Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.361
Wat nu wil zin heeft is 1G, dat geeft een reductie van 45%.
1046194.jpg

1g als in overal voor testen?

6x per week naar de gym, 6x per week testen?
Afhankelijk van het aantal besmettingen zou bij sommige evenementen een test langer geldig kunnen zijn, bijvoorbeeld voor de gym mag je met een 3 dagen oude test nog naar binnen, maar voor een concert ergens maar een 1 dag oude test, of zelfs maar 12 uur of zo.

In China doen ze dat ook, ik denk alleen niet dat Zero Covid een oplossing is voor de lange termijn.
Misschien wachten ze in China op een variant waar niemand meer aan dood gaat en dan dat beleid loslaten, maar tot die tijd is het daar lekker veel testen en lockdowns.
Niemand heeft het in dit kader over Zero Covid.

Had je het bericht gelezen, dan had je geweten dat ook 1G het R-getal niet onder de 1 doet zakken.

Wat China doet is iets heel anders, nu Omicron daar geland is wordt het nog spannend.

Gelooft iemand nog altijd in deze rekenmodellen?
In de zin van rekenmodellen als precieze toekomstvoorspelling heeft hopelijk nooit iemand in rekenmodellen gelooft.

1g als in overal voor testen?

6x per week naar de gym, 6x per week testen?
Nee, iirc wordt in Denemarken iedereen (gemiddeld) minstens 1x per week getest, dat zien ze daar ook iets wat je voor de samenleving in het algemeen en je naasten (familie, vrienden, collega's) in het bijzonder doet. Het is gratis en de uitslag is binnen een half uur in je CTB beschikbaar.

Met de nadruk op: "op dit moment", darwordt heus wel doorgedrukt.

Wat nu wil zin heeft is 1G, dat geeft een reductie van 45%. Wellicht is zo'n reductie wel wenselijk voor bedrijven, anders moeten ze alsnog dicht vanwege zieke medewerkers.

Volgens mij postte iemand laatst iets over een Scandinavisch land waar ze veel testen en waardoor alles daar open is.

Overal is bijna alles open.

April t/m september hoeft er hier geen enkele maatregel te gelden. Het zou van de gekke zijn met straks 10 bezette ic bedden miljoenen tests per dag af te nemen.
Deden we met griep ook niet, laat staan buiten het seizoen.

Niemand heeft het in dit kader over Zero Covid.

Had je het bericht gelezen, dan had je geweten dat ook 1G het R-getal niet onder de 1 doet zakken.

Wat China doet is iets heel anders, nu Omicron daar geland is wordt het nog spannend.

Mijn antwoord ging meer over jouw laatste zin over een Scandinavisch land.

Door het Zero Covid (het vele testen) in China is daar alles open tot er een besmetting is.

In de zin van rekenmodellen als precieze toekomstvoorspelling heeft hopelijk nooit iemand in rekenmodellen gelooft.

45% reductie, voor welke duur?

Omikron is zo besmettelijk dat het komende tijd Nederland flink wat immuniteit gaat geven, je zit op een paar honderdduizend besmettingen per dag, zeker nu met de scholen open.

Haal je nu 45% dan moet dit er over 2 maanden volledig anders uitzien. Die 1,5 miljoen ongevaccineerden blijven ze die meetellen alsof ze nooit eens besmet raken? Op een gegeven moment is iedereen die werkt en sociale contacten heeft binnen een paar weken wel aan de beurt geweest.

De vraag is alleen voor wie, veel landen neigen naar een 2G-systeem, dit kan een alternatief zijn.

April t/m september hoeft er hier geen enkele maatregel te gelden.
Okay, dan modderen we nog tweeëneenhalve maand zo voort? 1G kan een oplossing zijn voor nu, al zal het in Nederland wel weer tot april duren dat zoiets geregeld is en tot juni dat het ook werkt.
Het zou van de gekke zijn met straks 10 bezette ic bedden miljoenen tests per dag af te nemen.
De horeca heeft al amper personeel, als dat ook nog min of meer tegelijk ziek wordt door Omicron -niet ziekenhuisziek, maar wel ik lig een week in m'n bed ziek- kan zo'n tent alsnog dicht.
Deden we met griep ook niet, laat staan buiten het seizoen.
Zoals Marcel Levi, die toch kritisch is op het huidige beleid, al zei, met griep wil je eigenlijk ook dat mensen die ziek zijn thuis blijven en uitzieken.
Die 1,5 miljoen ongevaccineerden blijven ze die meetellen alsof ze nooit eens besmet raken? Op een gegeven moment is iedereen die werkt en contacten geweest binnen een paar weken wel aan de beurt geweest.
Irrelevant, sommige mensen zijn al meerdere malen besmet geweest.

Mijn antwoord ging meer over jouw laatste zin over een Scandinavisch land.

Door het Zero Covid (het vele testen) in China is daar alles open tot er een besmetting is.
In Denemarken heeft het testen gevolgen voor jou, niet voor de maatschappij, itt China.

De vraag is alleen voor wie, veel landen neigen naar een 2G-systeem, dit kan een alternatief zijn.

Okay, dan modderen we nog tweeëneenhalve maand zo voort? 1G kan een oplossing zijn voor nu, al zal het in Nederland wel weer tot april duren dat zoiets geregeld is en tot juni dat het ook werkt.

De horeca heeft al amper personeel, als dat ook nog min of meer tegelijk ziek wordt door Omicron -niet ziekenhuisziek, maar wel ik lig een week in m'n bed ziek- kan zo'n tent alsnog dicht.

Zoals Marcel Levi, die toch kritisch is op het huidige beleid, al zei, met griep wil je eigenlijk ook dat mensen die ziek zijn thuis blijven en uitzieken.

Irrelevant, sommige mensen zijn al meerdere malen besmet geweest.

Je denkt veel teveel in maatregelen.

Het net gehad hebben irrelevant vinden laat me wat schrikken, of eerder teleurstellen dat iemand die dit al zo lang volgt blijkbaar niks leert of bewust de oogkleppen op blijft houden.

Imo maak jij dezelfde denkfout als de overheid, namelijk dat corona nog steeds erg genoeg is om in quarantaine te moeten. Dat is er in het begin (terecht) ingehamerd, maar nu corona niet meer serieus ziekmakend is, moeten we dat loslaten. Het is niet ernstig genoeg en lijkt (inmiddels wel) op een griep. Daarvoor blijven we ook niet in quarantaine etc.

Die Omikron stelt imo zo weinig voor dat ik daar oprecht nog minder bang voor ben, dan voor dat vaccin. En daar ben ik ook al niet bang voor.

Je denkt veel teveel in maatregelen.

Het net gehad hebben irrelevant vinden laat me wat schrikken, of eerder teleurstellen dat iemand die dit al zo lang volgt blijkbaar niks leert of bewust de oogkleppen op blijft houden.

Imo maak jij dezelfde denkfout als de overheid, namelijk dat corona nog steeds erg genoeg is om in quarantaine te moeten. Dat is er in het begin (terecht) ingehamerd, maar nu corona niet meer serieus ziekmakend is, moeten we dat loslaten. Het is niet ernstig genoeg en lijkt (inmiddels wel) op een griep. Daarvoor blijven we ook niet in quarantaine etc.

Die Omikron stelt imo zo weinig voor dat ik daar oprecht nog minder bang voor ben, dan voor dat vaccin. En daar ben ik ook al niet bang voor.
Het is niet vanwege het erge ziek worden dat ik denk dat in isolatie gaan met Omicron een goed idee is, het is vanwege de besmettelijkheid en het openhouden van de maatschappij.

Zoals ik al zei, als je open mag met je horeca, maar vervolgens is van het weinige personeel wat je wel hebt een flink deel ziek, dan heb je er nog niets aan.

Als individu heb je van Omicron in de meeste gevallen niet zoveel te vrezen.

En met griep zouden mensen ook thuis moeten blijven, dat ben ik helemaal eens met Marcel Levi.

Had vanochtend een opdrachtje op Urk, en daarna even boodschappen gedaan in het winkelcentrum daar.

Welgeteld één mondkapje gezien :roflol:

Het is niet vanwege het erge ziek worden dat ik denk dat in isolatie gaan met Omicron een goed idee is, het is vanwege de besmettelijkheid en het openhouden van de maatschappij.

Zoals ik al zei, als je open mag met je horeca, maar vervolgens is van het weinige personeel wat je wel hebt een flink deel ziek, dan heb je er nog niets aan.

Als individu heb je van Omicron in de meeste gevallen niet zoveel te vrezen.

En met griep zouden mensen ook thuis moeten blijven, dat ben ik helemaal eens met Marcel Levi.

Het open houden van de maatschappij, daar doel je weer mee op maatregelen. Die zijn niet meer nodig met dit snotneuzen virus. De maatschappij kan gewoon open.

Er is geen ziek personeel als ze zich niet elke dag laten testen. Testen ze toch wel dan is de hele crew een weekje "ziek" en zijn ze er weer een jaar van af, beter dan welke lockdown dan ook.
In 2018 testte we ook niemand op griep, naar schatting 5,5 miljoen besmettingen in 4 maanden. Berichten stonden ergens op pagina zoveel. Oh kunnen ic's het niet meer aan? Het zal wel.

Wanneer leren we geen problemen te maken die er eigenlijk niet zijn, zoals we er ook niet bij stil staan dat er vandaag weer 500 mensen iets breken door een val.

Moeten we dan zorgen dat er genoeg capaciteit is in de ziekenhuizen, of moeten we zorgen dat mensen binnen blijven zodat ze niet kunnen vallen? Ik krijg sterk de neiging dat jij voor het laatste oppert.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.379
Dan ga je een weekje dicht (of gewoon open met ZZP'ers) en zijn ze dan een jaar beschermd ;).

Terug
Naar boven