MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Laatst bewerkt:

9263 nieuwe besmettingen, gemiddeld daling​

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 9263 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 3768 meer dan gisteren. Overigens waren de besmettingscijfers dit weekend kunstmatig laag, vanwege een storing bij de GGD's. Het 'inhaaleffect' maakt de cijfers van vandaag daarom juist hoger.
Gemiddeld daalt het aantal positieve coronatests: afgelopen week werden gemiddeld 7092 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is een daling van 12 procent vergeleken met vorige week.

Minder coronaregels voor gevaccineerde Duitsers

beetje bij beetje

Geen sneltesten meer nodig straks allemaal aan de bij.

de EU kijkt naar versoepelingen voor toeristen en vakantiegangers genieten op Gran Canaria.

Dus eventuele mutaties invliegen check. Met je eigen volk zijn zeer beperkt check.

Nee geen geintje.

De coronawet loopt op 1 juni af. Omdat de wet een horizonbepaling bevat, kan het niet zomaar verlengd worden.

Wetsvoorstel testbewijzen is daar waarschijnlijk de 'oplossing' voor (volgens de link is het max €7,50).

Dankzij follow the money is al bekend dat het een schimmig verdienmodel is. Dat buiten nu niet kan, omdat er straks verdiend moet worden op het testen, is mijn aanname.

En ja, als ik dit soort achterlijke schapen hoor, dan kan ik ze ergens nog geen ongelijk geven ook (0:20)
Gelukkig hebben ze het er bij het terras niet door gedrukt.

haha, zie iedereen @0:29 al gewoon naast elkaar op de grond zitten. Geen test voor nodig. De winkels mag je ook weer in zonder afspraak, geen test voor nodig.

Maar op een terras terras in de buitenlucht zitten oeioei laat ze maar eerst testen voordat dit mag, de kans op een besmetting wordt dan wel ineens gevaarlijk groot :roflol:

Ik ben een mak schaap dat braafjes alle coronaregels opvolgt en een laffe keyboard-warrior die alleen anoniem op het internet zijn ongenoegen en frustraties deelt.

Maar ff serieus: ik denk niet dat de wereld er beter op wordt, als ik iedereen die zich niet aan de maatregelen houdt daarop i.r.l. aanspreek. Ik kan me een situatie herinneren dat ik dan misschien wel op de IC was beland; een groepje van 10-15 jongeren van een jaar of 18 was aan het begin van de avond illegaal een fikkie aan het stoken op een recreatie terrein, fakkels aan het afsteken en in koor aan het zingen dat alle Joden aan het gas moesten, toen ik er langs liep...
Het is niet zo moeilijk om dit soort jongeren aan te spreken.
Erkenning geven én begrenzen. Waarschijnlijk zijn het allemaal diep in hun hart lieve D66 stemmers.

Waar was jij dan nu weer bang voor ?

Ik ben geen deskundige, maar ik denk dat dit te maken heeft met de dalende gemiddelde leeftijd van de mensen die in het ziekenhuis opgenomen moeten worden met covid-19. Er komen nu nauwelijks meer 80-plussers binnen, want die zijn inmiddels beschermd en die komen relatief vaker op de IC terecht door hun zwakke gesteldheid. De stijging als geheel komt natuurlijk doordat steeds minder mensen de basisregels in acht nemen.
Misschien zat ik er toch naast. Deze internist beweert dat jongeren juist vaker op de IC terecht komen:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/23...en-groeit-flink-maar-40-tot-60-jarigen-risico

En hoe jonger de patiënten, hoe hoger de druk op de intensive care-afdelingen, zegt Uffen. "De oudere patiënten geven zelf vaak aan niet meer naar de IC te willen. Dat is bij een jongere patiënt niet. Daar zet je alles op alles om de patiënt nog beter te maken."

"In de eerste golf zagen we op de verpleegafdeling veel mensen die daar overleden. Nu gebeurt dat niet. Mensen die op de verpleegafdeling liggen zijn wel echt ziek, maar gaan uiteindelijk allemaal nog naar een intensive care toe. Zoveel IC-bedden hebben we niet, het is niet eindeloos."

Het is niet zo moeilijk om dit soort jongeren aan te spreken.
Erkenning geven én begrenzen. Waarschijnlijk zijn het allemaal diep in hun hart lieve D66 stemmers.

Waar was jij dan nu weer bang voor ?
Dat zal best, als je ze 1 op 1 aanspreekt. Maar niet in de setting die ik beschreef. Waarschijnlijk waren zo ook onder invloed van drank, drugs, etc.

Wekelijks honderden mensen voor mijn lens, waarmee ik geen anderhalve meter bewaar. Vaak in een binnenruimte. En nee, ik draag geen mondkapje (want op je eigen werkplek hoeft dat niet).
Als ik alles hier zo lees, zou ik een wandelende coronabron zijn, en is het een wonder dat ik nog geen covid heb gehad.

Het is gewoon niet zo zwart wit.
Misschien is Brutus een betere naam voor je!
:trollface:
Er zat een lichte dichterlijke overdrijving in mijn uitspraak die je citeerde en dat lichte kan je het best ironisch opvatten.

Zelfs als ik er serieus over zou zijn, dan houd jij je gewoon aan de regels. Als dit voor langere tijd in een kleine slecht geventileerde binnenruimte is neem je daarmee wel een beperkt risico.

Het is meer 50 tinten grijs, volledig met je eens.

@Mentat @Steks @imnewhere. Hebben jullie in het dagelijks leven (als jullie überhaupt nog buiten komen) wel eens iemand aangesproken wanneer deze zich niet hield aan de maatregelen? Iets met collectief. Of is dat morele vingertje alleen heel sterk en makkelijk vanachter een scherm?
Een leeuw op de preekstoel, een lam op de biechtstoel, al ben ik zeker niet roomser dan de paus (mogelijk wel katholieker, maar dan dwalen we weer af).

Dit doe ik eigenlijk alleen als het direct mezelf betreft en ik meen dat er daadwerkelijk een verhoogd risico is en dat is een enkele keer voorgekomen, volgens mij maar één keer met een totaal onbekende en dat was vorig jaar helemaal aan het begin toen iemand meende dat ze wel een kleine draaideur met me kon delen.

Veelal wil ik mensen met wie ik in gesprek ben die het allemaal onzin vinden wel even uitleggen hoe ik erover denk, vaak ben ik dan rustig en geduldig.

Zelf houd ik me ook voortdurend niet aan allerlei adviezen en voorschriften, maar ik ga niet als onderdeel van een meute ergens staan knuffelen en hossen. Het is ook niet zo dat ik alle maatregelen en adviezen fantastische ideeën vind, maar in beginsel houd ik mij er gewoon aan.

Wekelijks honderden mensen voor mijn lens, waarmee ik geen anderhalve meter bewaar. Vaak in een binnenruimte. En nee, ik draag geen mondkapje (want op je eigen werkplek hoeft dat niet).
Nou nee. De basisregel is dat je anderhalve meter afstand houdt.

Terug
Naar boven