XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ik ga er inmiddels vanuit dat de gemiddelde Nederlander zoals jij en Mentat denkt. Min of meer alles is dan veroorloofd om de ic's zo laag mogelijk te houden.
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat je het niet slecht bedoelt oid vind ik het prettig als je mij mentioned als je over me praat.

Ik ga er inmiddels vanuit dat de gemiddelde Nederlander helemaal niet denkt en maar vandaag maar wat roept en morgen weer iets anders. Toen de besmettingen en bezettingen lager waren werd er ook aan de tafeltjes geroepen om meer en snelle versoepelingen.

Ik ben het meestal op z'n minst niet helemaal met je eens en een enkele keer vind ik dat je ook maar wat roept. Wat ik je wel moet nageven is dat je consistenter bent in de richting dan de gemiddelde Nederlander.

Volgens mij zijn overigens het standpunt van @Steks en mij niet hetzelfde.

Het mijne is ook niet wat jij weergeeft, ik ben vanaf vorig jaar september vrij consistent geweest in de mening dat de IC-bezetting tot op zekere hoogte irrelevant is en het gaat om het laag houden van de besmettingen.

Recent heb ik wel enige twijfel in hoeverre dat houdbaar is voor landen met een lage vaccinatiegraad en de deltavariant. Zoals het nu in Australië gaat is lastig volhouden.

Dus de gemiddelde Nederlander heeft toch nog verschillende gedachten. Dat wist ik niet, dacht dat je alleen de Schapies of de Wappies had. Pro of anti vaxxers. Zijn dus alleen de Wappies dan allemaal hetzelfde met hun standpunten?
Het is dus cynisch zoals men vaak even de wappies in een hoekje gooit. Roep er nog even flat earth achteraan en we hoeven er al niet eens meer op ze in te gaan.

Maar betreft maatregelen zijn jullie het grotendeels wel eens geweest over de gang van zaken, zoals de gemiddelde Nederlander dat ook was om diverse redenen, waarvan angst de belangrijkste.

Maar betreft maatregelen zijn jullie het grotendeels wel eens geweest over de gang van zaken, zoals de gemiddelde Nederlander dat ook was om diverse redenen, waarvan angst de belangrijkste.
Nope ik was (en ben) het niet eens met de maatregelen, om de simpele reden dat het resulteerde in een veel hogere prijs voor een gered levensjaar dan we voor corona als acceptabel hadden afgesproken.
Ik kan alleen wel begrijpen dat een overheid anders besluit (om diverse redenen) en de besmettingen zo laag mogelijk willen houden. Dan vind ik wel dat je dat goed aan moet pakken en dat betekent dat er veel momenten het beleid niet streng genoeg is geweest.

Ik moet trouwens nog steeds met een mondkapje rondlopen op mijn werk en mijn vrouw mag vanaf maandag pas voor het eerst in anderhalf jaar weer gedeeltelijk naar kantoor. Buiten dat zijn er nog genoeg ander zaken waar ik het niet mee eens ben.

Wat het nut van vaccinatie betreft heeft mijn menig daarover niets te maken met het opheffen van de maatregelen. Ik ben in de basis voor vaccineren.

Laatst bewerkt:
Het mijne is ook niet wat jij weergeeft, ik ben vanaf vorig jaar september vrij consistent geweest in de mening dat de IC-bezetting tot op zekere hoogte irrelevant is en het gaat om het laag houden van de besmettingen.
Was dat niet als leidende indicator voor belasting van de zorg?

bijna een kwart (24%) van de gevaccineerden geeft aan minder bezoekjes aan de horeca, bios en theater te brengen als ze daarvoor hun vaccinatiebewijs moeten tonen: 'Ook al ben ik ingeënt, ik vind dit een foute ontwikkeling', laat iemand weten.
:eek:

Als reden daarvoor geven veel mensen aan dat zij (net als niet-gevaccineerden) vinden dat het voor tweedeling zorgt. Ze vinden het niet democratisch, en wel discriminerend:
Ook pollrespondenten begrijpen de maatregelen niet: 'Op school mag je wel naast elkaar zitten en in winkels mag je zo binnen. Komt het virus makkelijker in de horeca binnen dan elders? Dit is medische discriminatie
Misschien kan de dbb maatschappijleraar ze even uitleggen dat het niet discriminerend is en er gewoon democratisch voor is gekozen?

Ik ben half gevaccineerd en ben het er ook niet mee eens.
Van hetzelfde hier. Als ik 's ochtends naar werk ga word ik tegen de deur aan gedrukt tot alle HAN studenten in Presikhaaf uitstappen. Maar een bios, theater, horeca en wat dan ook waar je gewoon rustig zit moet je dan zo'n bewijs hebben. Zo'n ding waar eerst over gesproken werd dat het niet zou komen. En dan hebben we het nog niet eens over het personeel waar het dan weer niet voor geldt.

De enige situatie waar ik zo'n bewijs kan begrijpen is in een club waar je letterlijk in een hokje iedereens kont kust en de vloer geen lava maar kots is. Maar ook daar heb je geen ene moer aan als het personeel vrolijk rond kan lopen zonder bewijs.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf kunnen bepalen of hij het vaccin wil nemen. Er wordt ook telkens weer gelogen, eerst zou er absoluut geen voordeel komen voor gevaccineerden en nu plotseling weer wel. Vind ik persoonlijk onacceptabel.

Vaccinatiediscussies kunnen blijkbaar behoorlijk uit de hand lopen:

n de buurt waar het stel woonde, was bekend dat de twee regelmatig coronadiscussies hadden die zo hoog opliepen dat zich slaande ruzies voordeden. Waarbij het echter Floris was die rake klappen opliep. “Dat verbaast me niets van die klappen”, zegt Rob Rolefes. “Typisch Floris, de goedheid zelve. Hij deed geen vlieg kwaad.” Intussen zette vooral het huidige vaccinatiebeleid van de overheid kwaad bloed bij Sandra. Ze legde haar vriend een soort contactverbod op richting gevaccineerden. Behalve dat hij zijn (ingeënte) ouders niet meer mocht zien, mocht Floris ook niet meer samenspelen met gevaccineerde muzikanten.
De verdachte kondigde tegen de uitdrukkelijke wens van zijn partner in toch weer te gaan optreden, dat vormde de opmaat naar de geweldsexplosie en bracht hij haar om het leven, aldus de omroep. De dader begaf zich vervolgens naar het ziekenhuis, daar werd het stoffelijk overschot van het slachtoffer aangetroffen in de kofferbak van zijn auto.
gezellige boel

Cfw8i5hXEAANft4_edit_347917955725557.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.977
Geen virusse in je lijf zijn dodlijk

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.980
La Palma is weer bezig. Als die uitbarst en een stuk van het eiland breekt af dan is covid onze minste zorg.

Terug
Naar boven