AndroidHealthClinic

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
Mijn favouriete drankje wanneer onze gekleurde medemensch vraagt wat ik graag drink.

Nikka whisky!

Vooral leuk als je ze na flinke verontwaardiging, waarbij je doet alsof je dom bent, ze een foto laat zien van de fles.

Oooh... Nikka whisky.. sorry... ha ha.. dacht dat je bedoelde.. haha laat maar..

• #1.802
In een wat vergezochte en omslachtige poging weer on topic te gaan.
Ontopic?

Dit topic is 1 grote rant naar alles dat je laat facepalmen. Een soort battletopic maar dan naar alle bullshit en achterlijkheid in de wereld. Ongeacht wat anderen er van vinden, hier kan je lekker ranten en/of je frustraties uiten naar alle bullshit die je dagelijks tegenkomt, zowel online als irl.

Het uitlaatkleptopic.

Als er maar geen zout water op ons regent en in het drinkwater terecht komt dan wordt straks alles zout

• #1.806
Bijna al het water op aarde is zout.
Is het voor ons niet bruikbaar
Grappige read:

Door droogte en zeespiegelstijging minder zoet water.

Terwijl door bevolkingsgroei en economische activiteiten de drinkwatervraag in Nederland toeneemt, daalt de beschikbare hoeveelheid zoet water. Door toenemende droogte stroomt in bepaalde periodes minder water door de rivieren en daalt op sommige plekken het grondwaterpeil.

Tegelijkertijd zorgt droogte in combinatie met zeespiegelstijging voor verzilting van grond- en oppervlaktewater. Door deze ontwikkelingen zijn drinkwaterbedrijven genoodzaakt verder te kijken dan alleen de inname van zoet water. Zout(er) water biedt mogelijk uitkomst.
Zeespiegelstijging... hmmmm...

De zeespiegel is in de periode 1901-2010 met 19 centimeter gestegen.
19 cm in 109 jaar. Heftig..
🤦

Hoe kunnen we het drinkwaterprobleem oplossen?
Terwijl door bevolkingsgroei en economische activiteiten de drinkwatervraag in Nederland toeneemt
Hmm

Hmmmmmmm

Naast drinkwater ook leidingen van servicewater aanleggen.
Dat is net als ideeën van Barbara Baarsma, eens in de zoveel tijd borrelt dat weer uit het putje en tot nu toe is iedere keer de conclusie dat zoiets toch niet kan.

Maar laten we anders nog een datacenter bouwen zodat Big Tech zich groen kan noemen.

Dat is net als ideeën van Barbara Baarsma, eens in de zoveel tijd borrelt dat weer uit het putje en tot nu toe is iedere keer de conclusie dat zoiets toch niet kan.

Maar laten we anders nog een datacenter bouwen zodat Big Tech zich groen kan noemen.
Onwaarschijnlijke problemen vragen om onrealistische oplossingen.

Voor industriële toepassingen zou het trouwens wel uitgebreid kunnen worden.

Ik vind de gedachte wel heel logisch en aansprekend, maar dan moet het wel technisch en veilig kunnen. Veelal komt er eerst zo'n suggestie en dan komt later het nieuws dat het toch niet kan.

Naar het schijnt komt er nogal wat troep in het grond- en oppervlaktewater door boeren, industrie, medicijnen en uit landen stroomopwaarts. Vaak gebeurt dit met vergunning.

Naar het schijnt komt er nogal wat troep in het grond- en oppervlaktewater door boeren, industrie, medicijnen en uit landen stroomopwaarts. Vaak gebeurt dit met vergunning.
Dat water zou je met minimale behandeling waarschijnlijk voor van alles kunnen gebruiken behalve drinken en wassen.

• #1.813
Naast drinkwater ook leidingen van servicewater aanleggen.
Klinkt leuk, maar hoe zie jij dat gebeuren in de praktijk? In welke sectoren zou je het toepassen en hoe?

Heb wel eens voorstellen gelezen om dit overal toe te passen zodat bijv het toilet niet met drinkwater wordt gespoeld.
In elke wijk nieuwe waterleidingen leggen, en vervolgens alle woningen hierop aanpassen. Flatgebouwen helemaal ombouwen. Lol, megalomane linkse luchtfietserij.

Jup

Geen idee eigenlijk. Datacenters verbruiken veel water. Drinkwater. Als je 'vies' water gebruikt zullen de leidingen dan niet veel meer onderhoud nodig hebben? Ben wel benieuwd.

Al bij al denk ik dat het op de lange termijn veel verstandiger is om te beginnen met miljarden te investeren voor innovatieve oplossingen om water te ontzilten, ipv miljarden weg te pissen aan symptoombestrijding.

Nederland is omringt door water. Nederland wil groeien naar 30 miljoen inwoners. Investeer miljarden in onderzoek om technologiën te ontwikkelen om water te ontzilten. Pas de resultaten vervolgens zo snel mogelijk toe om onze zoetwaterinfrastructuur veilig te stellen voor de toekomst. Ipv achter de feiten aan te lopen als het te laat is.

Gezien het een globaal probleem is kunnen we deze kennis en technologie vervolgens exporteren naar de rest van de wereld en er een shitload aan geld op verdienen.

Klinkt leuk, maar hoe zie jij dat gebeuren in de praktijk? In welke sectoren zou je het toepassen en hoe?

Heb wel eens voorstellen gelezen om dit overal toe te passen zodat bijv het toilet niet met drinkwater wordt gespoeld.
In elke wijk nieuwe waterleidingen leggen, en vervolgens alle woningen hierop aanpassen. Flatgebouwen helemaal ombouwen. Lol, megalomane linkse luchtfietserij.

Jup

Geen idee eigenlijk. Datacenters verbruiken veel water. Drinkwater. Als je 'vies' water gebruikt zullen de leidingen dan niet veel meer onderhoud nodig hebben? Ben wel benieuwd.

Al bij al denk ik dat het op de lange termijn veel verstandiger is om te beginnen met miljarden te investeren voor innovatieve oplossingen om water te ontzilten, ipv miljarden weg te pissen aan symptoombestrijding.

Nederland is omringt door water. Nederland wil groeien naar 30 miljoen inwoners. Investeer miljarden in onderzoek om technologiën te ontwikkelen om water te ontzilten. Pas de resultaten vervolgens zo snel mogelijk toe om onze zoetwaterinfrastructuur veilig te stellen voor de toekomst. Ipv achter de feiten aan te lopen als het te laat is.

Gezien het een globaal probleem is kunnen we deze kennis en technologie vervolgens exporteren naar de rest van de wereld en er een shitload aan geld op verdienen.
Volgens mij gebruiken datacenters geen drinkwater, maar water dat anders als drinkwater gebruikt zou kunnen worden, dus niet uit dezelfde kraan, maar uit dezelfde bron.

Het resultaat is hetzelfde.

Masterclass ontstaan volkomen stupide discussie..

"It’s not a Human."

"So blacks are not Human ?"

• #1.816
1680675897464.jpg

Maar nog even de waterproblematiek, ten eerste moet er onderscheid gemaakt worden tussen drinkwaterproblematiek en oppervlaktewaterproblematiek, dat laatste is (locale/tijdelijke) droogte en daar ging het nu niet echt om. Stel dat er daadwerkelijk een tekort aan drinkwater zal ontstaan in de nabije toekomst, dan zal er toch echt een oplossing moeten komen, zijn de mogelijke oplossingen te duur of te ingewikkeld, dan wordt het probleem dus eigenlijk overdreven.

Mijn opmerking om naast drinkwater ook (minder gezuiverd) servicewater rond te pompen klinkt misschien vreemd en @apfelstrudel geeft goed weer welke problemen er zijn om het uit te voeren, maar de straat openbreken voor glasvezel kan ook, daarnaast liggen er straks ook onnodige gasleidingen (en leidingen van stadswarmte netwerken) die wellicht (na aanpassing) bruikbaar zijn.
Ook kan je de drinkwaterkwaliteit verlagen (en het servicewater noemen) en lokaal per afnemer (of per blok/wijk/flat) een aftakking maken voor nagezuiverd drinkwater. Ik heb nu ook een waterontharder in mijn trapkast waar al mijn water doorheen gaat, toen ik nog een zeewateraquarium had stond daar ook een osmose apparaat met een capaciteit van een paar honderd liter per dag, dat water is (eventueel met een kleine nabehandeling) prima te gebruiken als drinkwater, het restwater van dat proces gebruik je voor dezelfde doeleinden als het servicewater. Nu er dan toch servicewater gebruikt wordt kan dat systeem gelijk gebruikt worden om regenwater te gebruiken in woningen, scholen en overige gebouwen.

Net als met de energiediscussie ben ik even in mijn verbruik gedoken, dat is 190m3 water per jaar, wat ruim het dubbele is van het gemiddelde gezinsverbruik :grinny: We hebben zo'n 80m2 dak waar dus jaarlijks ongeveer 70m3 regenwater opvalt wat linea recta naar de hemelwaterafvoerputten in de straat stroomt. Als we een gemiddeld verbruik zouden hebben is dat meer dan we aan servicewater zouden gebruiken op jaarbasis.

Dus iedereen aan de lokale waterzuiveraars. Ja, maar dat kost heel veel extra energie. De komende maanden wekken mijn zonnepanelen meer stroom op dan ik op dat moment gebruik en als de salderingsregeling steeds minder oplevert voor de opwekker kan je die stroom dus ook gebruiken om een voorraad drinkwater aantemaken, alvast op te pompen naar zolder en eventueel voor te verwarmen.

Willen we zoiets niet, is het te duur, te ingewikkeld en zijn er geen andere oplossingen, dan wordt het probleem imo dus overdreven of moeten we een stijging in de kosten voor drinkwater accepteren.

• #1.819
Furthermore, China still holds a tight grip on processing rare earths. Ironically, most rare earths extracted in the U.S. go to China for refining before being shipped back to the U.S.
🤦

Laatst bewerkt:
Is centraliseren niet veel goedkoper? Extra waterzuiveringsinstallies en ontziltingsinstalaties bouwen?
Kan, maar dan zal men alles naar het kwaliteitsniveau van het huidige drinkwater willen hebben terwijl dat voor zeker de helft van je verbruik niet nodig is.

Terug
Naar boven