XXL Nutrition

Het belang van "clean" eten

Ik eet clean, omdat ik geen maat kan houden met junk. Als ik eenmaal aan junk begin, dan maak ik de missie zeg maar ook af. Met alle nare gevolgen van dien.

Dit dus!
Ook wil ik nog toevoegen, als je dingen thuis bereidt heb je alles onder controle.
Welke voedingsstoffen, welke kwantiteit, eventueel wegen, ...

Ga je junken (fastfood resto) ben je overgegeven aan schatten, waarbij de meeste een onderschatting maken.

Wat is er mis met wit brood en witte rijst?

En vezels zijn een beetje overrated als je zorgt dat je geen rommel eet. Het enige wat ze doen is je digestive tract sneller opruimen. Daar heb je alleen wat aan als er rotzooi in zit, denk aan pesticiden, chemicalien, e.d.. Als die te lang blijven hangen kun je problemen krijgen ja. Dat is hoe vezels hun gezondheidsbevorderende taak uitvoeren, verder zijn ze niet magisch ofzo.

Dus hoe ''cleaner'' je eet, om jouw woorden maar te gebruiken, hoe minder je aan vezels hebt.
En constipatie komt niet per se door een gebrek aan vezels overigens.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En om nog wat meer op de vraag in te gaan, ik doe bijvoorbeeld wel een beetje ketchup door m'n rijst/kip. Soms ook op brood/kip. Tevens drink ik teveel light drank, maarja, who cares.

live+dangerously.jpg

Ik eet clean, omdat ik geen maat kan houden met junk. Als ik eenmaal aan junk begin, dan maak ik de missie zeg maar ook af. Met alle nare gevolgen van dien.

Jou adviseer ik 1x per week te laten cheaten want ooit zul je die discipline moet ontwikkelen

nja sauzen is bij mij wel een probleempje en light dranken ook maarja je moet toch nog kunnen genieten zegmaar :p
voor de rest elke dag volkoren pasta en havermout en (steak,zalm,tonijn,kipfilet,...)

(sauzen zijn natuurlijk niet overdreven aanwezig)

yep iedereen op dbb is pro bodybuilder

ronnie coleman cheat heel vaak

yeah right

Jou adviseer ik 1x per week te laten cheaten want ooit zul je die discipline moet ontwikkelen
Vertel? Een ex-alcoholist kan ook beter van de alcohol afblijven. Als ik teveel eet kom ik in een soort van roes (trance, dissociatie) terecht, en daar is het mij (ik ben geen wijf) om te doen.

Vertel? Een ex-alcoholist kan ook beter van de alcohol afblijven. Als ik teveel eet kom ik in een soort van roes (trance, dissociatie) terecht, en daar is het mij (ik ben geen wijf) om te doen.

Als je 1x per week gaat craven dan is het voor de volgende week makkelijker om vol te houden.

Wat boeit het eigenlijk, uiteindelijk doet iedereen wat hij/zij fijn vind en werkt natuurlijk. Als jij het fijn vind om een kilo zure matjes te eten in het weekend omdat het valt onder je cheat day of past in je macro's gewoon doen zolang je er alsnog vooruitgang mee boekt. De een komt er mee weg zowel fysiek als mentaal de ander niet.

als je mentaal problemen ondervind aan buiten je broscience dieet gaan dan lijd je aan een eetstoornis

Ik probeer zo veel mogelijk "clean" te eten omdat ik zo meer voedingsstoffen binnenkrijg. Dus niet alleen macros, maar ook vitamines en mineralen.
Sowieso is het lastig om te zeggen wat clean voedsel precies is. Vlees, eieren en noten vind ik clean, maar sommigen tellen hun macros en vinden het te vet.

Alan Aragorn heeft er ooit iets over geschreven.
http://www.wannabebig.com/diet-and-nutrition/the-dirt-on-clean-eating/

Wat is er mis met wit brood en witte rijst?

En vezels zijn een beetje overrated als je zorgt dat je geen rommel eet. Het enige wat ze doen is je digestive tract sneller opruimen. Daar heb je alleen wat aan als er rotzooi in zit, denk aan pesticiden, chemicalien, e.d.. Als die te lang blijven hangen kun je problemen krijgen ja. Dat is hoe vezels hun gezondheidsbevorderende taak uitvoeren, verder zijn ze niet magisch ofzo.

Dus hoe ''cleaner'' je eet, om jouw woorden maar te gebruiken, hoe minder je aan vezels hebt.
En constipatie komt niet per se door een gebrek aan vezels overigens.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat gebeurt er dan als je 4 witte boterhammen eet ipv 4 volkoren? Groei je dan maar de helft in spieren? Ga je eerder dood?.. Effect is vrij minimaal, ik denk dat dat is wat hij bedoelt.

Wat gebeurt er dan als je 4 witte boterhammen eet ipv 4 volkoren? Groei je dan maar de helft in spieren? Ga je eerder dood?.. Effect is vrij minimaal, ik denk dat dat is wat hij bedoelt.

Met 1 dag zal er misschien weinig verschil in zitten. Maar als je het bekijkt over een lengte van 100 dagen is het opeens niet zo minimaal meer.

Terug
Naar boven