Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Volgens mij werd er op de laatste persconferentie nog iets gezegd in de trant van: we kunnen pas gaan versoepelen als de daling is ingezet. Uit de cijfers van de afgelopen dagen blijkt nog niets van een daling, hooguit een stabilisering. Ik ben dus wel benieuwd naar de motivatie van Mark en Hugo vanavond, waarom het nu toch wel kan.

Maar je zou ook kunnen redeneren dat je met het openen van de terrassen onder voorwaarden het virus niet meer kansen geeft dan wanneer je iedereen ongereguleerd laat samenkomen in parken etc.

Volgens mij werd er op de laatste persconferentie nog iets gezegd in de trant van: we kunnen pas gaan versoepelen als de daling is ingezet. Uit de cijfers van de afgelopen dagen blijkt nog niets van een daling, hooguit een stabilisering. Ik ben dus wel benieuwd naar de motivatie van Mark en Hugo vanavond, waarom het nu toch wel kan.

Maar je zou ook kunnen redeneren dat je met het openen van de terrassen onder voorwaarden het virus niet meer kansen geeft dan wanneer je iedereen ongereguleerd laat samenkomen in parken etc.
Er is een duidelijke daling in het aantal ziekenhuisopnames per dag. Dat gaat op afzienbare termijn lijden tot een afname van de ziekenhuisbezetting.
De ziekenhuispatiënten die er nu liggen zijn 4 á 5 weken besmet geraakt. Bij versoepelingen op 28 april zie je de stijging door de versoepelingen dus ook pas 4 á 5 weken later in de ziekenhuisbezetting (zitten we al in juni). Tegelijkertijd neemt de uitstroom toe, want de patiënten die nu ontslagen worden, zijn de patiënten die in de piek besmet zijn geraakt. Ook tegelijkertijd wordt er gevaccineerd. Redelijk safe om nu te starten met versoepelen. Het grote verschil t.o.v. vorige week is nu dat de ziekenhuisinstroom is gedaald. Een absoluut voorteken dat de bezetting ook gaat dalen (dat kan niet anders, tenzij patiënten plotseling langer in het ziekenhuis liggen).

Er is een duidelijke daling in het aantal ziekenhuisopnames per dag.
Dat is op het dashboard niet te zien hoor. Het schijnt dat het ziekenhuis hier in Zwolle de enige is die nog een beetje ruimte heeft.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij met iedere vorm van versoepeling. Maar die daling, of enige logica, ontgaat mij nog steeds

1618778104942.jpg
Propaganda blijft een raar iets.

Propaganda? Dit is publieksvoorlichting voor 'morons' die nog steeds niet snappen hoe je een mond- neusmasker dient te dragen. :kiss:
Nee, het is pure propaganda. En jij bent een goed voorbeeld dat het werkt. Of tellen onderzoeken alleen als ze in je voordeel werken?

Er is een duidelijke daling in het aantal ziekenhuisopnames per dag. Dat gaat op afzienbare termijn lijden tot een afname van de ziekenhuisbezetting.
De ziekenhuispatiënten die er nu liggen zijn 4 á 5 weken besmet geraakt. Bij versoepelingen op 28 april zie je de stijging door de versoepelingen dus ook pas 4 á 5 weken later in de ziekenhuisbezetting (zitten we al in juni). Tegelijkertijd neemt de uitstroom toe, want de patiënten die nu ontslagen worden, zijn de patiënten die in de piek besmet zijn geraakt.
Ik heb al die cijfers niet paraat. Maar ik zou het logischer vinden als een daling van de instroom direct zou leiden tot een daling van de bezetting. Een daling van de instroom leidt immers niet tot een daling van de uitstroom. Beetje vreemd dus.

Dat is op het dashboard niet te zien hoor. Het schijnt dat het ziekenhuis hier in Zwolle de enige is die nog een beetje ruimte heeft.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij met iedere vorm van versoepeling. Maar die daling, of enige logica, ontgaat mij nog steeds
Als je er zo positief mogelijk naar kijkt is er een lichte daling te zien wat betreft het aantal ziekenhuisopnames, ic-opnames en het aantal bezette ziekenhuisbedden. Het aantal patiënten op de ic stijgt nog steeds. De stijging van het aantal besmettingen is gestagneerd en de r-factor zit op 1.

Geplande opening voor de terassen valt allemaal wel mee. 2 personen uit 1 huishouden tot 1800. Oftewel regulatie tijdens mooi weer, zodat niet iedereen in parken zit.

Wat een verschrikkelijke middelvinger richting de zorg zeg.
Als dat de opening van de terrassen gaat worden is het imo een dikke middelvinger naar de horeca.

Als dat de opening van de terrassen gaat worden is het imo een dikke middelvinger naar de horeca.
Wordt met al die restricties inderdaad verdomd lastig om winstgevend een terrasje te laten draaien. Zou me niets verbazen als veel terrashouders denken: bekijk het maar, ik wacht wel tot we volledig open kunnen.

Ik heb geen zin in een welles/nietes discussie. Het is maar net met welke bril je er naar kijkt.
Omdat je pure poep lult. Als je de publieke opinie op een positieve manier wil beïnvloeden dan kom je met een 1.5 meter, desinfecteren, gezonde voeding en het belang van sport.

En dan ga je niet mensen aan een soort van schandpaal nagelen omdat ze wel of niet zo'n luier aan hun bek goed dragen, zodat je ze tegen elkaar opzet.

Omdat je pure poep lult. Als je de publieke opinie op een positieve manier wil beïnvloeden dan kom je met een 1.5 meter, desinfecteren, gezonde voeding en het belang van sport.

En dan ga je niet mensen aan een soort van schandpaal nagelen omdat ze wel of niet zo'n luier aan hun bek goed dragen, zodat je ze tegen elkaar opzet.
Fijne discussiepartner ben jij! :aai:

Ik ben het in zoverre met je eens dat die poster nogal badinerend overkomt en daarmee wel eens het tegenovergestelde effect kan hebben dan wat ze ermee willen bereiken.

Als je er zo positief mogelijk naar kijkt is er een lichte daling te zien wat betreft het aantal ziekenhuisopnames, ic-opnames en het aantal bezette ziekenhuisbedden. Het aantal patiënten op de ic stijgt nog steeds. De stijging van het aantal besmettingen is gestagneerd en de r-factor zit op 1.
Toch mooi hoe goed jij zat!
Ik heb even handmatig de laatste besmettingscijfers in excel ingevoerd en dit is de R(t) die ik op basis van de besmettingscijfers zou rapporteren.
1618571109373.png

Ik ga nog wel even kijken of ik ergens data kan downloaden, want met alleen wat copy paste werk kan je dan van de afgelopen maanden de R(t)'s naast elkaar leggen.

Verdraai je verhaal maar weer, zodat het je weer goed uitkomt.
Hoezo, met deze restricties heb je er toch geen zak aan als ondernemer, je haalt dan toch nooit je benodigde omzet? Daarnaast is de lichte stijging aan besmettingen die he daarmee kunt verwachten niet prettig voor de druk op de zorg en het zit verdere versoepelingen (bijv. voor het onderwijs) in de weg.

Maandenlang massaal onze handen desinfecteren is waarschijnlijk schadelijker dan maandenlang een mondkapje dragen.

Zo moeilijk is dat nu ook weer niet, wat het controleren en vergelijken betreft is het wel irritant dat ze de besmettingscijfers tot zeker 10 dagen terug blijven corrigeren. Hoe langer geleden hoe kleiner die correcties zijn, maar toch. In een geautomatiseerde database werkt dat natuurlijk prima, maar dat kan wel jouw kritiek verklaren over de r-factor die ze achteraf aanpassen of soms langere tijd op zich laat wachten.

Maar wat heb je eigenlijk aan een nauwkeurige bepaling van het aantal dagelijkse besmettingen, tot aan de R(t) en de instroom- en bezettingscijfers van de ziekenhuizen als het beleid daar eigenlijk toch niet door bepaald word

Dat zal wel de eeuwige frustratie van een analist zijn. Vraag het ze dan gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven