de 420i (met name de 2020 variant)? :grinny:

In principe een goede auto. Hoeveel km wil je ermee rijden op jaarbasis? Als het budget het toelaat zou ik voor een 430 of 440i gaan. Hebben net wat meer karakter.

Waarom een 4? Een 3 of 5 serie is toch veel mooier?

In principe een goede auto. Hoeveel km wil je ermee rijden op jaarbasis? Als het budget het toelaat zou ik voor een 430 of 440i gaan. Hebben net wat meer karakter.
Opzich is het budget niet de meest primaire focus, maar het gaat met name om het exterieur. Tuurlijk kan je wrappen, maar er is een exemplaar in de exacte kleur die ik wil hebben binnenkort beschikbaar bij de dealer en die komen weinig voor in deze range, prijs en uitvoering.

Waarom een 4? Een 3 of 5 serie is toch veel mooier?
Zie bovenstaand.

Toevallig die bij Ekris Utrecht?

420i kan je goed kopen zonder problemen zeker met garantie bij de dealer. Volgens mij heb je standaard 1 jaar garantie uit mijn hoofd dus no worries gewoon kopen.

Ik weet/hoor wel regelmatig dat er met de 318/320 soms wat issues zijn, is dat voor de 4-serie ook een bekend probleem bij bepaalde types of valt dat mee? Aangezien je voornamelijk de 3-serie of 5-serie online veel terug ziet komen vind ik het lastig in te schatten of dat iets is voor alle X18/X20 types.

Welke issues doel jij specifiek op ?

De blokken zijn gelijk in alle modellen.
20i is hetzelfde in de 3,4 en 5 serie.
Mijn ervaring met mensen in mijn omgeving is dat BMW blokken over het algemeen kwalitatief goed zijn. Alles valt of staat echter met goed onderhoud. Gezien jij bij de dealer koopt met garantie hoef je je daar niet druk om te maken.

Welke issues doel jij specifiek op ?

De blokken zijn gelijk in alle modellen.
20i is hetzelfde in de 3,4 en 5 serie.
Mijn ervaring met mensen in mijn omgeving is dat BMW blokken over het algemeen kwalitatief goed zijn. Alles valt of staat echter met goed onderhoud. Gezien jij bij de dealer koopt met garantie hoef je je daar niet druk om te maken.
Hier en daar wat verhalen dat er wat motorische issues op traden na een tijdje, zouden wat meer onstabiel zijn dan de X28/X30 blokken. Ik ben geen expert dus de hele specifieke termen durf ik niet hard te maken, maar sommige type auto's hebben wat meer issues dan de andere uiteraard. Weinig zin om continue bij de garage te staan :o

Hier en daar wat verhalen dat er wat motorische issues op traden na een tijdje, zouden wat meer onstabiel zijn dan de X28/X30 blokken. Ik ben geen expert dus de hele specifieke termen durf ik niet hard te maken, maar sommige type auto's hebben wat meer issues dan de andere uiteraard. Weinig zin om continue bij de garage te staan :o
Ik ga even voor je googlen moment.
Heb je al gekeken bij de dealer zelf en een proefrit gemaakt?

In principe gezien je bij de dealer koopt hoef je je niet druk te maken over onderstaand:

Bijlagen

• Screenshot_20250301_165614_Chrome.jpg
    Screenshot_20250301_165614_Chrome.jpg
    112,5 KB · Weergaven: 16
Een 420i uit 2020 bij de dealer heeft twee jaren Premium garantie. Het blok is de B48B20A ( bij hoge uitzondering de B48B20B welke in principe in de x30i modellen ligt maar zo af en toe ook in de 320i en 520i ) wat een ijzersterk blok is, over het algemeen genomen. Het onderhoudsinterval van 30.000 kilometers is wel wat ruim, 20.000 is mooier.

De G20 318i heeft tegenwoordig ook hetzelfde blok maar met minder sterke koeling. Bij tuning trekt men hetzelfde vermogen uit deze wagens als uit de 320i wat dus wel voor problemen wil zorgen. Verder is de B48 super.

De *28i en *30i zijn twee compleet verschillende blokken.

Een 420i uit 2020 bij de dealer heeft twee jaren Premium garantie. Het blok is de B48B20A ( bij hoge uitzondering de B48B20B welke in principe in de x30i modellen ligt maar zo af en toe ook in de 320i en 520i ) wat een ijzersterk blok is, over het algemeen genomen. Het onderhoudsinterval van 30.000 kilometers is wel wat ruim, 20.000 is mooier.

De G20 318i heeft tegenwoordig ook hetzelfde blok maar met minder sterke koeling. Bij tuning trekt men hetzelfde vermogen uit deze wagens als uit de 320i wat dus wel voor problemen wil zorgen. Verder is de B48 super.

De *28i en *30i zijn twee compleet verschillende blokken.
Maw @Turouise niet druk maken en kopen dat ding. Als je er niet uitkomt met de onderhandelingen wil ik je altijd wel helpen dan zeggen we wel dat ik je grote broer ben.

Die Premium Garantie is top. Alle serieuze dingen vallen eronder. Alleen uitkijken dat je geen koplamp stuk rijdt.

Met kleine auto's kan je ook een hoop hoor :p
Denk dat ik die 10 zakker er ook nog in zou krijgen, maar eerlijk is eerlijk het zou er om hangen 10 is wel veel.

Zo te zien had jij er nog echt makkelijk 6+ zakken bij kunnen doen.

20250210_135150.jpg

Terug
Naar boven