MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bekijk het anders per gemeente? Woon jij in een gebied waar het dusdanig meevalt en dus de ECONOMIE gewoon weer kan draaien dan krijg je een aparte brief thuisgestuurd en bij het aantonen van die brief+ID heb jij het recht om binnen die gemeente winkels/sportscholen/kappers noem het maar op naar binnen te gaan.
En dan moet je er op vertrouwen dat de ondernemer dus mensen gaan weigeren die geen brief hebben, of een vervalste brief/ID-bewijs.
En hoe zit dat met de enkele coronapatiënt uit zo’n gemeente die dan toch opgenomen moet worden, terwijl er binnen die gemeente geen ziekenhuisbed voor hem is? Mag die dan een bed claimen in een gebied waar nog wel een lockdown geldt?

Regionale afwijkingen in beperkingen werken pas als de mate van beperkingen minder ingrijpend zijn. Of wanneer de situatie omgedraaid is, dus niet 1 of 2 minder ernstige gebieden in heel Nederland, maar hooguit een paar ernstige gebieden en terwijl het in de rest van het land goed onder controle is.

We hebben het dus eigenlijk aan onszelf te danken. Een complete harde lockdown had niemand geaccepteerd in maart en april, laat staan de controlerende maatregelen die daarop zouden hebben moeten volgen.
Het ging toch goed met de besmettingen tot en met oktober/november?

Het ging toch goed met de besmettingen tot en met oktober/november?
Ligt eraan wat je goed noemt, als je naar de grafiek kijkt zou ik zeggen dat het kwa besmettingen vanaf september al niet meer goed ging.
B9EC4B4F-5839-49AB-9801-E8656F1B68D9.jpeg

En dan moet je er op vertrouwen dat de ondernemer dus mensen gaan weigeren die geen brief hebben, of een vervalste brief/ID-bewijs.
En hoe zit dat met de enkele coronapatiënt uit zo’n gemeente die dan toch opgenomen moet worden, terwijl er binnen die gemeente geen ziekenhuisbed voor hem is? Mag die dan een bed claimen in een gebied waar nog wel een lockdown geldt?

Regionale afwijkingen in beperkingen werken pas als de mate van beperkingen minder ingrijpend zijn. Of wanneer de situatie omgedraaid is, dus niet 1 of 2 minder ernstige gebieden in heel Nederland, maar hooguit een paar ernstige gebieden en terwijl het in de rest van het land goed onder controle is.

Ja we moeten ons nu toch ook aan bepaalde regels houden? En extra controleren + hoge boetes en gelijk winkels dicht als je gepakt wordt! Ook voor de persoon die de regels aan zijn laars denkt te kunnen lappen!!

Wil je weer irritant doen? Als iemand zorg nodig is dan kan dat eventeel nog in duitsland of waar de f**k dan ook. Op de plaatsen waar het nu "slecht" gaat zeggen omliggende gemeentes toch ook niet nee geen plek hoor wij willen geen extera corona in ons gebied dus ja.

Het gaat er nu toch over om de economie weer een kleine boost te geven in regio's waar het dusdanig goed gaat en dat monitor je dan per 2 weken en aan de hand daarvan neem je weer een besluit of de winkels moeten sluiten of open kunnen blijven.

Gewoon per gebied bekijken lijkt mij sowieso wel handig schoolvakanties zijn toch ook altijd per regio? Dus straks als het allemaal weer goed lijkt te gaan dan mag ineens heel het land weer alles doen. Dat lijkt mij een stuk gevaarlijker dus als je het gedoseerd kan brengen per regio is de kans op een "grote" "3egolf" een stuk kleiner? Ik zal we te makkelijk denken.

Wil je weer irritant doen? Als iemand zorg nodig is dan kan dat eventeel nog in duitsland of waar de f**k dan ook. Op de plaatsen waar het nu "slecht" gaat zeggen omliggende gemeentes toch ook niet nee geen plek hoor wij willen geen extera corona in ons gebied dus ja.
Dan kan je dus heel Nederland weer open gooien, onze hulpbehoevenden dumpen we wel in Duitsland.

Het gaat er nu toch over om de economie weer een kleine boost te geven in regio's waar het dusdanig goed gaat en dat monitor je dan per 2 weken en aan de hand daarvan neem je weer een besluit of de winkels moeten sluiten of open kunnen blijven.
Het gaat volgens de gestelde grenswaarden nergens goed, sinds kort zijn er twee regio’s in het land waar het zorgelijk of ernstig is ipv zeer ernstig.

Ligt eraan wat je goed noemt, als je naar de grafiek kijkt zou ik zeggen dat het kwa besmettingen vanaf september al niet meer goed ging.
B9EC4B4F-5839-49AB-9801-E8656F1B68D9.jpeg

Correctie, begin oktober ging de tweede lockdown in. Tussen maart en september hebben we het naar mijn weten aardig goed gedaan als brave burgers. Bijna alles mocht weer.

Maar om nu te beweren dat we het aan ons zelf te danken hebben heb ik toch wel erg moeite mee. Op heel veel verschillende levels. Gezien onze tegenovergestelde meningen over de situatie heeft het weinig zin om te discussieren though :roflol:

Maar om nu te beweren dat we het aan ons zelf te danken hebben heb ik toch wel erg moeite mee. Op heel veel verschillende levels. Gezien ons tegenovergestelde meningen over de situatie heeft het weinig zin om te discussieren though :roflol:
Met “we hebben het aan ons zelf te danken” bedoel ik niet onze gedragingen van de afgelopen maanden, maar de aard van het volk, de manier waarop alles in Nederland geregeld is en hoe het land bestuurd wordt. Maar ook de ligging in West-Europa en onze positie in de Europese handel.

Met “we hebben het aan ons zelf te danken” bedoel ik niet onze gedragingen van de afgelopen maanden, maar de aard van het volk, de manier waarop alles in Nederland geregeld is en hoe het land bestuurd wordt. Maar ook de ligging in West-Europa en onze positie in de Europese handel.
Excuses, daar ging ik van uit ;-)

Excuses, daar ging ik van uit ;-)
Misschien is dat stuk in De Groene iets voor je?
Uiteindelijk komt het bij de aanpak van zo’n crisis voor een groot deel aan op het politiek leiderschap, schrijven de auteurs van het BMJ-artikel, met als lichtend voorbeeld de Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern. Centraler gestuurde landen hebben het daarbij makkelijker dan niet-centraal gestuurde en Nederland is dus minder gecentraliseerd dan het lijkt.
Daarnaast zit het ’m ook in de stijl en aard van de leider van het moment. Hoewel premier Rutte, afgaande op de peilingen, nog altijd op veel steun kan rekenen onder de kiezers, heeft hij hun geen goede dienst bewezen. Wat hij steeds heeft gedaan is dat waar voldoende draagvlak voor is, in plaats van dat wat het beste is voor iedereen, om vervolgens op basis van resultaat draagvlak te behouden. Wie zijn kinderen steeds geeft wat ze willen, houdt ze wel tevreden, maar geeft ze niet wat het beste voor hen is. ‘Als jij helemaal bovenaan zit en besluiten moet nemen en je gaat je dan druk maken over de vraag of ze je nog wel aardig vinden, dan ben je eigenlijk niet geschikt als crisismanager’, zegt Boin. ‘Dan verval je in de rol van politicus, en ga je weer een compromisje bouwen.’
Op de korte termijn kan zo’n aanpak misschien werken, maar na verloop van tijd keert het zich tegen je, legt Boin uit. ‘Mensen gaan op een gegeven moment denken: als ik maar hard genoeg druk, of zelfs dreig, dan gaat mijn winkeltje ook open of mag mijn personeel ook vooraan in de rij voor een prik.’

Ik denk dat dat ook is wat @Steks bedoelt?

Misschien is dat stuk in De Groene iets voor je?

Ik denk dat dat ook is wat @Steks bedoelt?
Ja mijn opmerking dat we het aan ons zelf te danken hebben was een reactie op dat artikel. Het lijkt wel alsof deze situatie onvermijdelijk was en het is nog maar de vraag of “wij” hier daadwerkelijk wat van leren of dat we gewoon stug in ons gelijk blijven geloven.

Sommige winkels hier in de buurt gaan wel open 2 maart 🌞💪.

Ja mijn opmerking dat we het aan ons zelf te danken hebben was een reactie op dat artikel. Het lijkt wel alsof deze situatie onvermijdelijk was en het is nog maar de vraag of “wij” hier daadwerkelijk wat van leren of dat we gewoon stug in ons gelijk blijven geloven.
Wat maakt het uit dat mensen geloven dan, ze hebben toch niks over het beleid te zeggen?

Aangezien het vaccineren niet opschiet... wordt er al iets gedaan om te zorgen dat het testen sneller gaat? Er waren toch ook al blaastesten?

Toen mensen terug kwamen van vakantie, raakte de GGD in no time overbelast. Dat gedoe rondom de privacy is daar waarschijnlijk ontstaan?

Ik ben nu wel gelijk benieuwd wat we ervan moeten leren?

Aangezien het vaccineren niet opschiet... wordt er al iets gedaan om te zorgen dat het testen sneller gaat? Er waren toch ook al blaastesten?
Blaastest werd soms fout uitgevoerd, is even gestopt, wordt nu weer hervat. (met nieuwe instructies niet met alcohol te desinfecteren of minder dom personeel ofzo???)

Er gaat meer getest worden! :cheer:

Over enkele maanden moeten er dagelijks 400.000 tests beschikbaar zijn om mensen een testbewijs te kunnen geven via de app CoronaCheck, zegt demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in De Telegraaf.

Ik ben nu wel gelijk benieuwd wat we ervan moeten leren?
Dat wij niet boven de natuur staan en hem al helemaal niet naar onze hand kunnen zetten. In geval van een soortgelijke pandemie zou ik heel zwart wit durven te stellen dat je het of gewoon moet ondergaan, of alle pot dicht houden. Een middenweg kiezen levert uiteindelijk de meeste schade op.

Dat wij niet boven de natuur staan en hem al helemaal niet naar onze hand kunnen zetten. In geval van een soortgelijke pandemie zou ik heel zwart wit durven te stellen dat je het of gewoon moet ondergaan, of alle pot dicht houden. Een middenweg kiezen levert uiteindelijk de meeste schade op.

Agreed :O

Terug
Naar boven