Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

De signaalwaarde is 7 per 100k en dat gemiddelde is > 40 per 100k, zo'n 6 x hoger, hoezo prima score?
Dat prima was sarcastisch bedoeld. :roflol:

Ik zou momenteel niks daadwerkelijk als ''prima'' definiëren. :roflol:

Het gemiddelde van gisteren en vandaag (7138) is overigens wel lager dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (7.317). Geen stijging dus. In zoverre wel prima.

De piek in het aantal besmettingen zou nu ongeveer moeten zijn bereikt, al bestaat daarover nog grote onzekerheid. Dat zei RIVM-baas Jaap van Dissel vandaag in de briefing van de Tweede Kamer.
Op zijn manier zegt 'ie toch iets positiefs. Of zo.

Ik mag 'm wel. Geef het je te doen. Modellen van hem en zijn club zijn tot nu toe best oke gebleken. Ze lijken ook best open te staan voor kritiek.

Inderdaad, @Steks, laat dat maar aan de experts over, oh wacht, spotten met onzekerheid is jouw expertise!

Carry on.
Het is vrij zeker dat het gebruik van woorden als onzekerheid en betrouwbaarheid onderdeel van het communicatieprobleem is omdat ze in het dagelijks leven een andere betekenis hebben dan in de wetenschap.

Het is vrij zeker dat het gebruik van woorden als onzekerheid en betrouwbaarheid onderdeel van het communicatieprobleem is omdat ze in het dagelijks leven een andere betekenis hebben dan in de wetenschap.
Dat is zeker net zoiets wanneer ze het in de Slachtoffer Studies hebben over 'kwalitatief onderzoek', dat betekent ook iets heel anders als in het dagelijks leven.

EDIT: ik kom er even niet uit of het als of dan is, sorry, ben moe.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij relevanter om de ziekenhuis opnames te noteren. Het aantal positief geteste vanuit de GGD wordt steeds minder belangrijk nu die sneltesten steeds populairder worden.

Als die cijfers überhaupt al betekenis hadden. :o

Ik heb trouwens zo’n sneltest gekocht omdat het altijd wel handig is om er eentje te hebben en ik was ook benieuwd hoe de tets gedaan moest worden.

Mensen die nog nooit zoiets gedaan hebben zullen er echt wel moeite mee hebben en de bijsluiter laat ook weten dat het eigenlijk helemaal niet de bedoelen is dat je er al onbekwaam persoon mee aan de slag gaat.
19FAE46C-0BED-4B87-BFF0-92A0578E26CD.jpeg

Hoeft ook niet, ze doen er namelijk toch wéér geen hol mee

Premier Rutte zegt dat de coronamaatregelen mogelijk pas in de tweede week van mei versoepeld kunnen worden. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen." Aanstaand weekend is er weer een Catshuis-overleg en als de cijfers dan geen dalende trend laten zien, wordt de datum van 28 april weer geschrapt.

Volgens hem staan de tot nu toe genoemde data - eerst 21 april en vervolgens 28 april - steeds "in potlood" in de agenda en kunnen ze ook zo weer worden weggehaald.

"We bekijken het van week tot week en daarbij is de situatie in de ziekenhuizen bepalend", zei Rutte vanmorgen. "Als 28 april niet kan, wordt het 3 of 6 mei. En anders is de eerstvolgende datum 13 mei."

https://nos.nl/artikel/2376936-rutte-somber-mogelijk-pas-half-mei-versoepelingen.html

:rolleyes:

Ik heb trouwens zo’n sneltest gekocht omdat het altijd wel handig is om er eentje te hebben en ik was ook benieuwd hoe de tets gedaan moest worden.

Mensen die nog nooit zoiets gedaan hebben zullen er echt wel moeite mee hebben en de bijsluiter laat ook weten dat het eigenlijk helemaal niet de bedoelen is dat je er al onbekwaam persoon mee aan de slag gaat.
19FAE46C-0BED-4B87-BFF0-92A0578E26CD.jpeg
Super ingewikkeld!
IMG_20210416_053843.jpg

Dat je een negatieve uitslag hebt geeft niet aan dat je de test juist hebt uitgevoerd. ;)
Tsk! Jij denkt zeker, dat blondje stopt 'm gelijk ergens anders in! Mooi niet!

Gewoon oor-aal
Dat ze voorheen alleen afgenomen mochten worden onder begeleiding van een big geregistreerde arts, heeft puur en alleen met de aansprakelijkheid temaken. Niet met de moeilijkheidsgraad

Premier Rutte zegt dat de coronamaatregelen mogelijk pas in de tweede week van mei versoepeld kunnen worden. "We gaan echt geen onverantwoorde dingen doen." Aanstaand weekend is er weer een Catshuis-overleg en als de cijfers dan geen dalende trend laten zien, wordt de datum van 28 april weer geschrapt.

Volgens hem staan de tot nu toe genoemde data - eerst 21 april en vervolgens 28 april - steeds "in potlood" in de agenda en kunnen ze ook zo weer worden weggehaald.

"We bekijken het van week tot week en daarbij is de situatie in de ziekenhuizen bepalend", zei Rutte vanmorgen. "Als 28 april niet kan, wordt het 3 of 6 mei. En anders is de eerstvolgende datum 13 mei."

https://nos.nl/artikel/2376936-rutte-somber-mogelijk-pas-half-mei-versoepelingen.html

:rolleyes:
easy gif1618569666805.gif

Ik heb even handmatig de laatste besmettingscijfers in excel ingevoerd en dit is de R(t) die ik op basis van de besmettingscijfers zou rapporteren.
1618571109373.png

Ik ga nog wel even kijken of ik ergens data kan downloaden, want met alleen wat copy paste werk kan je dan van de afgelopen maanden de R(t)'s naast elkaar leggen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven