AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ongetwijfeld kan je googlen of het een causaliteit of een verband is, hetzelfde als door leeftijd, maar waarom stel je niet dezelfde vraag over dat vaccin, de pil en roken?
Omdat ik geheel zelf kan kiezen het vaccin, de pil, of een sigaret niet tot me te nemen dus dat risico heb ik al afgevangen. Om het gevaar van covid voor mij als persoon te schatten moet ik weten welke exacte risicofactoren daarbij tot zo'n bloedprop leiden, als dat door de ziekte zelf komt en niet -zoals eigenlijk normaal is- pas bij de zeer lage kans op IC opname en dan nog afhankelijk van leeftijd en comorbiditeiten is, dan geeft dat misschien redenen om toch het risico van het vaccin te nemen.

Naast dat die bloedproppen bij de vaccins ook voornamelijk (alleen?) bij vrouwen voor zijn gekomen met risicofactoren die op mij niet van toepassing zijn.

Goeie @chrisk ik neem de pil ook niet.
Je wilt toch geen risico's lopen

Omdat ik geheel zelf kan kiezen het vaccin, de pil, of een sigaret niet tot me te nemen dus dat risico heb ik al afgevangen. Om het gevaar van covid voor mij als persoon te schatten moet ik weten welke exacte risicofactoren daarbij tot zo'n bloedprop leiden, als dat door de ziekte zelf komt en niet zoals eigenlijk normaal is pas bij de zeer lage kans op IC opname en dan nog afhankelijk van leeftijd en comorbiditeiten is, dan geeft dat misschien redenen om toch het risico van het vaccin te nemen.

Naast dat die bloedproppen bij de vaccins ook voornamelijk (alleen?) bij vrouwen voor zijn gekomen met risicofactoren die op mij niet van toepassing zijn.
Het zou heel raar zijn als jij ervoor zou kiezen om wel de pil te nemen! :p

Wel vindt iedereen het normaal en prettig dat (jonge) vrouwen aan anticonceptie doen en ook veel mannen profiteren daarvan. Daar dringt wel de vergelijking met vaccineren zich op.

Ik voel niet de behoeft om het te googlen of in twijfel te trekken, want ik wil gewoon m'n prikjes.

Ik voel niet de behoeft om het te googlen of in twijfel te trekken, want ik wil gewoon m'n prikjes.
Het is meer een kriebel die in me opkomt wanneer iemand op twitter zegt dat 16% van de covid gevallen bloedproppen ontwikkelen, even afvragen of dat wel klopt en hoe de zaak precies werkelijk in elkaar zit. Nieuwsgierigheid, geen kritiek.

Het is meer een kriebel die in me opkomt wanneer iemand op twitter zegt dat 16% van de covid gevallen bloedproppen ontwikkelen, even afvragen of dat wel klopt en hoe de zaak precies werkelijk in elkaar zit. Nieuwsgierigheid, geen kritiek.
Nieuwsgierigheid is goed en ik vatte het ook niet op als kritiek, maar als je die kriebel krijgt dan zou ik zeggen "zoek het uit!", en vertel het ons.

Ernst Kuipers bij Beau over de verhoudingen tussen de gevaren.

De pil geeft al een paar honderd keer meer kans, laat staan roken of covid zelf.

(Ik zeg dit ongetwijfeld niet nauwkeurig genoeg, maar u begrijpt het wel)
De pil wel, spiraal niet, dacht ik

Omdat ik geheel zelf kan kiezen het vaccin, de pil, of een sigaret niet tot me te nemen dus dat risico heb ik al afgevangen. Om het gevaar van covid voor mij als persoon te schatten moet ik weten welke exacte risicofactoren daarbij tot zo'n bloedprop leiden, als dat door de ziekte zelf komt en niet -zoals eigenlijk normaal is- pas bij de zeer lage kans op IC opname en dan nog afhankelijk van leeftijd en comorbiditeiten is, dan geeft dat misschien redenen om toch het risico van het vaccin te nemen.

Ik kwam onderstaande tegen, wellicht kan dat je helpen bij je afweging.

5.503

Vandaag (14 april) zijn er 5.503 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 1.265minder dan de vorige waarde.

Mooi voor een woensdag

5.503

Vandaag (14 april) zijn er 5.503 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 1.265minder dan de vorige waarde.

Mooi voor een woensdag
Ach, nog een paar dagen... dan krijgen de scholen allemaal zelftesten. Dus volgende week, vlak voor de zogenaamde versoepelingen, zal het wel weer omhoog gaan :o

5.503

Mooi voor een woensdag
Een technische storing bij de GGD's is de oorzaak van het laag uitvallen van de besmettingscijfers van vandaag. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu kreeg 5503 meldingen van positieve tests binnen.

De storing begon gisteren aan het einde van de middag en was aan het begin van de avond verholpen. Hoeveel positieve tests er daardoor niet zijn doorgegeven, is niet bekend. Het RIVM gaat ervan uit dat die de komende dagen alsnog binnenkomen.

Morgen gaan alle alarm bellen weer af!

Een technische storing bij de GGD's is de oorzaak van het laag uitvallen van de besmettingscijfers van vandaag. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu kreeg 5503 meldingen van positieve tests binnen.

De storing begon gisteren aan het einde van de middag en was aan het begin van de avond verholpen. Hoeveel positieve tests er daardoor niet zijn doorgegeven, is niet bekend. Het RIVM gaat ervan uit dat die de komende dagen alsnog binnenkomen.

Morgen gaan alle alarm bellen weer af!
Wat een soap serie is het aan het worden. Lijkt mij voor de samenleving beter als men geen aandachts meer schenkt aan de besmettingscijfers maar alleen kijkt naar de ziekenhuisbezetting.

Terug
Naar boven