MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ziek, of zonder klachten thuis moet zitten?

Als de scholen open gehouden kunnen worden terwijl leraren met bosjes (zouden) moeten omvallen, blijft er in de horeca ook nog wel iemand overeind die een biertje kan tappen.

Thuis moeten zitten vanwege een positieve test, nee sterker nog. Omdat je collega en daar de kapper van een positieve test heeft gehad....

Het is niet vanwege het erge ziek worden dat ik denk dat in isolatie gaan met Omicron een goed idee is, het is vanwege de besmettelijkheid en het openhouden van de maatschappij.

Zoals ik al zei, als je open mag met je horeca, maar vervolgens is van het weinige personeel wat je wel hebt een flink deel ziek, dan heb je er nog niets aan.

Als individu heb je van Omicron in de meeste gevallen niet zoveel te vrezen.

En met griep zouden mensen ook thuis moeten blijven, dat ben ik helemaal eens met Marcel Levi.
Liever misschien vrijwillig dicht, dan zeker weten dat je dicht bent op bevel van de overheid. Dat risico is iedere ondernemer bereid te nemen.

Liever misschien vrijwillig dicht, dan zeker weten dat je dicht bent op bevel van de overheid. Dat risico is iedere ondernemer bereid te nemen.
Gaat dat ook op voor essentie zaken zoals de brandweer, energiecentrales, openbaar vervoer, ziekenhuizen enz.?

Gaat dat ook op voor essentie zaken zoals de brandweer, energiecentrales, openbaar vervoer, ziekenhuizen enz.?
Van alle mensen in de categorie -40, die Omikron hebben gehad, ken ik niemand, die niet had kunnen werken. Ze zijn alleen thuisgebleven vanwege de coronaregels. Gewoon niet aanstellen dus en dan kunnen ook die sectoren open blijven.

Van alle mensen in de categorie -40, die Omikron hebben gehad, ken ik niemand, die niet had kunnen werken. Ze zijn alleen thuisgebleven vanwege de coronaregels. Gewoon niet aanstellen dus en dan kunnen ook die sectoren open blijven.
Als dat al zo is gaat dat alsnog niet werken zonder absurde hoeveelheden overwerk, de helft is namelijk 40+.
Dat zal niet snel een probleem worden, maar als echt alle restricties komen te vervallen raken er in mijn ogen toch zoveel mensen komende maand besmet dat het problematisch wordt.

Daarnaast kan je door gedwongen sluiting nog een klein beetje op financiële steun rekenen, die je bij vrijwillige sluiting niet hebt.

Laatst bewerkt:
Als dat al zo is gaat dat alsnog niet werken zonder absurde hoeveelheden overwerk, de helft is namelijk 40+.
Dat zal niet snel een probleem worden, maar als echt alle restricties komen te vervallen raken er in mijn ogen toch zoveel mensen komende maand besmet dat het problematisch wordt.

Daarnaast kan je door gedwongen sluiting nog een klein beetje op financiële steun rekenen, die je bij vrijwillige sluiting niet hebt.

Bij welk aantal besmettingen wordt het dan problematisch volgens jou?

En welke restricties zorgen dan exact dat het aantal besmettingen onder die problematische waarde blijft?

Dus je kan naar je werk, je kind naar school, de kapper, de h**ren maar net nog even dat etentje in een restaurant erbij zorgt dat het de bekende druppel is die overloopt? Hoe bepaal je dat zo exact?

Bij welk aantal besmettingen wordt het dan problematisch volgens jou?

En welke restricties zorgen dan exact dat het aantal besmettingen onder die problematische waarde blijft?

Dus je kan naar je werk, je kind naar school, de kapper, de h**ren maar net nog even dat etentje in een restaurant erbij zorgt dat het de bekende druppel is die overloopt? Hoe bepaal je dat zo exact?
Geen idee waar de grens ligt, goede modelleurs kunnen die niet eens goed bepalen, maar al we er overheen gaan stap je er niet zomaar weer terug overheen.

Ik zeg ook niet dat een etentje in een restaurant onmogelijk zou moeten zijn, maar alles zonder beperkingen open en dus ook nachtclubs, concertzalen en evenementenhallen brengt echt wel risico’s met zich mee.
Als de besmettingen op dit niveau blijven of nog wat oplopen en over een week of 2-3 de zorg niet zwaarder belast wordt dan nu, dan kan je met redelijke zekerheid zonder problemen verder versoepelen en als dat weer geen problemen oplevert kan je in maart 2 jaar na de eerste maatregelen alles opheffen.

Is het dan ergens wel voor nodig?
Daarover verschillen de meningen, ik zou deze vraag positief beantwoorden.

Zoals ik het begrepen heb kan je daarmee de snelheid van de besmettingen een klein beetje te dempen. Dan is niet iedereen tegelijk ziek en kan de maatschappij niet alleen open, maar ook doordraaien. Anders heb je er alsnog niets aan, dan mag alles, maar ligt het leven nog stil.

Dus niet vanwege de patiënten, maar vanwege de verplegers, buschauffeurs, agenten, serveersters, sportschoolpersoneel enz, enz.

Testen en bij besmettelijkheid in isolatie, naar ik begrepen heb is ook de besmettelijkheid bij omicron korter.

Als de scholen open gehouden kunnen worden terwijl leraren met bosjes (zouden) moeten omvallen, blijft er in de horeca ook nog wel iemand overeind die een biertje kan tappen.

Live rapportage uit het beroepsveld:, docenten hier staan allemaal fier overeind, sommige met een flinke snotneus thuis, maar dat was het dan ook.

Daarover verschillen de meningen, ik zou deze vraag positief beantwoorden.

Zoals ik het begrepen heb kan je daarmee de snelheid van de besmettingen een klein beetje te dempen. Dan is niet iedereen tegelijk ziek en kan de maatschappij niet alleen open, maar ook doordraaien. Anders heb je er alsnog niets aan, dan mag alles, maar ligt het leven nog stil.

Dus niet vanwege de patiënten, maar vanwege de verplegers, buschauffeurs, agenten, serveersters, sportschoolpersoneel enz, enz.

Testen en bij besmettelijkheid in isolatie, naar ik begrepen heb is ook de besmettelijkheid bij omicron korter.

En moet testen en isolatie ook voor gevaccineerden gelden?

Terug
Naar boven