AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.982
Heb je daar cijfers van? 1 tot 20 jarigen die overleden zijn aan covid.
Virus wel? Voor de duidelijkheid, in Nederland is dit inclusief morbide obesitas

20211122_105957.png
O kijk eens aan. In de afgelopen 2 jaar zijn er 3 mensen overleden aan covid die jonger waren dan 20 jaar.

3 mensen, in 2 jaar.

Heftig. Hoeveel zijn er gestikt in een lollie de afgelopen 2 jaar?

Best een eerlijk virus als ik zo allemaal lees.

Die haal ik nu toch niet aan? Al begrijp ik oprecht niet waarom je het risico zou lopen. Al helemaal niet bij jonge jongens. Hoe jonger, hoe hoger het risico en hoe lager de toegevoegde waarde van een vaccinatie
Jij niet direct, maar het was wel een reactie op een ander die het weer had over het geringe aantal doden.

Ik ben (gevoelsmatig) in eerste instantie ook geen voorstander voor het vaccineren van jongeren. Maar als je dan over risico’s praat moet je ze wel goed tegen elkaar af kunnen wegen. Wat zijn nu feitelijk de risico’s van het vaccin en het virus en hoe verhouden die zich tot elkaar bij verschillende leeftijden?

Er zijn er ook maar weinig die in het ziekenhuis belanden..

• #6.988
Jij niet direct, maar het was wel een reactie op een ander die het weer had over het geringe aantal doden.

Ik ben (gevoelsmatig) in eerste instantie ook geen voorstander voor het vaccineren van jongeren. Maar als je dan over risico’s praat moet je ze wel goed tegen elkaar af kunnen wegen. Wat zijn nu feitelijk de risico’s van het vaccin en het virus en hoe verhouden die zich tot elkaar bij verschillende leeftijden?
Nou de risico's van het virus zijn blijkbaar 3 doden in 2 jaar onder jongeren. En ik heb zo'n vermoeden dat het geen gezonde jongeren zonder onderliggend lijden betreft.

Dus. Experimenteel vaccin met onbekende effecten op lange termijn. En dat dan 2x per jaar.
Of besmet raken en amper ziek worden.

Lastige keuze.

• #6.992
Op hoeveel besmette jongeren?
Dat is vast wel ergens te vinden. Desalnietemin is dit absolute getal zo ontzettend laag dat het wel duidelijk is dat dit virus niet dodelijk is voor jongeren. Kinderen vaccineren tegen covid vind ik dan ook complete waanzin.

Men is compleet doorgeslagen.

Maar als je dan over risico’s praat moet je ze wel goed tegen elkaar af kunnen wegen. Wat zijn nu feitelijk de risico’s van het vaccin en het virus en hoe verhouden die zich tot elkaar bij verschillende leeftijden?
Niet perce.

Door het vaccin is de kans op complicaties door het virus iets van 20x kleiner, toch? Als de kans op complicaties van het virus iets van 20% is, dan is het de moeite absoluut waard om dat te reduceren. Maar als de kans op complicaties iets 0,05% is, dan zijn eventuele voordelen met recht verwaarloosbaar te noemen.

Nu ben ik niet goed met rekenen, dus hang mij niet op aan de exacte getallen. Maar volgens mij is het "voordeel" dan dat je ipv 0.05% risico, nog maar 0.04% risico hebt.

Door niet te vaccineren weet je 100% zeker dat je geen bijwerkingen krijgt. Als je dat afweet tegen dat ene promiel potentieel voordeel, dan kan ik alleen maar zeggen: waarom zou je het risico lopen?

Daarbij ben ik in de volle overtuiging dat veel bijwerken bij vrouwen/meisjes niet (h)erkend worden, maar dat is een andere discussie

Dat is vast wel ergens te vinden. Desalnietemin is dit absolute getal zo ontzettend laag dat het wel duidelijk is dat dit virus niet dodelijk is voor jongeren. Kinderen vaccineren tegen covid vind ik dan ook complete waanzin.

Men is compleet doorgeslagen.
Het is ook krankzinnig, maar dat kan je imo niet concluderen uit de data als je de risico’s van het virus vergelijkt met die van het vaccin voor jongeren.

• #6.995
Het is ook krankzinnig, maar dat kan je imo niet concluderen uit de data als je de risico’s van het virus vergelijkt met die van het vaccin voor jongeren.
Je weet niet wat de risico's van het vaccin zijn op de lange termijn. Elk jaar 2 boosters. Wat doet dat op den duur? En wat is het risico bij toekomstige variaties?
Ik zou mijn kind er niet aan bloot willen stellen.

Ieder zijn keuze en afweging natuurlijk. Maar dan moet het daar ook bij blijven, verplichten gaat veel te ver.

Als het voor kinderen verplicht wordt hebben wij besloten hem thuisscholing te gaan geven.

Je weet niet wat de risico's van het vaccin zijn op de lange termijn. Elk jaar 2 boosters. Wat doet dat op den duur? En wat is het risico bij toekomstige variaties?
Ik zou mijn kind er niet aan bloot willen stellen.

Ieder zijn keuze en afweging natuurlijk. Maar dan moet het daar ook bij blijven, verplichten gaat veel te ver.
Ik kan je helemaal volgen, maar wat kan er nu dan gedaan worden om de zorg te ontlasten? Of moeten we het gewoon maar over ons heen laten komen?

Terug
Naar boven