AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Grapje toch ?
2x7,50 is anderhalf krat bier.
Denk niet dat dit gaat werken.
Nee geen geintje.

De coronawet loopt op 1 juni af. Omdat de wet een horizonbepaling bevat, kan het niet zomaar verlengd worden.

Wetsvoorstel testbewijzen is daar waarschijnlijk de 'oplossing' voor (volgens de link is het max €7,50).

Dankzij follow the money is al bekend dat het een schimmig verdienmodel is. Dat buiten nu niet kan, omdat er straks verdiend moet worden op het testen, is mijn aanname.

En ja, als ik dit soort achterlijke schapen hoor, dan kan ik ze ergens nog geen ongelijk geven ook (0:20)
Gelukkig hebben ze het er bij het terras niet door gedrukt.

Het hele idee van adviezen is dat je ze niet handhaaft, dan is het geen advies meer. Het vraagt om eigen verantwoordelijkheid en een ingrijpen als de gevolgen te groot zijn.
Ja want volgens mij zijn de meesten het volgende een beetje vergeten.

Gelukkig vergeten we allemaal weleens wat.

Ja want volgens mij zijn de meesten het volgende een beetje vergeten.

Gelukkig vergeten we allemaal weleens wat.

Ik zie iedereen die zich niet zoveel mogelijk aan de adviezen houdt als mogelijke obstakel voor het verder versoepelen van maatregelen en druk op de zorg.

Bij dat verdere versoepelen denk ik voor mezelf vooral aan de gyms.

Mensen die er in een park of op straat een zooitje van maken gedragen zich als tuig.

Dat zijn toch meer varkens?

Ik bedoel de varkenshouderij en de beeltenis van een varken in het wapen van de hertogen van Brabant. Ik bedoel dat niet denigrerend naar mensen, want varkens zijn heel intelligente dieren, intelligenter dan menig Brabander.

@Mentat @Steks @imnewhere. Hebben jullie in het dagelijks leven (als jullie überhaupt nog buiten komen) wel eens iemand aangesproken wanneer deze zich niet hield aan de maatregelen? Iets met collectief. Of is dat morele vingertje alleen heel sterk en makkelijk vanachter een scherm?

Dat zijn toch meer varkens?

Ik bedoel de varkenshouderij en de beeltenis van een varken in het wapen van de hertogen van Brabant. Ik bedoel dat niet denigrerend naar mensen, want varkens zijn heel intelligente dieren, intelligenter dan menig Brabander.

:BB_:

@Mentat @Steks @imnewhere. Hebben jullie in het dagelijks leven (als jullie überhaupt nog buiten komen) wel eens iemand aangesproken wanneer deze zich niet hield aan de maatregelen? Iets met collectief. Of is dat morele vingertje alleen heel sterk en makkelijk vanachter een scherm?
Nee, want kennelijk schat je wederom weer verkeerd in wat ik van het overgrote deel van de beperkende maatregelen vind.

Misschien moet je er dan niet zo dwangmatig mee bezig zijn.
Ik heb de vrijheid om zelf te bepalen waar ik dwangmatig mee bezig ben. En dat zijn niet zozeer de maatregelen en of die al dan niet nageleefd worden ansich, maar wel de data van de besmettingen, ziekenhuisopnames etc. en wat de eventuele correlaties zijn.

Ik zie iedereen die zich niet zoveel mogelijk aan de adviezen houdt als mogelijke obstakel voor het verder versoepelen van maatregelen en druk op de zorg.

Bij dat verdere versoepelen denk ik voor mezelf vooral aan de gyms.

Mensen die er in een park of op straat een zooitje van maken gedragen zich als tuig.
Wekelijks honderden mensen voor mijn lens, waarmee ik geen anderhalve meter bewaar. Vaak in een binnenruimte. En nee, ik draag geen mondkapje (want op je eigen werkplek hoeft dat niet).
Als ik alles hier zo lees, zou ik een wandelende coronabron zijn, en is het een wonder dat ik nog geen covid heb gehad.

Het is gewoon niet zo zwart wit.

Ik heb de vrijheid om zelf te bepalen waar ik dwangmatig mee bezig ben. En dat zijn niet zozeer de maatregelen en of die al dan niet nageleefd worden ansich, maar wel de data van de besmettingen, ziekenhuisopnames etc. en wat de eventuele correlaties zijn.
Oké, wat is het PDD-NOS of Asperger?

Wekelijks honderden mensen voor mijn lens, waarmee ik geen anderhalve meter bewaar. Vaak in een binnenruimte. En nee, ik draag geen mondkapje (want op je eigen werkplek hoeft dat niet).
Als ik alles hier zo lees, zou ik een wandelende coronabron zijn, en is het een wonder dat ik nog geen covid heb gehad.

Het is gewoon niet zo zwart wit.
Heb je ook veel mensen voor je lens met corana gerelateerde klachten? Op elk willekeurig moment is maar een betrekkelijk klein deel van de bevolking besmettelijk.

Oké, wat is het PDD-NOS of Asperger?
Een veelvoorkomend beroepsdeformatie onder chemisch analisten die niet verder onderzocht is bij mij. Wel heb wat niet medische testen doorlopen en blijk ik een grote behoefte te hebben om mijn correctieve en didactische eigenschappen te benutten. Sorry, ik kan het gewoon niet laten.

Gisteren was het helemaal feest voor mij, sinds lange tijd weer afgesproken met twee vrienden, beiden ook chemicus en eentje heeft daarna nog een ICT opleiding gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik ben een mak schaap dat braafjes alle coronaregels opvolgt en een laffe keyboard-warrior die alleen anoniem op het internet zijn ongenoegen en frustraties deelt.

Maar ff serieus: ik denk niet dat de wereld er beter op wordt, als ik iedereen die zich niet aan de maatregelen houdt daarop i.r.l. aanspreek. Ik kan me een situatie herinneren dat ik dan misschien wel op de IC was beland; een groepje van 10-15 jongeren van een jaar of 18 was aan het begin van de avond illegaal een fikkie aan het stoken op een recreatie terrein, fakkels aan het afsteken en in koor aan het zingen dat alle Joden aan het gas moesten, toen ik er langs liep...

Ik ben een mak schaap dat braafjes alle coronaregels opvolgt en een laffe keyboard-warrior die alleen anoniem op het internet zijn ongenoegen en frustraties deelt.

Maar ff serieus: ik denk niet dat de wereld er beter op wordt, als ik iedereen die zich niet aan de maatregelen houdt daarop i.r.l. aanspreek. Ik kan me een situatie herinneren dat ik dan misschien wel op de IC was beland; een groepje van 10-15 jongeren van een jaar of 18 was aan het begin van de avond illegaal een fikkie aan het stoken op een recreatie terrein, fakkels aan het afsteken en in koor aan het zingen dat alle Joden aan het gas moesten, toen ik er langs liep...
Nu is er een verschil tussen opruiing en vandalisme en het niet dragen van een mondkapje of geen 1.5 meter afstand houden.

Nu is er een verschil tussen opruiing en vandalisme en het niet dragen van een mondkapje of geen 1.5 meter afstand houden.
Ik woon in een 'nette' buurt. Hier draagt iedereen een mondkapje in de supermarkt. Anderhalve meter idem.

Kuipers is voorzichtig optimistisch over ziekenhuisbezetting, maar cijfers zijn nog altijd hoog

Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) zegt dat de ziekenhuisinstroom en -bezetting stabiel zijn, hoewel de cijfers nog steeds hoog zijn. "De curve topt af en dat is gunstig. Maar dat gebeurt wel op een ontzettend hoog niveau", zei hij vanmiddag in een toelichting.
Dat hoge niveau betekent dat er nog altijd veel coronapatiënten in het ziekenhuis liggen, op dit moment zijn dat er 2642. Gisteren zei de coördinator van de IC-bedden in Friesland, Groningen en Drenthe dat alle IC-afdelingen daar zo goed als vol liggen, "met hooguit één bedje voor noodgevallen". Volgens Kuipers is dat ook in de rest van Nederland het geval. "In bijvoorbeeld het westen van het land zijn sluitingen van de spoedeisende hulp of opnamestops aan de orde van de dag." De regio's Leiden en Den Haag zijn daarbij "hotspots", zei hij.
Kuipers wijst erop dat het aantal coronapatiënten op de IC, op dit moment 825, hoger is dan het aantal IC-patiënten vóór corona. "We proberen de aantallen patiënten zo veel mogelijk te verspreiden over het land." Er zijn de laatste tijd nog geen patiënten naar Duitsland verplaatst, zegt hij. "Maar we hebben contact met Duitse ziekenhuizen, dus als het nodig is kan dat."
De LNAZ-voorzitter vreest dat de druk op de ziekenhuizen de komende weken nog aanhoudt. "Eerst met covid en daarna met de achterstallige zorg die moet worden ingehaald." Volgens Kuipers heeft ongeveer de helft van de ziekenhuizen een deel van de kritieke planbare zorg afgeschaald. Het gaat dan om patiënten die eigenlijk binnen zes weken geholpen moeten worden. "Dus we kijken echt naar: wanneer vlakt het niet alleen af, maar gaat de curve ook echt naar beneden. Dan krijg je namelijk extra capaciteit voor de non-covidzorg."

Terug
Naar boven