MuscleMeat

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Ik vind dat we in zo’n drukbevolkt land als Nederland het beetje natuur dat we nog hebben het beste kunnen aanpassen aan de omstandigheden ipv andersom.
Het beste voor..? De WEF doelen zeker. 20 jaar geleden zei een wijs man al dat dit land vol was, nu wil de establishment nog 1 miljoen extra woningen en om die een keihard tegengeluid!! te geven komen we met iets minder dan dat.

Je kunt ook gewoon de immigratie aan banden leggen.
En dan voldoen we ineens aan alle randvoorwaarden om de “natuur” te behouden?

Iets als de Oostvaardersplassen heeft toch niets met natuur te maken? Het is gewoon een groot park en dan ben je dan toch stom bezig als je dat niet aanpast aan de realiteit ipv de omstandigheden aan te passen aan de noden van zo’n gecreëerd park.

Dan is het toch juist slim om niet te veel in vreemde talen te stoppen?

Ik ben overigens eens dat het verwoken van het onderwijs geen goede ontwikkeling is, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Ik denk dat @Mentat bedoelt dat het leren van vreemde talen om meerdere redenen van meerwaarde is. Enerzijds omdat je veel bewuster leert kijken naar de manier waarop een taal is opgebouwd. Dat klinkt wat abstract, maar het is enorm nuttig om bekend te zijn met concepten als naamvallen en congruentie als je ooit nog eens een andere taal gaat leren. Die talenknobbel is deels ook aangeleerd, bedoel ik daarmee te zeggen. Daarom pakt een polyglot vaak relatief snel een nieuwe taal op. Ze herkennen de structuren en kunnen daar op terugvallen. Zeker oertalen als Latijn zijn daar erg geschikt voor. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met Tsjechisch en ik heb erg veel baat bij Latijn, hoewel de talen enorm verschillend zijn.

Anderzijds natuurlijk vanwege het praktisch nut van het spreken van een taal en de culturele waarde ervan.

Ik vind dat we in zo’n drukbevolkt land als Nederland het beetje natuur dat we nog hebben het beste kunnen aanpassen aan de omstandigheden ipv andersom.
Zullen we ook het bouwen een beetje aanpassen aan de noden van land, mensen en de mens in het algemeen.

Ik denk dat @Mentat bedoelt dat het leren van vreemde talen om meerdere redenen van meerwaarde is. Enerzijds omdat je veel bewuster leert kijken naar de manier waarop een taal is opgebouwd. Dat klinkt wat abstract, maar het is enorm nuttig om bekend te zijn met concepten als naamvallen en congruentie als je ooit nog eens een andere taal gaat leren. Die talenknobbel is deels ook aangeleerd, bedoel ik daarmee te zeggen. Daarom pakt een polyglot vaak relatief snel een nieuwe taal op. Ze herkennen de structuren en kunnen daar op terugvallen. Zeker oertalen als Latijn zijn daar erg geschikt voor. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met Tsjechisch en ik heb erg veel baat bij Latijn, hoewel de talen enorm verschillend zijn.

Anderzijds natuurlijk vanwege het praktisch nut van het spreken van een taal en de culturele waarde ervan.
Dit!

• Like
Waarderingen: Pren
Het beste voor..? De WEF doelen zeker. 20 jaar geleden zei een wijs man al dat dit land vol was, nu wil de establishment nog 1 miljoen extra woningen en om die een keihard tegengeluid!! te geven komen we met iets minder dan dat.
Even los van het feit dat er teveel migranten binnenstromen (daar zijn we het allebei over eens, denk ik). Er is ook een woningtekort onder Nederlanders. En daar zal ook voor gebouwd moeten worden.

Even los van het feit dat er teveel migranten binnenstromen (daar zijn we het beide mee eens, denk ik). Er is ook een woningtekort onder Nederlanders. En daar zal ook voor gebouwd moeten worden.
Zit het inheems niet al lang onder de vervangingsratio? En het kan nog ingewikkeld worden als je terugkijkt naar 20 jaar of verder geleden, of het woningtekort ook had bestaan zonder migratie sindsdien. Maarja dat zijn nu "Nederlanders" en sommigen hebben netjes bijgedragen aan de maatschappij enzo dus ja lastig allemaal.

Ik heb wel dibs op zo'n mooie boomervilla in het gooise bos wanneer die binnenkort door de vergrijzing vrijkomen.

• Like
Waarderingen: Pren
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.974
Livebeelden van Extinction Rebellion-activisten die Tata Steel aanvallen?
Het is een metafoor.

De Ents zijn CO2.
De Hobbits zijn de toxisch masculine vleesetende mannen die de ents ongecontroleerd hun gang laten gaan waardoor er een global warming tsunami ontstaat.

De orcs en uruk-hai zijn de zielige eilandbewoners van Polynesië.

Saruman is Frans Timmermans.

Het is een metafoor.

De Ents zijn CO2.
De Hobbits zijn de toxisch masculine vleesetende mannen die de ents ongecontroleerd hun gang laten gaan waardoor er een global warming tsunami ontstaat.

De orcs en uruk-hai zijn de zielige eilandbewoners van Polynesië.

Saruman is Frans Timmermans.
...en Sauron?

Terug
Naar boven