MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

Het zou me niets verbazen als er onder druk van het electoraat iets van versoepelingen in begin maart zijn. Dat bericht van Rutte eerder deze week was ook om zichzelf als premier te profileren ipv als lijsttrekker. Wss hopend op een hernieuwd rally-around-the-flag-effect.

Trouwens, wat vinden jullie nou eigenlijk van hip thrusts? ;)
 
Het zou me niets verbazen als er onder druk van het electoraat iets van versoepelingen in begin maart zijn. Dat bericht van Rutte eerder deze week was ook om zichzelf als premier te profileren ipv als lijsttrekker. Wss hopend op een hernieuwd rally-around-the-flag-effect.

Trouwens, wat vinden jullie nou eigenlijk van hip thrusts? ;)

Mijn vriendin zweert er bij en heeft echt een bolle reet.
 
  • Haha
Waarderingen: Pren
Het zou me niets verbazen als er onder druk van het electoraat iets van versoepelingen in begin maart zijn. Dat bericht van Rutte eerder deze week was ook om zichzelf als premier te profileren ipv als lijsttrekker. Wss hopend op een hernieuwd rally-around-the-flag-effect.

Trouwens, wat vinden jullie nou eigenlijk van hip thrusts? ;)
Met een R-getal van 0,96 en ca. 4750 besmettingen per dag? Waar zie jij dan mogelijkheden tot significante versoepelingen?
 
Nederland kan wel een beetje Putin gebruiken. Heeft Vlad geen broertje ? Dat met dat vliegtuig zijn wij allang vergeten. No worry s :thumb:
En wij hebben hier vele soorten Tjetjenen.
Dat met dat vliegtuig was een fuck up van gigantische proporties van de Nederlandse inlichtingendienst. Andere landen vlogen al niet meer over dat gebied nadat korte tijd ervoor al een ander vliegtuig was neergehaald.
 
Met een R-getal van 0,96 en ca. 4750 besmettingen per dag? Waar zie jij dan mogelijkheden tot significante versoepelingen?
Gewoon alles opengooien. Buitenlucht betreden op eigen risico. Triage op iedereen boven de 70 en/of een bmi van 30+.


Het enige wat ons dan nog rest is feestvieren.
 
Op eigen risico wat bereft elk gevaar, of alleen corona?
Elk gevaar. Beetje eigen verantwoordelijkheid is goed voor al die softies en downies in dit land.
 
Elk gevaar. Beetje eigen verantwoordelijkheid is goed voor al die softies en downies in dit land.
Prima, schaffen we ook gelijk alle financiële tegemoetkomingen af aangezien ondernemers weer kunnen ondernemen. En de personen die buiten komen en onverhoopt struikelen en iets breken zoeken het zelf maar uit.

Ik ben voor.
 
Prima, schaffen we ook gelijk alle financiële tegemoetkomingen af aangezien ondernemers weer kunnen ondernemen. En de personen die buiten komen en onverhoopt struikelen en iets breken zoeken het zelf maar uit.

Ik ben voor.
Ligt er dus aan of ze dik en bejaard zijn of niet.
 
Met een R-getal van 0,96 en ca. 4750 besmettingen per dag? Waar zie jij dan mogelijkheden tot significante versoepelingen?

Objectieve waarheid is niet altijd belangrijk voor politici. Zie bijvoorbeeld de huidige focus op biomassa omdat dit op papier als duurzaam geldt. Iedereen weet dat dit juist contraproductief is, maar dat komt de politici niet goed uit en dus houdt men er halsstarrig aan vast.

Versoepelingen vlak voor de verkiezingen komt de huidige coalitie ook goed uit. Of daar ruimte voor is, is minder belangrijk dan verkiezingen winnen. Desnoods wordt het over twee weken weer strenger.

Ook las ik vandaag dat de kans op besmettingen in retail iets van 0,7% is. Daar heb je m.i. dus nog wel ruimte.
 
Objectieve waarheid is niet altijd belangrijk voor politici. Zie bijvoorbeeld de huidige focus op biomassa omdat dit op papier als duurzaam geldt. Iedereen weet dat dit juist contraproductief is, maar dat komt de politici niet goed uit en dus houdt men er halsstarrig aan vast.
Refereren aan besmettingcijfers is toch refereren aan zaken die op papier toevallig zo uitvallen?

Ook las ik vandaag dat de kans op besmettingen in retail iets van 0,7% is. Daar heb je m.i. dus nog wel ruimte.
Aan zo’n losstaand percentage heb je niet zoveel hoeveel draagt het in theorie bij aan het R-getal?
 
Refereren aan besmettingcijfers is toch refereren aan zaken die op papier toevallig zo uitvallen?

Aan zo’n losstaand percentage heb je niet zoveel hoeveel draagt het in theorie bij aan het R-getal?

Jij houdt vast aan de illusie dat de overheid objectief is en haar beleid op objectieve cijfers baseert. Ik betoog enkel dat dat lang niet altijd het geval is. Kijk bijvoorbeeld ook naar de routekaart. Qua besmettingen zouden volgens mij inmiddels enkele maatregelen moeten worden opgeheven, aldus die routekaart. Dat staat ook op papier, maar dat doet de coalitie desondanks niet.

Uiteraard onderbouwen ze dit met cijfers, maar die kun je ook selectief weergeven. Of natuurlijk je beleid voortaan gewoon op andere cijfers baseren. Dat hebben we in het recente verleden ook al eens gezien, toen we afstapten van het aantal bezette IC-bedden.

Het blijkt overigens ook uit de versoepeling die daarnet is aangekondigd. Zoals je eerder al terecht aangaf, is er eigenlijk enkel ruimte voor kleine versoepelingen. De middelbare school blijkt juist veel besmettingen te veroorzaken. Echter was er in de afgelopen week veel in het nieuws over jongeren die het zwaar hebben en een bijkomend voordeel is dat iedere ouder (en dat is een grote groep) nu zo'n twee a drie weken voor de verkiezingen nog net even een versoepeling cadeau krijgt. Uiteraard van de o zo barmhartige coalitiepartijen. Toch fijn als je als coalitiepartij vlak voor de verkiezingen een grote electorale groep kunt pleasen.

Zonder verkiezingen was dit nooit versoepeld.
 
Zonder verkiezingen was dit nooit versoepeld.
Kleine nuancering is hier misschien op z'n plaats (alhoewel ik het gevoelsmatig met je eens ben).
Ik denk dat deze versoepelingen ook te maken hebben met het feit dat de landen om ons heen hetzelfde al eerder hebben aangekondigd.
Wij volgen mama Merkel al vanaf dag één op de voet.. Daar spelen verkiezingen geen rol in het nemen van dergelijke keuzes.
Maar onderaan de streep komt het de VVD wel erg goed uit ja..
 
Maar onderaan de streep komt het de VVD wel erg goed uit ja..
Volgens welingelichte bronnen wilde Rutte bovengenoemde versoepelingen niet allemaal, maar is hij gezwicht onder druk van CDA en D66 tijdens het Catshuisoverleg.
 
Kleine nuancering is hier misschien op z'n plaats (alhoewel ik het gevoelsmatig met je eens ben).
Ik denk dat deze versoepelingen ook te maken hebben met het feit dat de landen om ons heen hetzelfde al eerder hebben aangekondigd.
Wij volgen mama Merkel al vanaf dag één op de voet.. Daar spelen verkiezingen geen rol in het nemen van dergelijke keuzes.
Maar onderaan de streep komt het de VVD wel erg goed uit ja..
Nuancering op deze nuancering, hoewel gevoelsmatig met jullie beide eens, besmettingen in D'land liggen iirc vele malen lager.
 
Volgens welingelichte bronnen wilde Rutte bovengenoemde versoepelingen niet allemaal, maar is hij gezwicht onder druk van CDA en D66 tijdens het Catshuisoverleg.
Verbaasd mij niks, die man is helemaal van het padje.
 
Back
Naar boven