XXL Nutrition

Het belang van "clean" eten

leer lezen

het hele concept clean eten is onzin omdat er geen eenzijdige definitie is van "clean voedsel", daarom vind ik het gebruik van de term clean en de toepassing ervan bs. zo kan ik dus handig zeggen dat het onzin is zonder de subjectieve interpretatie ervan te weten.

Leer lezen? Rustig man, ik snap goed wat jij bedoelt, jij snap mijn punt alleen niet.
Geen probleem hoor.
Jij vindt het denk ik bs dat clean gebruikt wordt als objectief woord?
Ik ook, maar wij zeggen beiden dat 'clean' subjectief is. In dát geval is het geen bs; je weet immers nog niet welke definitie iemand eraan heeft gegeven. Snap je?

Leer lezen? Rustig man, ik snap goed wat jij bedoelt, jij snap mijn punt alleen niet.
Geen probleem hoor.
Ik ook, maar wij zeggen beiden dat 'clean' subjectief is. In dát geval is het geen bs; je weet immers nog niet welke definitie iemand eraan heeft gegeven. Snap je?

ok

Geen probleem hoor.
Waarom zou je de stempel clean of dirty op dingen plakken als het toch puur subjectief is? Wat heeft een ander er aan wat jij clean of dirty vindt, als diegene zelf net zo goed een eigen invulling hiervan heeft? Niets dus.

En daarmee is het praten over clean/dirty bullshit.

Waarom zou je de stempel clean of dirty op dingen plakken als het toch puur subjectief is? Wat heeft een ander er aan wat jij clean of dirty vindt, als diegene zelf net zo goed een eigen invulling hiervan heeft? Niets dus.

En daarmee is het praten over clean/dirty bullshit.

Ik druk er juist geen stempel op door het subjectief te noemen. Dat betekent niet dat je het er niet over kan hebben en de verschillende meningen kan aanhoren.
GEZOND is ook een subjectief woord; daar praten we toch ook gewoon over? Niks bullshit, gewoon voor meerdere definitief te interpreteren.

wut
snap je jezelf nog wel?

Hoe is gezond subjectief

Weet jij wel wat subjectief/objectief inhoud?

Gezond is subjectief omdat er geen 100% bewijs is voor wat gezond is. Gezond zie je niet, is geen feit.

'Dat is vies' is een mening (subjectief)
'Dat is een huis' is een feit (objectief)

Tof topic ik volg :)

Weet jij wel wat subjectief/objectief inhoud?

Gezond is subjectief omdat er geen 100% bewijs is voor wat gezond is. Gezond zie je niet, is geen feit.

'Dat is vies' is een mening (subjectief)
'Dat is een huis' is een feit (objectief)

maar wat nou als het een flat is en ik het een huis vind omdat ik me er thuis voel? dan is het toch een mening

maar wat nou als het een flat is en ik het een huis vind omdat ik me er thuis voel? dan is het toch een mening

Dan vind jij dat een 'thuis'. Een huis is een standaard iets.
Fiets, auto, motor..allemaal objectief.
Gezond, ongezond, clean..allemaal subjectief.

Niet zo mierennken jij :')

Coool nu weet ik wat het verschil tussen objectief en subjectief is

Leuk

Weer wat geleerd

Coool nu weet ik wat het verschil tussen objectief en subjectief is

Leuk

Weer wat geleerd

Ik dacht dat jij dat wel wist aangezien je het woord al gebruikte.
Mijn uitleg was meer als uitbreiding op de uitleg naar michieln, die niet weet wat die woorden betekenen.

Wat een mafkezen sommige hier zeg..

Zodra er een voedselschema gepost wordt met iemand die bv witbrood erin heeft, of ergens een liga of andere reep
is het meteen van.... hoe serieus wil je krachttraining doen?! de meeste gaan meteen huilie huilie doen dan!

Wat een mafkezen sommige hier zeg..

Zodra er een voedselschema gepost wordt met iemand die bv witbrood erin heeft, of ergens een liga of andere reep
is het meteen van.... hoe serieus wil je krachttraining doen?! de meeste gaan meteen huilie huilie doen dan!

Tsja, sommige mensen hebben nu andere definities van ''clean'' en vinden dat er clean gegeten moet worden om uberhaupt resultaat te halen.
De een heeft het ook zo ondervonden, een ander zal zeggen dat hij met clean eten juist minder resultaten haalde.
Dit blijf je altijd houden joh :)

Eerst moet je de vraag stellen wat is clean? Er zijn er die beweren dat alles die geen junk is, clean is. Ook mensen die 100% 'clean' eten. Ik leun zelf meer aan bij de 100%, ik heb dan ook ambities om binnenkort het podium op te gaan

Gezond is wel objectief aangezien het af te meten is.
Neem een hoog cholesterol gehalte----ongezond
Overgewicht----ongezond
Qua voeding kan je met logisch nadenken ook t verschil weten tussen gezond (clean) en ongezond (dirty) aangezien een product met natuurlijke ingrediënten gezonder is dan een product vol E-nummers.
Neem bv het verschil tussen een kant en klaar maaltijd en huisgemaakt, als je alles vers bereid kan je het prima bereiden zonder transvetten en E-nummers terwijl t kant en klaar stijf staat van de troep.
2 dezelfde gerechten maar de een is gezond en de ander is ongezond.
Wel degelijk een objectief waarneembaar verschil tussen gezond en ongezond imo.

Clean....dirty.....alles heeft zijn timing ;) Dus in principe is niks fout, mits jusite timing ervoor. Zo denk ik in ieder geval :0

Ook niet vergeten dat teveel 'schoon' voedsel ook niet handig is althans dat telt voor mijn lichaamstype persoonlijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zonder dit raak ik iets niet aan hoor

Tja het moet niet gekker worden hier.... houd je zelf lekker voor de gek
slapjanus wat een mentaliteit...kijk maar eens goed in de spiegel :p

* te dom om door te hebben wanneer iemand sarcastisch is. Misschien voortaan nog eens een keer aandachtig iets doorlezen voordat je op 'Reactie Verwerken" klikt?

Gezond is wel objectief aangezien het af te meten is.
Neem een hoog cholesterol gehalte----ongezond
Overgewicht----ongezond
Qua voeding kan je met logisch nadenken ook t verschil weten tussen gezond (clean) en ongezond (dirty) aangezien een product met natuurlijke ingrediënten gezonder is dan een product vol E-nummers.
Neem bv het verschil tussen een kant en klaar maaltijd en huisgemaakt, als je alles vers bereid kan je het prima bereiden zonder transvetten en E-nummers terwijl t kant en klaar stijf staat van de troep.
2 dezelfde gerechten maar de een is gezond en de ander is ongezond.
Wel degelijk een objectief waarneembaar verschil tussen gezond en ongezond imo.

Nee, het is alsnog subjectief.
Objectief staat vast, helemaal.
Of een appel nou gezond is of niet; staat niet 100% vast, hier zijn verschillende meningen over.

Je kunt met alle subjectieve woorden wel voorbeelden noemen.
Bijvoorbeeld ''hoog''. Hoog is subjectief, waarom; wat jij hoog vindt, kan ik laag vinden.
Toch kan ik zeggen: tsja, dat gebouw van 50 verdiepingen is toch echt hoog.
Toch blijft het mijn mening.
Bepaalde dingen staan vast, natuurlijk. Ondanks dat blijft gezond/ongezond en dus ook 'clean' een subjectief woord.

Wat betreft die gerechten, je hebt gelijk; maar, wat nou als je 2 gerechten hebt met inderdaad 1 met e-nummers en de ander zonder.
Jij zegt; gezond, wánt er zitten geen e-nummers in
Maar wat nou als er wel super veel vezels in dat gerecht zitten? Dan is dat gerecht voor mij ongezond.
Hierin is het woord gezond/ongezond dus weer subjectief; voor jou gezond, voor mij ongezond (en zo met meerdere allergiën ed.)

Clean/gezond is gewoon iets waar de meningen over verschillen.

Terug
Naar boven