AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

Wat als de transmissie bij 900ppm niet aantoonbaar wordt gereduceerd.


Van het mondkapje niet echt, van 1,5m wel als je er vanuit dat het virus verspreid wordt door grote druppels, daarvan is de reikwijdte eenvoudig te bepalen. Daarnaast in het introduceren en handhaven van mondkapjes en een minimale afstand eenvoudiger dan het verplichten van CO2-meters in elke ruimte waar meer dan 1 persoon zich kan bevinden.


Dan de buitenlucht, maar als je dat zou veranderen in een ruimte die dusdanig geventileerd wordt dat het CO2-gehalte maximaal 900 ppm is zou ik het niet weten, maar mijn gevoel zegt dan toch situatie 1.

Als die superspread events gangbangs waren zou ik dat nog kunnen geloven.

introduceren van 1,5 meter met als gevolg dat zelfs scholen dicht gingen omdat dit niet te doen is eenvoudiger dan ventileren en verplichte co2 meters?
 
Als die superspread events gangbangs waren zou ik dat nog kunnen geloven.

introduceren van 1,5 meter met als gevolg dat zelfs scholen dicht gingen omdat dit niet te doen is eenvoudiger dan ventileren en verplichte co2 meters?
Ventileren kan je ook doen (en werd ook gedaan) zonder CO2 meters. De 1,5m afstand was niet de reden dat de school van mijn dochter gesloten was.
 
Het idee dat je met een roker in de auto zit met de ramen dicht en een mondkapje op, of de ramen open zet zal je het eerder mee moeten vergelijken.
Gewoon maximaal 1 persoon per auto is dan om zoveel redenen de betere optie. ;)
 
Gewoon maximaal 1 persoon per auto is dan op zoveel manieren de betere optie. ;)

Nee maar dan besef je pas goed hoe belangrijk ventilatie is om die lucht weg te krijgen en niet rond te laten circuleren. En wat een raampje open wel niet kan doen.

Met stomme verbazing zie je leswagens braaf met mondkapje op rijden en alles dichthouden. Een grote schijnveiligheid en geen oog hebben voor andere onderzoeken uit arrogantie of angst toe te moeten geven dat dit niet helemaal handig is.
 
Ventileren kan je ook doen (en werd ook gedaan) zonder CO2 meters. De 1,5m afstand was niet de reden dat de school van mijn dochter gesloten was.
Maar hoe weet je dan of je genoeg ventileert?
 
Ventileren kan je leren.
 
Uitzoeken/bepalen of het daadwerkelijk effect heeft of dat 900ppm een waarde is die praktisch wel goed haalbaar is, maar geen noemenswaardig effect heeft.
Dat is volgens dat artikel al uitgezocht door de heer Daniel Bonn.

Daniel Bonn, natuurkundige aan de Universiteit van Amsterdam, toonde in meerdere onderzoeken aan dat de aerosolen, de piepkleine speekseldruppeltjes die bij uitademen vrijkomen, in slecht geventileerde ruimtes lang kunnen blijven hangen.

En hij deed metingen in een ruimte waarin hartpatiënten een fietstest deden. Door het fietsen nam het aantal aerosolen en het CO2-gehalte in de ruimte in dezelfde mate toe. Nadat in die ruimte een mobiel ventilatiesysteem werd gezet, nam het aantal druppeltjes af. Bovendien bleven de druppeltjes minder lang hangen.

"Er is geen twijfel over het verband tussen het CO2-gehalte in een ruimte en de aanwezige aerosolen", zegt Bonn dan ook. Ook wat hem betreft zou de overheid er dus goed aan doen om CO2-meters te verplichten. "De overheid zou hier echt regels voor moeten maken."

Heb je die studies bekeken?
 
Jezus :roflol:

Ik denk door 'm in je poeperd te stoppen, probeer het anders ff!
Als je blind de CO2 meters en de grens van 900ppm naleeft ben je net zo schaapachtig bezig als de mensen die andere maatregelen zonder kritische noot opvolgen.
 
Precies zoals Steks het lekker vindt.
FFzCv8yXsAUz_94.jpeg
 
Back
Naar boven