MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

Ja. Maar het voelt toch een beetje zuur als de ouderen en zwakkeren, voor wie we nu al onze vrijheden opofferen, die als eerste weer terugkrijgen?
Misschien is er toch hoop 😊

Na een jaar van vliegbeperkingen, reisadviezen en thuisvakanties, hoopt het kabinet dat Nederlanders deze zomer weer volop op vliegvakantie kunnen, maar wel op een veilige manier. Dat is volgens minister Cora van Nieuwenhuizen (Luchtvaart) niet makkelijk. ,,Maar we zijn alles aan het verkennen om het toch weer mogelijk te maken", vertelt de bewindsvrouw. ,,We zijn als kabinet aan het kijken, samen met de reisbranche, hoe je dat op veilige manieren kunt doen." via ad


 
Mijn dochter zit in thuisquarantaine. Gisteren heeft ze 45 minuten gymles gehad en vandaag bleek haar gymjuf corona te hebben. De beredenatie is dat het niet met zekerheid te zeggen is dat ze niet 15 minuten lang binnen anderhalve meter is geweest, dus zijn alle kleuters de lul. Dat geldt voor minstens 9 kleuterklassen verspreid over 3 scholen, dus zo’n 200 kids. Er is een discussie geweest of de keuters nu wel zouden moeten gymmen, maar dat was goed voor ze en het risico was zeer beperkt. :mad:
 
Mijn dochter zit in thuisquarantaine. Gisteren heeft ze 45 minuten gymles gehad en vandaag bleek haar gymjuf corona te hebben. De beredenatie is dat het niet met zekerheid te zeggen is dat ze niet 15 minuten lang binnen anderhalve meter is geweest, dus zijn alle kleuters de lul. Dat geldt voor minstens 9 kleuterklassen verspreid over 3 scholen, dus zo’n 200 kids. Er is een discussie geweest of de keuters nu wel zouden moeten gymmen, maar dat was goed voor ze en het risico was zeer beperkt. :mad:
Ik neem aan dat je het als een paar dagen vrij van school doet gelden en d'r verder lekker vrij laat?
 
Mijn dochter zit in thuisquarantaine. Gisteren heeft ze 45 minuten gymles gehad en vandaag bleek haar gymjuf corona te hebben. De beredenatie is dat het niet met zekerheid te zeggen is dat ze niet 15 minuten lang binnen anderhalve meter is geweest, dus zijn alle kleuters de lul. Dat geldt voor minstens 9 kleuterklassen verspreid over 3 scholen, dus zo’n 200 kids. Er is een discussie geweest of de keuters nu wel zouden moeten gymmen, maar dat was goed voor ze en het risico was zeer beperkt. :mad:
Ben je mooi klaar mee. Gymmen ze niet buiten?
 
Ik neem aan dat je het als een paar dagen vrij van school doet gelden en d'r verder lekker vrij laat?
Ja, maar naar buiten mag ze niet, we kijken morgen wel even op het speelveldje wat de andere ouders doen, elk kind in onze wijk zit op 1 van die scholen. Verder kan het ook een probleem voor veel ouders zijn, ongeveer een derde van de kinderen heeft minimaal 1 ouder met een kritieke baan die dus gewoon de deur uit moet om te werken, maar veel bedrijven zitten weer niet te wachten op ouders van wie hun kind in quarantaine zit.
 
Mijn dochter zit in thuisquarantaine. Gisteren heeft ze 45 minuten gymles gehad en vandaag bleek haar gymjuf corona te hebben. De beredenatie is dat het niet met zekerheid te zeggen is dat ze niet 15 minuten lang binnen anderhalve meter is geweest, dus zijn alle kleuters de lul. Dat geldt voor minstens 9 kleuterklassen verspreid over 3 scholen, dus zo’n 200 kids. Er is een discussie geweest of de keuters nu wel zouden moeten gymmen, maar dat was goed voor ze en het risico was zeer beperkt. :mad:
Heftig.

Veel sterkte en beterschap met de verkoudheid.
 
Nee, en de gymleraar heeft dus ook geen mondkapje op.
Op je werkplek hoef je geen mondkapje te dragen, toch? In zijn geval de gymzaal.
Maar dan is het wel het een of het ander. Of afstand kunnen bewaren (volgens mij verdomd lastig met kleuters) of een mondkapje op. Geen idee of het uitmaakt qua besmettelijkheid, maar qua aansprakelijkheid wws wel.
 
Nou, als zij klachten gaat vertonen, of ik, dan mag ik weer niet gaan werken. :grinny:
 
Ja, maar naar buiten mag ze niet, we kijken morgen wel even op het speelveldje wat de andere ouders doen, elk kind in onze wijk zit op 1 van die scholen. Verder kan het ook een probleem voor veel ouders zijn, ongeveer een derde van de kinderen heeft minimaal 1 ouder met een kritieke baan die dus gewoon de deur uit moet om te werken, maar veel bedrijven zitten weer niet te wachten op ouders van wie hun kind in quarantaine zit.
Van wie mag ze niet naar buiten?
 
Van de overheid...
Ahhh, Doutzen vind van niet!


"Een coronatest mag in Nederland al niet afgedwongen worden. Ook kan niemand verplicht worden in quarantaine te gaan en is er geen mondkapjesplicht voor kinderen. De vrouwen zeggen het virus serieus te nemen, maar stellen dat de huidige maatregelen ‘inmiddels meer levens kosten dan besparen’. Bewijs daarvoor geven ze niet."
 
Ahhh, Doutzen vind van niet!


"Een coronatest mag in Nederland al niet afgedwongen worden. Ook kan niemand verplicht worden in quarantaine te gaan en is er geen mondkapjesplicht voor kinderen. De vrouwen zeggen het virus serieus te nemen, maar stellen dat de huidige maatregelen ‘inmiddels meer levens kosten dan besparen’. Bewijs daarvoor geven ze niet."

Deze Lieke van Lexmond?

 
Back
Naar boven