XXL Nutrition

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Geld genoeg toch? En anders printen we gewoon wat pallets erbij :emo:

Geef het wat tijd en we gaan met de ECB aan het roer gewoon het Amerikaanse model achterna; Tikt lekker aan met de huidige rentes :lol:

1700802831057.png

Dus jij bent je niet erg bewust hoe er met het door de burgers opgebrachte belastinggeld wordt omgegaan?
In sommige aspecten wel, andere niet.

Ik kan zeker niet uit mijn hoofd de exacte bedragen noemen van alle overheidsuitgaven, ik denk dat de meeste mensen dat niet kunnen.

De begrotingen googlen snap ik ja..

Maar hiermee weet je nogsteeds niet hoeveel miljoen de NPO kost.

Op de zelfde manier denk ik niet dat veel mensen hier zonder het op te zoeken bijvoorbeeld kunnen noemen hoeveel de subsidieregeling voor elektrische auto's kost. (Props als je dat wel kan)

Specifiek kost de NPO richting de 900mio, iedereen die Bosma weleens ziet spreken in de kamer die weet dit inmiddels :D

Specifiek kost de NPO richting de 900mio, iedereen die Bosma weleens ziet spreken in de kamer die weet dit inmiddels :D

Is dat bedrag dan het probleem, of wat er mee gedaan wordt? Het verlagen van het budget dat richting de NPO gaat zal de diversiteit niet verberteren mag dat MSM nog meer eenheidsworst gaat worden.

Is dat bedrag dan het probleem, of wat er mee gedaan wordt? Het verlagen van het budget dat richting de NPO gaat zal de diversiteit niet verberteren mag dat MSM nog meer eenheidsworst gaat worden.

Ik heb niets tegen de NPO, wel tegen de subsidies. Dus beiden.
MSM behoeden van hun eigen ondergang is m.i. ook overbodig.

Ik heb niets tegen de NPO, wel tegen de subsidies. Dus beiden.
MSM behoeden van hun eigen ondergang is m.i. ook overbodig.
Wat bedoel je precies met subsidies? Een publieke dienst wordt nu eenmaal (deels) bekostigd door de overheid.

Zijn alle overheidsuitgaven dan subsidies volgens jou?

Tegenwoordig wel veel meer dan ons lief zou moeten zijn.

Maar semantics, uiteindelijk is het een kostenpost die ik onnodig acht. En of dat dan een echte subsidie is of een uitgave, tja daar ging de discussie natuurlijk niet om.

Tegenwoordig wel veel meer dan ons lief zou moeten zijn.

Maar semantics, uiteindelijk is het een kostenpost die ik onnodig acht. En of dat dan een echte subsidie is of een uitgave, tja daar ging de discussie natuurlijk niet om.
Ok, maar dan citeer je mijn post, maakt je er een deel van dikgedrukt maar ga je er eigenlijk niet op in.

Ik geef letterlijk antwoord met; Dus beiden.

Dat heeft betrekking op jouw vraag in dik gedrukt.

Laten we er vooral meer geld in stoppen, en niet kijken naar waarom het - zoals de commerciële zenders - zichzelf niet kan redden.

Laten we er vooral meer geld in stoppen, en niet kijken naar waarom het - zoals de commerciële zenders - zichzelf niet kan redden.
Daar ben ik het wel mee eens, vandaar ook dat ik vroeg of dat bedrag dan het probleem is, of wat er mee gedaan wordt? Ik kan geen inschatting maken welk bedrag nog acceptabel zou moeten zijn voor een publieke omroep en er is veel troep aan de oppervlakte, maar ik vind wel dat het enig nut heeft.

Er kan best wat minder NPO, maar om nu het zoveelste spelletje of quizje op SBS te vergelijken met Zembla, Tegenlicht, Nieuwsuur en Buitenhof. Even los van de soms politieke kleuring van de laatste twee.

Terug
Naar boven