- Waardering
- 2.126
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 84kg
Met 1 dag zal er misschien weinig verschil in zitten. Maar als je het bekijkt over een lengte van 100 dagen is het opeens niet zo minimaal meer.
leg dan eens uit
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met 1 dag zal er misschien weinig verschil in zitten. Maar als je het bekijkt over een lengte van 100 dagen is het opeens niet zo minimaal meer.
Nee joh eet jij maar gewoon je zak dropveters en smarties maakt allemaal niet uit is "broscience".
Nee, het beste is nog altijd 80% clean 20% junk.. Dus, als je 6 maaltijden hebt: 4 maaltijden clean. De rest junk! Dit doet iedereen en is ook het beste..
4 van 6 is twee derde, dus 66,7%, geen 80%Met 1 dag zal er misschien weinig verschil in zitten. Maar als je het bekijkt over een lengte van 100 dagen is het opeens niet zo minimaal meer.
Je had mij toch op negeer gezet verveel...
Je hoeft mij niet uit te leggen wat die woorden betekenen, ik heb nml wel netjes m'n school afgemaakt.
Iets wat bomvol E-nummers zit is wel degelijk ongezond, ongeacht allergieën of niet aangezien een E-nummer nog steeds in een laboratorium wordt vervaardigd itt een appel of een krop sla.
Wat gebeurt er dan als je 4 witte boterhammen eet ipv 4 volkoren? Groei je dan maar de helft in spieren? Ga je eerder dood?.. Effect is vrij minimaal, ik denk dat dat is wat hij bedoelt.
Nee joh eet jij maar gewoon je zak dropveters en smarties maakt allemaal niet uit is "broscience".
je snapt mijn punt niet, het bestempelen van wit brood als slechter eten slaat nergens op, als een persoon zijn mineralen, vitamines en vezels al binnen heeft, wat maakt het dan uit dat hij wat carbs haalt uit wit ipv volkorenbrood?
meer is niet altijd beter (in vezels en vits etc.)
Neen over spiergroei ga ik me niet uitspreken, want een afhankelijk van het tijdstip van inname kan zowel wit als volkoren brood wel zijn doeltreffendheid hebben. De persoon die ik quote heeft gewoon geen verstand van zaken over de effecten van vezels. Het meest voor de hand liggende is de verlaging van de glycemische load of in mensentaal de vertraging van de opname van suikers. Om maar niet te spreken over de andere gezondheidseffecten op cholesterol, darmflora, verzadiging, etc.
Neen over spiergroei ga ik me niet uitspreken, want een afhankelijk van het tijdstip van inname kan zowel wit als volkoren brood wel zijn doeltreffendheid hebben. De persoon die ik quote heeft gewoon geen verstand van zaken over de effecten van vezels. Het meest voor de hand liggende is de verlaging van de glycemische load of in mensentaal de vertraging van de opname van suikers. Om maar niet te spreken over de andere gezondheidseffecten op cholesterol, darmflora, verzadiging, etc.
- Verlaging glycemische load is niet puur afhankelijk van vezels. Plus als je daar zo bang voor bent eet je toch lekker alleen super lage G.I. producten?
- Vertraging opname van suikers is punt 1?
- Er wordt over alles behalve tafelsuiker gezegd dat het verzadigd, ben je niet afhankelijk van vezels voor
- Darmflora --> zie mijn post
- Op vezels rekenen als beschermende factor tegen hart- en vaatziekten = niet weten waar je over praat
Pls stop posting now.
En ik zeg niet dat je vezels moet vermijden ofzo, alleen dat er niks mis is met wit brood/witte rijst. Als je zo graag veel vezels wilt eten, doe je iets goed verkeerd als je daarvoor afhankelijk bent van brood en al helemaal van rijst.
GI wordt door heel veel factoren bepaald, als je naast je witbrood wat vlees, zuivel, wat groentes oid naar binnenwerkt wordt de GI al een stuk lager van wit brood.
Het enige wat ze doen is je digestive tract sneller opruimen. Daar heb je alleen wat aan als er rotzooi in zit, denk aan pesticiden, chemicalien, e.d.. Als die te lang blijven hangen kun je problemen krijgen ja. Dat is hoe vezels hun gezondheidsbevorderende taak uitvoeren
Je kunt voedselbronnen niet zomaar classificeren als "clean" of "dirty". De definitie hiervan is afhankelijk van het doel dat je voor jezelf hebt gesteld (e.g. gezondheid, vitaliteit, bodybuilding, etc.)
Een definitie van "gezondheid" is:
Een fysiologische toestand waarin ziekte ontbreekt en waar er een natuurlijke balans bestaat tussen de katabole en anabole staten (McGuff, 2009).
Hoewel gezondheid ogenschijnlijk statisch is (je kunt niet gezonder worden dan "gezond"), is het lichaam altijd in beweging. Alles wat je eet dat een negatieve invloed heeft op dit doel (i.e. de balans verstoort tussen de katabole en anabole staat van het lichaam of het lichaam vatbaar maakt voor ziekte), zou je kunnen definiëren als "dirty". Omgekeerd is datgene wat een positieve impact heeft op dit doel dan (volgens dezelfde logica): "clean".
Heeft iemand echter het doel gesteld om zijn lichaam te transformeren in het teken van "bodybuilding", waarbij een hoge hoeveelheid spiermassa in combinatie met een laag vetpercentage het ultieme doel zijn, dan zullen de definities van "clean" en "dirty" ook veranderen.
Juist. Ik reageer, jij reageert op mij, ik reageer weer op jou. Actie en reactie. Jouw reactie slaat nergens op.
Dus muv darmflora heb je wat betreft al die ''voordelen'' geen vezels nodig.
Wat betreft darmflora, nogmaals:
Het enige wat ze doen is je digestive tract sneller opruimen. Daar heb je alleen wat aan als er rotzooi in zit, denk aan pesticiden, chemicalien, e.d.. Als die te lang blijven hangen kun je problemen krijgen ja. Dat is hoe vezels hun gezondheidsbevorderende taak uitvoeren.
Mijn conclusie: vezels zijn overrated (nogmaals, geen reden om ze te vermijden, maar je hoeft niet te richten op grote hoeveelheden vezels omdat ze zogenaamd super gezond zijn).
Waarom die conclusie? Zodat je wit brood en witte rijst niet kan wegwuiven als ''slecht'' omdat geen vezels.
Jeetje. Ketchup. Light frisdrank. Godsamme, hoe heeft het zover kunnen komen.