XXL Nutrition

Nieuws Het gevaar van de rondslingerende handboeien

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
OM: Geen vervolging van schoppende agente
26-6-12 - 10:00

De agente van het korps Rotterdam-Rijnmond die betrokken was bij het zogenoemde schopincident wordt niet strafrechtelijk vervolgd. Uit onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM) is gebleken dat zij geen strafbare feiten heeft gepleegd bij de arrestatie van een man. Dat heeft het OM in Rotterdam bekendgemaakt.

De arrestatie van de man, vorige week zondag op Rotterdam-Zuid, werd door een getuige gefilmd. Het filmpje zorgde voor veel opschudding, omdat daarop is te zien dat de agente een arrestant schopt. Uit het onderzoek is gebleken dat de 29-jarige man zich daarvoor agressief gedroeg. Hij schopte, sloeg en beledigde de agenten. De agenten probeerden hem te boeien, maar hij wist zich los te rukken. Daardoor zaten de handboeien maar aan een hand vast. De agenten gebruikten pepperspray, maar dat had weinig effect.

De agente onderkende volgens het OM het gevaar van een rondzwaaiende handboei en werkte daarom de man met enkele gerichte trappen tegen de grond. Tijdens de aanhouding hield de agente zich aan de geldende geweldsprotocollen.

Het OM heeft het onderzoeksdossier nog voorgelegd aan twee extern deskundigen. Ook zij kwamen tot de conclusie dat er geen sprake is van strafbare feiten.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...olging-van-schoppende-agente.dhtml?show=react
======================================================

Het gevaar van de rondslingerende handboeien :roflol:

Moet je vooral gaan schoppen waarin iemand zich juist de trappen zou kunnen willen afweren en slingerende bewegingen zou maken.
Kan je beter een houdgreep doen en naar de handen/armen grijpen als dat die handboeien zo gevaarlijk zijn.

Je wist dat er zoiets idioots zou gebeuren, alles om de politiestaat te beschermen!!!

Heb daarom een nieuw topic hiervoor geopend, want mag wel eens goed onder de aandacht komen hoe idioot dit is.

Ze hadden in de politieauto nog een paar ferme tikken moeten geven, je laat je als politie toch niet zomaar slaan.

Autoriteit van de politie is totaal weg in dit land, ze moeten er is eentje compleet in elkaar tikken zodat de Nederlanders weer weten wie hier de baas is. ****ing belachelijk dat de politie bijna strafrechtelijk vervolgd wordt :roflol:

Je bent nog sneller dan theunknownknown, knap hoor

Ik wil ook agent worden. Lijkt mij een echte bazenjob. :o

Het vreemde is dat die anderen politieagent gewoon staat te kijken wat bij mij de indruk wekt dat het allemaal niet zo'n ramp is. Daarom verbaas ik me over het geweld dat de agente gebruikt.

Als ik 2 agenten in een super verdedigende houding staan denk ik: 'Mwoah die man is vast aggresief' maar nu staan ze toe te kijken en dan denkt die vrouwelijke agente 'laat ik maar eens wat gaan doen '.

De dreiging was op dat moment voorbij dus word het niet geoorloofd om al dan niet lichamelijk schade toe te brengen aan derden.

• Topic Starter Topic Starter
Ze hadden in de politieauto nog een paar ferme tikken moeten geven, je laat je als politie toch niet zomaar slaan.

Autoriteit van de politie is totaal weg in dit land, ze moeten er is eentje compleet in elkaar tikken zodat de Nederlanders weer weten wie hier de baas is. ****ing belachelijk dat de politie bijna strafrechtelijk vervolgd wordt :roflol:

Laten ze dan maar beginnen met jou.
Misschien ga je dan begrijpen dat het niet de taak van de politie is om baasje te spelen, maar de burger te helpen.

Je bent nog sneller dan theunknownknown, knap hoor

Stop eens met al die complimentjes altijd naar mij, krijg er een nogal ongemakkelijk gevoel bij.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 10:51 ----------

De dreiging was op dat moment voorbij dus word het niet geoorloofd om al dan niet lichamelijk schade toe te brengen aan derden.

Precies, was gewoon frustratie die geuit werd.

Laten ze dan maar beginnen met jou.
Misschien ga je dan begrijpen dat het niet de taak van de politie is om baasje te spelen, maar de burger te helpen.

Stop eens met al die complimentjes altijd naar mij, krijg er een nogal ongemakkelijk gevoel bij.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 10:51 ----------

Precies, was gewoon frustratie die geuit werd.

Als ik de politie probeer te slaan dan mogen ze me helemaal in elkaar rammen, wie haalt dat überhaupt in zijn hoofd.

Moet je is in Spanje proberen, slaan ze je het ziekenhuis in. En terecht.

Wat een lutsers. Die man had het uberhaupt al nooit voor elkaar gekregen om zich los te rukken als ze een beetje kundig waren geweest.

Als ik de politie probeer te slaan dan mogen ze me helemaal in elkaar rammen, wie haalt dat überhaupt in zijn hoofd.

Moet je is in Spanje proberen, slaan ze je het ziekenhuis in. En terecht.

Je moet gewoon van elkaar afblijven, simpel zat.
Een politie agent heeft daarbij een voorbeeld functie en moet onnodig geweld vermijden.

De politie moet de burger beschermen, maar ook in de eerste plaats zichzelf. Mocht ik agent zijn en ze halen naar me uit zou ik ze ook zonder pardon neerknuppelen om mezelf te verdedigen.

Een politie agent heeft daarbij een voorbeeld functie en moet onnodig geweld vermijden.

Van elkaar afblijven... Menens? Hoe wil je dan dat de politie zijn job uitoefent? Lief vragen of je alsjeblieft met x wil stoppen, en beginnen huilen wanneer men niet luistert?

Geweld tegen politie gebruiken doe je niet, punt.

Tuurlijk, maar die man bleef niet af van die politieagent. Dus jij vindt dat het voorbeeldig is om je maar in elkaar te laten timmeren dan als de persoon die tegenover je staat niet van zin is om zijn handen thuis te houden? Waar woon je? Ik kom je huis leegroven en je neerslaan. Ik hoop dat je van me afblijft, want dat zou toch wel voorbeeldig van je zijn.

Door dit soort gezeik heeft niemand respect voor de politie. Als je de wet overtreedt en ze spreken je er op aan lacht iedereen de politie recht in zijn gezicht uit en gaat lekker verder met waarmee ze bezig waren.

Lijkt me niet echt de bedoeling, als de politie je wat opdraagt dien je gewoon te gehoorzamen. Doe je dat niet, dan moet je dat zelf weten, maar heb je de kans de ze je finaal in elkaar tikken (teminste zo zou het moeten zijn), dan gehoorzaamt men voortaan wel hoor.

We stellen met zijn allen regels op, dan dien je je daar ook aan te houden. Wat wil je dan, dat ze 5x aan je vragen om normaal te doen en als je dat niet doet gewoon weglopen?

Door dit soort gezeik heeft niemand respect voor de politie. Als je de wet overtreedt en ze spreken je er op aan lacht iedereen de politie recht in zijn gezicht uit en gaat lekker verder met waarmee ze bezig waren.

Lijkt me niet echt de bedoeling, als de politie je wat opdraagt dien je gewoon te gehoorzamen. Doe je dat niet, dan moet je dat zelf weten, maar heb je de kans de ze je finaal in elkaar tikken (teminste zo zou het moeten zijn), dan gehoorzaamt men voortaan wel hoor.

We stellen met zijn allen regels op, dan dien je je daar ook aan te houden. Wat wil je dan, dat ze 5x aan je vragen om normaal te doen en als je dat niet doet gewoon weglopen?

+1 politie moet harder optreden.

Hahaha prachtig dit, hup hup in de doofpot ermee!

Tuurlijk, maar die man bleef niet af van die politieagent. Dus jij vindt dat het voorbeeldig is om je maar in elkaar te laten timmeren dan als de persoon die tegenover je staat niet van zin is om zijn handen thuis te houden? Waar woon je? Ik kom je huis leegroven en je neerslaan. Ik hoop dat je van me afblijft, want dat zou toch wel voorbeeldig van je zijn.

Op het filmpje werd de agente niet in elkaar getimmerd, hoogstens zijn er vooraf wat klappen gevallen.
Als de politie het zonder geweld dan kan oplossen doormiddel van een houdgreep heeft dat de voorkeur.
Vergt tolerantie en een goede zelfbeheersing om smeris te worden.

Als iemand de woning waar ik me acht veilig te voelen binnendringt zonder toestemming ga ik niet afwachten of het een dief is of een huurmoordenaar.

Hahaha prachtig dit, hup hup in de doofpot ermee!

Doofpot? Dat leid ik niet af uit de reacties hierboven. Het mag juist naar buiten gebracht worden dat als je de autoriteiten niet gehoorzaamt, zij uiteindelijk aan het langste eind trekken. Zoals het hoort.

hoogstens zijn er vooraf wat klappen gevallen.

Wat klappen... Elke klap aan een agent is er één te veel. Dat doe je gewoon niet.

Door onnodig geweld en een weerloze man inelkaar trappen heeft juist niemand meer respect voor de politie.
Respect verdien je, dat bereik je niet door angst in te boezemen.

Wat dacht je van aanhouden?

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 11:10 ----------

Doofpot? Dat leid ik niet af uit de reacties hierboven. Het mag juist naar buiten gebracht worden dat als je de autoriteiten niet gehoorzaamt, zij uiteindelijk aan het langste eind trekken. Zoals het hoort.

zucht*

Wat klappen... Elke klap aan een agent is er één te veel. Dat doe je gewoon niet.

Helemaal mee eens, daarom moet een agent ook het goede voorbeeld geven en zijn zelfbeheersing onder controle hebben.

Door onnodig geweld en een weerloze man inelkaar trappen heeft juist niemand meer respect voor de politie.
Rspect verdien je, dat bereik je niet door angst in te boezemen.

Wat dacht je van aanhouden?

Ach kom nou, in wat voor wereld leef jij :roflol: Wees is realistisch, als die kerel zo stoer is om de politie te slaan, moet hij ook zo stoer zijn om klappen te incasseren.

Door al dat watjes gedrag van de politie krijgt echt niemand respect voor ze hoor, en als je wel is buiten komt dan weet je dat het respect voor de politie bij 90% van de mensen op een dramatisch niveau ligt. Omdat je toch weet dat ze niet hard optreden. Bij uitgaansgelegenheden wordt de politie door helemaal niemand serieus genomen, dat is bij uitsmijters wel anders.

De autoriteit is totaal verdwenen, kan je net zo goed geen politie rond laten lopen aangezien ze toch niet serieus genomen worden. En ik zeg niet dat de politie weerloze mensen die niks fout doen wat tikken moeten verkopen, maar zodra ze niet luisteren zou het gewoon toegestaan moeten zijn om geweld te gebruiken.

In Spanje haalt niemand het in zijn hoofd om 's avonds laat tijdens het uitgaan wetten te overtreden. De Guardia Civil ramt je namelijk helemaal achterstevoren. In Nederland is de politie gewoon een grap voor de meeste mensen, dus ga niet zeggen dat zodra ze zich gedragen als een stel watjes ze "respect" krijgen :roflol:

Edit:

En over het aanhouden, zodra je hem aan kan houden is dat natuurlijk beter. Maar je weet zelf ook wel dat mensen altijd tegen werken, net als deze man die de politie gewoon slaat tijdens zijn aanhouding. Jij wilt dat ze dan vriendelijk vragen of die normaal wilt doen en zijn handen op zijn rug doet, en zodra hij dat niet doet maar gewoon gaan staan kijken? Get real

Terug
Naar boven