Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Ja dat was het.

Gaat om het stukje eigen rechter spelen en overmatig toepassen van geweld.

Dat we het misschien als verdiende loon prima vinden dat die man een goede stomp op zijn bek krijgt maakt het niet dat dit een acceptabele gang van zaken is.

Dit is gewoon een mishandeling en daar moet onderzoek naar gedaan worden.

Het is aan de rechter om hier iets van te vinden.

Gaat om het stukje eigen rechter spelen en overmatig toepassen van geweld.

Dat we het misschien als verdiende loon prima vinden dat die man een goede stomp op zijn bek krijgt maakt het niet dat dit een acceptabele gang van zaken is.

Dit is gewoon een mishandeling en daar moet onderzoek naar gedaan worden.

Het is aan de rechter om hier iets van te vinden.
Is daarnaast al bewezen dat die man kinderen lastig viel?

Is daarnaast al bewezen dat die man kinderen lastig viel?

Dat wilde ik dus ook benoemen, we trekken vaak heel snel conclusies over een 'verdachte'(in dit geval het slachtoffer)als het om dit soort zaken gaat. Maar iedereen heeft gewoon recht op een eerlijk proces.

Al valt er wel wat te zeggen voor het aspect sociale controle die misschien wel voorkomen heeft dat minderjarige slachtoffer zijn geworden van een zedenmisdrijf.

Maar de rechter zal dan heel terecht vragen waarom geweld noodzakelijk was om dat doel te bereiken.

Dat wilde ik dus ook benoemen, we trekken vaak heel snel conclusies over een 'verdachte'(in dit geval het slachtoffer)als het om dit soort zaken gaat. Maar iedereen heeft gewoon recht op een eerlijk proces.

Al valt er wel wat te zeggen voor het aspect sociale controle die misschien wel voorkomen heeft dat minderjarige slachtoffer zijn geworden van een zedenmisdrijf.

Maar de rechter zal dan heel terecht vragen waarom geweld noodzakelijk was om dat doel te bereiken.

Ik heb hier laatst geleerd dat je mensen niet zou mogen bestraffen voor iets wat mogelijker wijs had kunnen gebeuren, dus die man van 49 gaat sowieso vrij uit. Toch?

Ik heb hier laatst geleerd dat je mensen niet mag bestraffen voor iets wat mogelijker wijs had kunnen gebeuren, dus die man van 49 gaat sowieso vrij uit. Toch?

Ik heb hier laatst geleerd dat je mensen niet zou mogen bestraffen voor iets wat mogelijker wijs had kunnen gebeuren, dus die man van 49 gaat sowieso vrij uit. Toch?

Ik heb hem even gelezen en het zit nog weer anders. De media heeft hier duidelijk weer zijn best gedaan om met de title misinformatie te creeren......

De verdachte van 20(nader te noemen VD) en het slachtoffer van 49 (nader te nomen SL) hebben gewoon staan vechten en de VD heeft daarbij teveel geweld toegepast in zijn verdediging.

SL spreekt de kids aan, VD vraagt hem 'ben je pedo'. Als reactie valt de SL de VD aan, daarna heeft de VD de SL zwaar mishandeld met botbreuken in het gezicht en ziekenhuisopname tot gevolg.

De discussie is hier puur of het geweld wat VD heeft toegepast proportioneel was als zelfverdediging tegen SL.

Het stukje van de kinderen is bijzaak.

• Topic Starter Topic Starter

Bij pedo's is geweld altijd noodzakelijk en gerechtvaardigd.

De enige vraag is hier of die gast idd die kinderen mee wilde nemen. Indien ja, dan is het geweld in mijn ogen gerechtvaardigd.

Bij pedo's is geweld altijd noodzakelijk en gerechtvaardigd.

De enige vraag is hier of die gast idd die kinderen mee wilde nemen. Indien ja, dan is het geweld in mijn ogen gerechtvaardigd.

Maar is het dan gerechtbaardigd om een misdrijf te voorkomen, als zelfverdediging tegen het geweld van de man van 49, of als straf tegen het pogen van voorbereidingshandelingen van een zedenfeit?

Los van her feit dat natuurlijk allen een rechter iemand kan veroordelen.

• Topic Starter Topic Starter
Maar is het dan gerechtbaardigd om een misdrijf te voorkomen, als zelfverdediging tegen het geweld van de man van 49, of als straf tegen het pogen van voorbereidingshandelingen van een zedenfeit?

Los van her feit dat natuurlijk allen een rechter iemand kan veroordelen.
De rechter oordeelt via de wet. Ik oordeel natuurlijk zelf wat ik wel of niet ethisch vind, daar heb ik geen wetten voor nodig.

De rechter oordeelt via de wet. Ik oordeel natuurlijk zelf wat ik wel of niet ethisch vind, daar heb ik geen wetten voor nodig.

Dat snap ik, maar als we terugkomen op mijn eerste vraag?

Wat vind jij persoonlijk?

Wetten voor proportionaliteit bij verdediging tegen fysiek geweld zijn dom.

We zien keer op keer weer dat 1 klap zomaar game over kan zijn. Dan kun je niet meer bij de rechter voorbrengen dat je wel heel netjes proportioneel terug wou gaan doen.

Bij fysiek geweld (zelfs de directe dreiging ervan al) geld gewoon "eliminate the threat by any means necessary." En zolang hij nog teken van leven geeft moet je ervan uit gaan dat de dreiging niet over is.

"Better to be judged by 12 than carried by 6."

B80356DF-C9CD-40C2-9F3C-8268270A7386.gif

We zien keer op keer weer dat 1 klap zomaar game over kan zijn. Dan kun je niet meer bij de rechter voorbrengen dat je wel heel netjes proportioneel terug wou gaan doen.
De intentie.... daar gaat het om, niet om de uitkomst.

Terug
Naar boven