Fitness Seller

Het Grote Logboek van Corleoné

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.275
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
20%
Omdat ik besloten heb wat minder drugs te gebruiken en mij terug wat meer op het trainen te storten, heb ik mijzelf dus ook een logboek aangemeten. :D

Dit logboek is dan ook bedoeld om ervoor te zorgen dat ik wat minder drugs gebruik en mij te motiveren terug goeie resultaten te boeken op de sportschool.

Trainervaring:

In Januari 2005 ben ik serieus begonnen met trainen. Met een splitschema van 5 dagen per week boekte ik ook snel vooruitgang. Tot deze zomer, toen ik in aanraking kwam met drugs, mijn groei grotendeels stagneerde. Nu, 7 maanden later, zijn mijn bankdrukprestaties bv nog niet echt verbeterd met augustus vorig jaar, en dat terwijl ik elke training tot het uiterste ging... :cool: Tijd dus om hier wat verandering in te brengen!!!

Training van Gisteren:

Rug

Deadlift: 5x 5

-5x 85 kg
-5x 85 kg
-5x 85 kg
-5x 90 kg
-5x 95 kg

Dan wat underhand chin up's, 4 setjes, eerste keer 12 reps, dan 8, 7 en uiteindelijk nog 5 ofzo.

Cable Row's, begonnen op 70kg en geïndigd op 80kg, begonnen met 8 reps denk ik, en geeïndigd met 5 (was wel niet meer tegen m'n buik, maar geforceerd.)

Daarna wat Front Pull Down's, op 50, 55 kilo, 8 reps ongeveer. Dan nog een Cable Row ertussen (was bezet, waardoor ik eerst een paar Pull Down's heb gedaan). Daarna nog 2 Pull Down's behind the neck, op 65 en 70 kilo (reps tussen 6 en 8 denk ik)

Als afsluiter Shrugs met barbell. Begonnen op 80 kilo, dan 85, en dan wat lichter genomen voor m'n techniek, op 70 en 60.

Zoals je ziet train ik eigenlijk meer op m'n gevoel. Voor de reps zorg ik meestal dat ik in piramide werk, maar echt tellen doe ik niet. Als ik bv na 10 seconden al niet meer kan, zal ik wel gewicht verlagen, maar meestal weet ik wel zo ongeveer hoeveel gewicht ik moeten nemen om de eerste set tussen 6 en 10 reps te halen, en de laatste set tussen 2 en 6.

• Topic Starter Topic Starter
Als m'n grip dat toelaat zou dat geen probleem mogen zijn. ;) Zal mij nu op specifieke gripoefeningen richten. ;)

succes! Waar een wil is, is een weg. Misschien wordt je binnen een paar jaar wel een freak :D

Vandaag was het normaal enkel borst, maar omdat ik er zin in had, heb ik er ook nog triceps bijgedaan.

Borst + Triceps

Bankdrukken: 5x5

- 5x 70 kg
- 5x 70 kg
- 5x 70 kg
- 5x 75 kg
- 5x 70 kg

Machine Free Weight Incline Press:

- 8x 50kg aan elke kant
- 6x 55kg ,,
- 5x 60kg ,,
- 3x 65kg ,,

Dan nog een 3 sets flyes, begonnen met 12 kilo en geïndigd op 14, hoge reps tussen 7 en 10. (wou niet te zwaar gaan omdat het de eerste keer was dat ik terug flyes deed)

Dan Triceps Cable Pressdowns: 35kg 10x, 40 kg, 7x, 43kg 7x, 45kg 5x

One Hand Triceps Extentions: 13kg, 10x links en 7x rechts, 14kg, 8x links en 5,5x rechts, 15kg, 6x links en 4x rechts. (begon wel altijd eerst met rechts)

Touw Triceps Kickback samen: 35kg x 8, 40kg x 7, 45kg x 5

Dippen, 1 set, 5 keer met moeite.

Conclusie: Goede training. Ben nu vooral gefocused op bankdrukken. Bovenkant loopt duidelijk voor op de onderkant omdat ik maanden schuin heb gebankdrukt ipv plat.

Laatst bewerkt:
3x65 aan elke kant ziet er sterk uit kerel das toch 130 incline press

ik zou bij de triceps extension evenveel links als rechts doen ;)

Ben benieuwd ouwe snuivert, succes!

18fitie zei:
ik zou bij de triceps extension evenveel links als rechts doen ;)

Nja, m'n linkertraps en lats lopen ook wat achter op m'n rechterkant (van armen juist omgekeerd). Ben eigenlijk niet zoveel bezig met die symmetrie. Concentreer me nu wel telkens mentaal op het gedeelte die achterloopt... ;)

Santino88 zei:
Doe je geen opwarm sets voor je deadlift & bench press?

Toch wel, was dit vergeten te vermelden. :o:p Deadlift warm ik op met 50 kg, bench press met 40, zo'n 8 maal (maar dan meer op gevoel, vb 1ne rep traag, andere rep snel)

Santino88 zei:
Hoe zit het met je voeding?!

mmmm :D Weet er al veel over (jouw voedingsschema bv;) ), maar ben nu nog niet bepaald daar mee bezig. Zolang ik goed vooruit ga zonder, waarom niet hé. Ik ben van nature uit een goede eter, zit dus praktisch altijd in de bulk. Eenmaal ik merk dat mijn BF% te hoog wordt zal ik maatregelen nemen en beginnen cutten. ;)

Jij kan geen voedingsschemavolgen, als je je lichaam zo de duvel aan doet in het weekend:D

Gisteren

Biceps en Onderarmen

4 sets Alternated DB Curls:

- 18 kg x 9 (per arm)
- 20 kg x 7 (per arm)
- 20 kg x 6 (per arm)
- 22 kg x 2 (per arm) (duidelijk te zwaar, heb ik verder afgewerkt met 16kg, nog zo'n 7x)

3 sets Seated DB Curls Samen:

- 12 kg x 10
- 14 kg x 8
- 15 kg x 7

Dan nog 3 sets concentration curls met 14, 15 en 16 kg, waar ik het aantal reps niet zozeer van geteld heb (was te geconcentreerd op het aanspannen:D, is wel altijd tussen de 6 en de 10)

Om af te sluiten nog 2 sets Hammer Curls op 16 kg, en 2x een Schijf van 5 kilo die aan een touw hangt oprollen op een stok (weet niet hoe die oefening noemt)

Vandaag

Deadlift, zijkant schouders (licht), achterkant schouders en grip

Deadlift 5 x 5:

- 5x 90kg
- 5x 90kg
- 5x 90kg
- 5x 95kg
- 5x 95kg

Zijn wel geen pr's, maar de oefening op zich is wel een grote PR. Wilde graag vandaag die 5x 100 halen, maar heb het toch niet gerisceerd omdat ik aan de linkerkant van m'n onderrug een lichte zurende irritatie voelde. Ging trouwens ook niet lukken, want ik had serieus moeite met m'n grip om die laatste rep op 95 eruit te halen (heb zelfs 2 seconden gestopt ertussen)

3sets Seated Lateral Raises Samen op 8 kilo (12 reps), 10 kilo (8 reps) en 10 kilo (7 reps)

2 set L-Lateral Raises samen op 10kg en 12kg (reps heb ik niet geteld, was meer aanspannen en paar seconden static hold), dan nog 2 sets upright row met DB's samen op 16kg (10x) en 18kg (8x).

Achterkant schouders (1ste maal dat ik ze trainde): Rear Lateral Raise begonnen op 4 kilo om de oefening wat onder de knie te krijgen. Dan 6kg (10 reps), en 8kg (8 reps).

Dan wat Static Hols met Barbell op 110kg (3 sets van mss 5-10 seconden), 100 kg (1 set van 10 seconden ong), dan 60kg ongeveer een minuut.

Conclusie:

M'n grip moet duidelijk beter als ik m'n deadlift verder naar omhoog wil krijgen. :mad: Ben anders wel tevreden over m'n deadlift. :D

Splitvolgorde is normaal als volgt:

- Maandag: Schouders
- Dinsdag : Deadlift en Rug
- Woensdag: Borst + Kuiten
- Donderdag: Biceps + zijkant schouders licht
- Vrijdag: Deadlift en Triceps

Maar omdat ik woensdag Borst + Triceps heb gedaan heb ik lichtjes afgeweken. ;)

Santino88 zei:
Zou je eens niet overstappen naar een normale split ;)

Mja, ik zou m'n deadlift in korte tijd graag op 5x5x100kg krijgen. ;) En m'n zijkant schouders moeten er werkelijk op staan!

toch wel netjes je training corléone ;)

Omdat ik vanavond thuisblij, en dus eens een tripvrijweekend heb (zal eens deugd doen), ben ik dan maar gaan trainen. Een lichte training weliswaar, want gisteren deadlift, en nog steeds erge spierpijn aan m'n borst van woensdag.

Borst (licht), Triceps, Kuiten en Buik

Incline Bankdrukken:

- 60 kg x 7
- 60 kg x 7
- 65 kg x 6
- 70 kg x 5 (was al niet meer zo licht)

Oude Chest Press Machine (breed):

- 50 kg x 10
- 55 kg x 7
- 55 kg x 6 (+ wat negatieve reps)

(had pijn in m'n schouders en pols, en heb voor het zekerste gestopt geen extra set meer bijgedaan)

Dan nog wat One Arm Reverse Triceps Pushdowns op 25kg (x8), 28kg (zo'n 6x) en 30 kg (zo'n 4maal geforceerd)

Dan nog wat gedipt (8, 6, 4) afgewisseld met de Standing Calf Raise machine 3 sets op 70, 75 en 80kg (reps niet geteld, denk zo'n 10 tal, was ook niet tot failure, maar omdat het de eerste keer was dat ik m'n kuiten trainde was het net of ik iedere moment de kramp er in kon krijgen)

Als afsluiter wat buikspieren op de buikspierplank. 1 set met een DB van 18kg in m'n nek, 13 reps, en dan nog 1 set met een DB van 20kg in m'n nek, 8 reps (had al meer dan een maand geen buikspieren meer gedaan)

Santino88 zei:
Is dat al gelukt 'Corleoné' ? ? ?

Nog niet nee :sob: (Reden: techniek was fout)

Zit nu op 3x5 97,5 kg en 2x5 95 kg (correct uitgevoerd). Geef me nog een paar weken geduld ;)

Toch netjes jouw deadliften!

Terug
Naar boven