AndroidHealthClinic

het board is nog steeds erg langzaam [Stem in de enquête voor meer snelheid!]

Peiling Peiling Mag de 'Nieuwe Posts' link tijdelijk weg om het board wat sneller te maken?

• Totaal stemmers
    61
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De knop "nieuwe posts" is gewoon handig. Dat er mensen zijn die het zonder doen wil nog niet zeggen dat het ook zonder hoeft. Zo te zien willen de meeste forumgebruikers gewoon lekker door de secties gaan, doe dat en laat de andere het op hun manier doen.

@DBC, het klinkt wel leuk en aardig en je lijkt helemaal overtuigt. Maar is dit niet enkel en alleen omdat jij er zelf geen behoefte aan hebt en een ander er dan ook maar geen behoefte aan hoeft te hebben?

Zonder die knop wordt het modereren een stuk lastiger, alle secties doorlopen gaat aardig wat tijd in zitten. Zelf thuis weinig last van traagheid, board loopt prima hier. Op mijn werk wel iets trager, maar dat probleem heb ik daar met meerdere sites.

Voor alle duidelijkheid nogmaals: de knop/link gaat in geen geval 'weg'. Het is slechts een tijdelijke situatie waarin we dus bezig zijn met het samenstellen van een custom server die misschien 100 x krachtiger en beter zal zijn. Om deze wacht periode echter te overbruggen kan DBC's voorstel tijdelijk soelaas brengen.

Er zijn nu 124 leden online, ik merk niks van traagheid. Het is soms wel eens traag, maar veel boeit het me eigenlijk niet.

Nee het is soms goed te doen. Load is nu nog geen 2. Zoals ik eerder zei gaat het om ongelukkige situaties wanneer er teveel dingen tegelijk gebeuren dus veel zoekopdrachten ed. Een stabiele en krachtige server kan die situaties aan maar dit is nu niet het geval met deze.

Ik vind wat DBC ervaart echter wel wat vreemd want 20-30 seconden moet ik echt nooit wachten. Gaat eerder om 5 seconden ofzo en anders laad het direct. Ik ben wel veel minder online dan DBC...

Incidenten dus, wachten is inderdaad niet leuk maar iemand die achter de PC zit is toch meestal bezig met multitasken. Er valt dus best iets anders te doen als het board even op zich laat wachten.

Ik vind de huidige functionaliteit prettig, tijdelijk missen is al een gemis.

Waren het maar incidenten Eric, ik maal niet om incidenteel een wacttijd.
Ik spreek diverse mensen online die ook op DBB zitten en ze schelden wat af op de hangende server. Heb er de laatste dagen amper last van moet ik eerlijk zeggen.

@Eduard: Nou nee. Ik wist niet eens dat die knop er was en iedereen drukt maar op de knop die hij/zij het makkelijkst vindt, het maakt mij niet uit.
Wat me opvalt is dat niemand een lui pluginnetje wil opgeven om de totale kwaliteit van het board omhoog te helpen. Liever eigen gerief dan een gemeenschappelijke verbetering, typerend weer trouwens.

Laten we er kamervragen over stellen, het is maar een forum!! Inderdaad wel 'ons' forum maar ik verkies zelf toch liever het gemak van 'nieuwe postings' dan wat snelheid. Tijdelijk gemis van 'nieuwe postings' belemmert mijn mogelijkheden om goed te modereren, vind ik toch ook een behoorlijke inbreuk op de kwaliteit.

DBC01 zei:
Off topic geouwehoer.
Ga lekker spelen in een Gaar hanentopic relnichtje, je irritatie zit vaak je tekst in de weg. D.w.z. je irritaties aan persoonlijkheden van anderen overschreeuwen je boodschap. Als je een probleem daarmee hebt, open een topic 'wat mij al eeuwen irriteert aan DBC' maar probeer niet de gevatte Groninger uit te hangen want die titel heeft iemand anders al.

Ontopic:
Het gaat hier om boardsnelheid die teniet wordt gedaan door mensen die repetitief op 1 knop drukken die ernorm veel rekenkracht vergt van de server, en tegelijkertijd mensen die willen posten enorme ergernissen bezorgen.
Dan zeg ik: Laat die mensen op de tradiotionele manier aan hun nieuwe content komen door secties te bezoeken en laat de snelheid even voorrang krijgen want 30 seconden wachten op een post of openen van een sectie (zij die wel de moeite nemen om een sectie te openen) is te bizar voor woorden.
Fan-tas-tisch! DBC die mij een relnicht noemt! Je hebt in ieder geval humor!
En mijn irritatie staat mijn tekst in de weg? 75% van jouw tekst is enkel en alleen gebaseerd op irritatie, dus ik vind het wel geinig dat je dat over mij zegt :D

ontopic: je gaat dus niet in op mijn bewering dat je argumentatie kant noch wal raakte. Blijkbaar ben je het met me eens dat de '2woorden-posters' niet enkel en alleen de gebruikers van de 'new posts' knop zijn. Het doet me goed (indirect, dat wel) gelijk te krijgen van zo'n boardgigant :thumb:

Wat betreft de boardsnelheid: misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind het board prima lopen. 30 seconden lijkt me trouwens ook wel wat overdreven!

Ik snap je diepgewortelde pijn wel, maar ik zou het niettemin jammer vinden als een handige gebruikersfunctie op dit forum (dan wel tijdelijk, dan wel voor altijd) zou verdwijnen, temeer 30% van de stemmers het op dit moment met mij eens is. :D

verder even goede vrienden hoor :)

EricR zei:
Laten we er kamervragen over stellen, het is maar een forum!! Inderdaad wel 'ons' forum maar ik verkies zelf toch liever het gemak van 'nieuwe postings' dan wat snelheid. Tijdelijk gemis van 'nieuwe postings' belemmert mijn mogelijkheden om goed te modereren, vind ik toch ook een behoorlijke inbreuk op de kwaliteit.
Desnoods mods only, technisch geen probleem.

Voor mij is de "Nieuwe Posts" knop ook zeker van belang, omdat ik doordeweeks niet op DBB kom. Door gebruik te maken van die knop kan ik makkelijk bekijken wat er in de tussentijd gepost is en dus bijlezen/posten.

DBC01 zei:
@Eduard: Nou nee. Ik wist niet eens dat die knop er was en iedereen drukt maar op de knop die hij/zij het makkelijkst vindt, het maakt mij niet uit.
Wat me opvalt is dat niemand een lui pluginnetje wil opgeven om de totale kwaliteit van het board omhoog te helpen. Liever eigen gerief dan een gemeenschappelijke verbetering, typerend weer trouwens.

Nee, gewoon voor een ieder de keus vrij houden inplaats van het op te laten leggen door 60% van het board.

boogie zei:
Fan-tas-tisch! DBC die mij een relnicht noemt! Je hebt in ieder geval humor!
En mijn irritatie staat mijn tekst in de weg? 75% van jouw tekst is enkel en alleen gebaseerd op irritatie, dus ik vind het wel geinig dat je dat over mij zegt :D

ontopic: je gaat dus niet in op mijn bewering dat je argumentatie kant noch wal raakte. Blijkbaar ben je het met me eens dat de '2woorden-posters' niet enkel en alleen de gebruikers van de 'new posts' knop zijn. Het doet me goed (indirect, dat wel) gelijk te krijgen van zo'n boardgigant :thumb:

Wat betreft de boardsnelheid: misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind het board prima lopen. 30 seconden lijkt me trouwens ook wel wat overdreven!

Ik snap je diepgewortelde pijn wel, maar ik zou het niettemin jammer vinden als een handige gebruikersfunctie op dit forum (dan wel tijdelijk, dan wel voor altijd) zou verdwijnen, temeer 30% van de stemmers het op dit moment met mij eens is. :D

verder even goede vrienden hoor :)

En 70% is het niet met je eens. Vergeet dat niet. Enne, gelijk mag je hebben hoor, je krijgt het alleen niet :D

Ach jongens het is maar tijdelijk. Voor de mods de knop laten behouden want het is voor hun echt van belang en voor de rest: Lekker surfen! :D :thumbs:

Big_T zei:
Ik vind wat DBC ervaart echter wel wat vreemd want 20-30 seconden moet ik echt nooit wachten. Gaat eerder om 5 seconden ofzo en anders laad het direct. Ik ben wel veel minder online dan DBC...
Hier moet ik hem toch even bijvallen, regelmatig zit ik ook een halve minuut te wachten tot een pagina tevoorschijn komt, en vaak klik ik maar op de stopknop om vervolgens de pagina te vernieuwen, dit omdat hij helemaal niet wil laden.

IK heb keurig netjes met een FF plugin gemeten en later ook nog handmatig met IE. Verder heb ik nog via 2 andere providers gemeten en daar was hetzelfde te zien. Duidelijk is dat de server lijdt onder het aantal diepe requests die het krijgt, en dat veroorzaakt wachttijden.

Centaur zei:
Hier moet ik hem toch even bijvallen, regelmatig zit ik ook een halve minuut te wachten tot een pagina tevoorschijn komt, en vaak klik ik maar op de stopknop om vervolgens de pagina te vernieuwen, dit omdat hij helemaal niet wil laden.

Bekend gedrag hier, krijg er elke dag wel mee te maken.

Big_T zei:
Desnoods mods only, technisch geen probleem.
Of Elitemembers only, de niet-Elitemembers die niet zonder de knop kunnen zullen dan gaan upgraden naar Elite en dat brengt weer extra geld in het laatje;) :p

Uitstekend idee, upgraden Boogie, D. en andere luie fl**kers! :thumbs:

jaja, zodat T zn zakken nog meer kunnen uitpuilen van het geld?
Ik steun geen dictatoriale regimes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven