XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ben je overvolle parken al weer vergeten? Ik noem maar wat...

Ja joh. Die 100 feestende jongeren in het Vondelpark zeker? Dat geloof je toch zelf niet. Die BLM demonstratie met duizenden mensen zonder afstand was ook geen probleem. Dan kan een normaal parkbezoek ook niet zo'n stijging veroorzaken.

Wat doet hij nou? Zonder mondkap?? Vieze man

Bijlagen

• 079CC0D4-FAC7-4CA3-A836-6409F58FAD20.jpeg
    079CC0D4-FAC7-4CA3-A836-6409F58FAD20.jpeg
    96,6 KB · Weergaven: 74
Ja joh. Die 100 feestende jongeren in het Vondelpark zeker? Dat geloof je toch zelf niet. Die BLM demonstratie met duizenden mensen zonder afstand was ook geen probleem. Dan kan een normaal parkbezoek ook niet zo'n stijging veroorzaken.
Dan wordt het een discussie over het nut of de effectiviteit van bepaalde maatregelen. Daar ga ik me echt niet aan wagen. We hebben al genoeg pseudo-virologen in NL. ;)

• Haha
Waarderingen: Pren
Ben je overvolle parken al weer vergeten? Ik noem maar wat...
Screenshot_20210302_160142.jpg

Die R is van 12 februari, toen vroor het nog.

De laatste keer dat we een R van dezelfde waarde hadden, was 10 december. En ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat nu moet opvatten.

Screenshot_20210302_160142.jpg

Die R is van 12 februari, toen vroor het nog.

De laatste keer dat we een R van dezelfde waarde hadden, was 10 december. En ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat nu moet opvatten.
De Britse variant krijgt langzaamaan de overhand, dan stijgt de R factor bij gelijke omstandigheden.

De Britse variant krijgt langzaamaan de overhand, dan stijgt de R factor bij gelijke omstandigheden.
Ja. En zolang die verhouding mysterieus blijft, kan je natuurlijk eindeloos doorgaan. Helemaal met die andere variant die 1,37 zou zijn

Ja. En zolang die verhouding mysterieus blijft, kan je natuurlijk eindeloos doorgaan. Helemaal met die andere variant die 1,37 zou zijn
Je kan het gewoon blind vertrouwen, een dubieus gebeuren vinden of het gewoon niet geloven, maar ik geloof wel dat er in Nederland bijna 2000 mensen met corona in het ziekenhuis liggen, dus moeten er toch ook wel wat besmettingen plaatsvinden.

Je kan het gewoon blind vertrouwen, een dubieus gebeuren vinden of het gewoon niet geloven, maar ik geloof wel dat er in Nederland bijna 2000 mensen met corona in het ziekenhuis liggen, dus moeten er toch ook wel wat besmettingen plaatsvinden.
Knap. Wat jij gelooft is aanzienlijk meer dan wat op het dashboard staat.

Ik hen het niet over opnames per dag, maar over het aantal dat er nu ligt.
4253CCDE-2140-4C9A-B377-388417A61D10.jpeg
Dus dan vergelijk je toch twee totaal verschillende cijfers met elkaar?

Hoe dan ook, ik heb nooit getwijfeld òf er wel mensen in het ziekenhuis liggen, en dat soort onzin. Maar halverwege december gingen we in lockdown en was de boodschap dat er een zwart scenario aan kwam. Ambulances zouden een file vormen voor de ziekenhuizen, omdat men de toevoer van patiënten niet aan kon.

Gelukkig bleek dat mee te vallen. Na de jaarwisseling is alles aanzienlijk gedaald: ziekenhuis opname, ic, positieve testen. We zitten nu al 9 weken op een niveau wat vergelijkbaar is met 15 oktober. Toen waren geen maatregelen nodig, en moet je zien wat er nu allemaal "nodig" is. Die verhouding klopt van geen kant.

Dus dan vergelijk je toch twee totaal verschillende cijfers met elkaar?

Hoe dan ook, ik heb nooit getwijfeld òf er wel mensen in het ziekenhuis liggen, en dat soort onzin. Maar halverwege december gingen we in lockdown en was de boodschap dat er een zwart scenario aan kwam. Ambulances zouden een file vormen voor de ziekenhuizen, omdat men de toevoer van patiënten niet aan kon.

Gelukkig bleek dat mee te vallen. Na de jaarwisseling is alles aanzienlijk gedaald: ziekenhuis opname, ic, positieve testen. We zitten nu al 9 weken op een niveau wat vergelijkbaar is met 15 oktober. Toen waren geen maatregelen nodig, en moet je zien wat er nu allemaal "nodig" is. Die verhouding klopt van geen kant.

Wat ik bedoelde is dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt wat de R factor en de dagelijkse besmettingen zijn. Er liggen nu met al die maatregelen zo’n 2000 mensen in het ziekenhuis dus onder controle hebben we het virus niet. De één zal maatregelen overdreven vinden en de ander vind de paar versoepelingen voorbarig, dat zal altijd zo blijven.

Nog maandje of 3 en dan is iedereen boven de 50 wel gevaccineerd, zijn de cijfers dus knetterhard omlaag en verwacht ik weer dat er heel veel mogelijk is. Zou dus mei zijn en dan is bij mij het glas altijd half leeg.
1 juni alles lekker open, wie bang is mag rustig thuis blijven.

Ze kunnen mij allemaal dood vallen ik kan weer sporten

🤡

Terug
Naar boven