XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dat is toch ook de groep die nog niet (volledig) is gevaccineerd. Komt dat mede door onvoldoende afstand of zijn daar geen bekende oorzaken van?

1. Niet of niet volledig gevaccineerd;
2. Uitingen vanuit de overheid dat je na je prikje meteen los kan, terwijl je voor de maximale bescherming een paar weken nodig hebt (onderscheid tussen besmettelijkheid en eigen bescherming, het één is veel sneller dan het ander);
3. De praktijk van testen blijkt weerbarstiger dan de theorie (zie bericht van Tim van 20 uit Enschede wiens hele vriendengroep positief testte na een avondje stappen);
4. Ik zie mensen van allerlei leeftijden en risicogroepen niet of nauwelijks afstand houden.

Uitingen vanuit de overheid dat je na je prikje meteen los kan
Afstand houden hoor ik steeds en dat in geval van Pfizer pas twee weken na de 2e prik de vaccinatie pas goed werkt. Anders dan dat heb ik niet gezien, gelezen of gehoord.

Afstand houden hoor ik steeds en dat in geval van Pfizer pas twee weken na de 2e prik de vaccinatie pas goed werkt. Anders dan dat heb ik niet gezien, gelezen of gehoord.
Zodra je vaccinatie geregistreerd is, kan je een QR code voor binnen Nederland aanmaken en dus deelnemen aan evenementen zonder maatregelen, zonder je van te voren te laten testen.

Zodra je vaccinatie geregistreerd is, kan je een QR code voor binnen Nederland aanmaken en dus deelnemen aan evenementen zonder maatregelen, zonder je van te voren te laten testen.
Ja. Maar dan moet je wel nog je gezonde verstand gebruiken en afstand houden zover dat gaat. En jezelf preventief laten testen, in geval van terugkeren van vakantie. Geloof dat dat in alle gevallen wordt aangeraden. Volgens mij wordt er een soort huis aan huis zelftest door de bus gedaan op korte termijn.

Zou iedereen dat lezen. Merkwaardig bericht maar je moet op twitter zitten om dit te zien.
Edit. Zie nu hele bericht van NOS. Alsnog is het beetje warrig maar dat ontslaat mensen niet van een beetje zelf nadenken.

De verspreiding onder de groep 20-29 gaat momenteel als een trein tov andere groepen.

Voor de groep 12 t/m 17 verwacht men pas in september de 2e vaccinatie.
Als de ouderen zijn gevaccineerd, waar maken ze zich dan druk om?
Tenslotte hebben de kinderen met gezondheidsproblemen al eerder de kans gekregen...

Ik kreeg 'm ook direct na de 2e prik.
Ik vraag mij wel af wanneer die evenementen zijn. Kon ik afgelopen week al naar een evenement met die QR code of zitten daar gauw al 2 weken tussen?

3 manieren voor coronatoegangsbewijs​

U kunt op 1 van deze 3 manieren een coronatoegangsbewijs krijgen:

Tenslotte hebben de kinderen met gezondheidsproblemen al eerder de kans gekregen...
Maar die ouderen zijn niet 100% veilig na een vaccinatie en die enkele jongere die ernstig ziek wordt wil toch ook behandeld worden?

Ik kreeg 'm ook direct na de 2e prik.
Ik vraag mij wel af wanneer die evenementen zijn. Kon ik afgelopen week al naar een evenement met die QR code of zitten daar gauw al 2 weken tussen?

3 manieren voor coronatoegangsbewijs​

U kunt op 1 van deze 3 manieren een coronatoegangsbewijs krijgen:

Ik ben afgelopen zaterdag al geweest. Toen nog moeten laten testen maar gisteren mijn prik gehad en was vanmorgen verwerkt, dus dit weekend kan ik op stap met een QR code ontstaan uit vaccinatie, dus niet van te voren laten testen.

De vaccinatiegraad is nog veel te laag om verspreiding voldoende te remmen en vaccins beschermen beperkt.

Als het zo doorgaat loop je voor einde zomer alweer met een porempamper.

De groep tot 29 zitten ook een hele boel asymptotische cases tussen die aan het licht zijn gekomen door testen voor toegang.

Ik ben afgelopen zaterdag al geweest. Toen nog moeten laten testen maar gisteren mijn prik gehad en was vanmorgen verwerkt, dus dit weekend kan ik op stap met een QR code ontstaan uit vaccinatie, dus niet van te voren laten testen.
Duidelijk.
Maar die ouderen zijn niet 100% veilig na een vaccinatie en die enkele jongere die ernstig ziek wordt wil toch ook behandeld worden?
Wat te denken van verspreiding, mutaties en opnames. Scholen, winkels, horeca willen ook openblijven. Ik vind de versoepelingen al erg prettig, we zijn er nog niet maar het zou knap stom zijn als we weer terug moeten. Wat niet is uitgesloten. Denk aan lagere temperaturen, escape mutanten e.d.

Waarschijnlijk kan je dan zoiets krijgen, wanneer vrijwel iedereen is gevaccineerd en men toe kan met huidige vaccinatie tegen mutaties of updates (zoals bij griep):

Kun je na 1 prik ook al zo'n testbewijs krijgen? Ik dacht pas na de 2e.

Kun je na 1 prik ook al zo'n testbewijs krijgen? Ik dacht pas na de 2e.
Pfizer heeft 2 prikken. Janssen 1.

"Het coronavaccin van Janssen bestaat uit 1 prik. Vanaf 2 weken na de prik bent u beschermd tegen het coronavirus. De kans dat u ziek wordt door het coronavirus wordt dan klein."

In een bedrijf waar ik weleens kom loopt één van de werknemers, volledig gevaccineerd, als er bezoekers zijn nog steeds met een mondkapje, zonder komt hij wel in de buurt van collega's.

Naar zeggen is dit uit eigen bescherming. Dat dit vooral werkt als bescherming voor anderen tegen de drager en hoogstens als een signaalfunctie om afstand te houden en als iemand langdurig in z'n gezicht staat de aërosolen schijnt niet te willen doordringen.

Deze zelfde persoon gaat wel op vakantie naar Catalonië, want je krijgt het geld niet terug. Catalonië heeft een oranje reisadvies (alleen noodzakelijke reizen), maar is op de kaart van het EU-RIVM inmiddels rood en dat advies zal Nederland waarschijnlijk overnemen bij de volgende aanpassing.

Persoon en reisgenoot zijn risicogroepers.

Iets met het menselijk onvermogen om risico-afwegingen te kunnen maken...

Pfizer heeft 2 prikken. Janssen 1.

"Het coronavaccin van Janssen bestaat uit 1 prik. Vanaf 2 weken na de prik bent u beschermd tegen het coronavirus. De kans dat u ziek wordt door het coronavirus wordt dan klein."
Maar Shadow Project heeft ook pfizer gehad;)

Mentat en Steks die weer veel activiteit zien in het het grote Avondklok/Lockdown topic.

donladboner.jpg

Terug
Naar boven