XXL Nutrition

Sticky Het grote pics & vids topic

bij zwemmen zijn die hightech pakken onderhand ook verboden

Het is een beetje hetzelfde als bij zwemmen, bijv. Pieter vd Hoogeband was ook zwaar negatief beinvloed door de nieuwe generatie pakken maar ja de de mensen willen snellere tijden...
Inderdaad jammer dat dat op zulke manieren moet maar ja.

Met het enige verschil dat zwemmen door een vrij breed publiek gevolgd wordt en dat de meeste mensen niet eens weten wat PL is.

Dat is totaal irrelevant. Doet niks af aan de discussie.

Deze discussie doet me denken aan de docu "bigger, stronger, faster". De mensen willen betere cijfers zien. Dus snellere tijden, meer home runs, meer records die verbroken worden. Indirect verhoogd dat de druk en krijg je dus allerlei middelen zoals suits en gear tot aan anabolen. Alles om maar beter te presteren en grenzen te verleggen.

Ik lig er echt niet wakker van of iemand AS gebruikt en 5ply suit gebruikt om een 700kg paralel squat te doen. Al vind ik persoonlijk dat het bij Bench het wel vage prestaties levert die steeds minder met de betreffende sport te maken heeft. En dan moet er wel na gegaan worden of er niet bepaalde beperkingen opgelegd moeten gaan worden.

Laatst bewerkt:
Opzich kan een 700kg parallel squat ook best als een vage prestatie gezien worden dan:p.

als je met zulke gewichten, je techniek zo goed kan houden, ja...
dat vind ik mooie lifts, en imo zijn ze net diep genoeg, en nee ik ben redelijk streng kwa diepte maar dit vind ik van wat ik kan zien, diep genoeg.

de discussie over de diepte kan ver gaan, feit is, we weten het niet omdat het van een redelijke k*thoek gefilmd is :)

wat bench shirts betreft, voor mijn part mag het allemaal RAW, zou veel mooier zijn imo. Zo is de realiteit nu eenmaal niet spijtig genoeg, al vind ik het wel absurd dat sommige 100+kg uit een shirt halen.

als je met zulke gewichten, je techniek zo goed kan houden, ja...
dat vind ik mooie lifts, en imo zijn ze net diep genoeg, en nee ik ben redelijk streng kwa diepte maar dit vind ik van wat ik kan zien, diep genoeg.

de discussie over de diepte kan ver gaan, feit is, we weten het niet omdat het van een redelijke k*thoek gefilmd is :)

wat bench shirts betreft, voor mijn part mag het allemaal RAW, zou veel mooier zijn imo. Zo is de realiteit nu eenmaal niet spijtig genoeg, al vind ik het wel absurd dat sommige 100+kg uit een shirt halen.
-ik vind dat hij niet diep genoeg gaat,maar hij staat redelijk wijd ook,maar zoals je schrijft,daar kunnen we lang over discuseren,maar als ze die lifts goedkeuren,zoveel te beter.
maar waar gaat dat eindigen?halfsquats of quatersquats toelaten om toch het wr de hoogte in te jagen???
-tis dat wat ik bedoel,die shirts maken powerliften kapot vind ik,maar de mensen vinden een bench van 400kg nu eenmaal spectaculairder of enen van 250kg
maarja,wielrenners rijden nu ook sneller met die speciale fietsen,dan 20jaar geleden.
maar daar kunnen we idd lang over discuseren,dus laten we het maar daarbij houden.want anders komt dit terug boven bij elk pl-filmpje

Laatst bewerkt:
je overdrijft met het goedkeuren van halfsquats en quartersquats, er zijn inderdaad bonden in amerika die redelijk hoge squats toelaten (IPA is daar een voorbeeld van), maar de lifters van die bonden zie je nooit terug op EK's en WK's waar de diepte wél streng beoordeeld wordt.

ipf is het strengste op diepte (misschien zelfs iets té streng soms), de WPC is ook redelijk streng op squatdieptes. Het is niet voor niets dat de helft van de deelnemers uitgebombed zijn door de squat op het afgelopen WK ;) wilt toch zeggen dat ze streng zijn op de squat.

je overdrijft met het goedkeuren van halfsquats en quartersquats, er zijn inderdaad bonden in amerika die redelijk hoge squats toelaten (IPA is daar een voorbeeld van), maar de lifters van die bonden zie je nooit terug op EK's en WK's waar de diepte wél streng beoordeeld wordt.

ipf is het strengste op diepte (misschien zelfs iets té streng soms), de WPC is ook redelijk streng op squatdieptes. Het is niet voor niets dat de helft van de deelnemers uitgebombed zijn door de squat op het afgelopen WK ;) wilt toch zeggen dat ze streng zijn op de squat.

Je vermeende causaliteit klopt niet. Jij zegt dat de helft van de deelnemers uitbombed doordat met streng is. Ik zeg: Men rekent zichzelf rijk door elke kg mogelijk erop te leggen en dat mogelijk te maken door de diepte tot op het minimum toelaatbare te trainen. Hierdoor is de kans veel groter dat de squat wordt afgekeurd.

Je vermeende causaliteit klopt niet. Jij zegt dat de helft van de deelnemers uitbombed doordat met streng is. Ik zeg: Men rekent zichzelf rijk door elke kg mogelijk erop te leggen en dat mogelijk te maken door de diepte tot op het minimum toelaatbare te trainen. Hierdoor is de kans veel groter dat de squat wordt afgekeurd.

Hier heb je wel redelijk gelijk mee Gijs, maar aan de andere kant is iedere cm die je onder de minimum diepte zit een cm teveel. Ik vind diepe squats ook mooi om te zien, maar op een wedstrijd moet je gewoon op het randje zitten om maximale kilo's te behalen.

Hier heb je wel redelijk gelijk mee Gijs, maar aan de andere kant is iedere cm die je onder de minimum diepte zit een cm teveel. Ik vind diepe squats ook mooi om te zien, maar op een wedstrijd moet je gewoon op het randje zitten om maximale kilo's te behalen.

Idd je squat/ lift voor een max totaal. Dus jij mag 300kg full pakken, maar als je tegenstander 310 op 0.5cm onder parallel pakt dan wint hij....simpel....

Ja tuurlijk.
Maar daarom moet je er zeker van zijn dat je diep genoeg zit. En niet steeds net erboven want dan heb je uiteindelijk als nog een k*t wedstrijd gedraaid.

volgens de judges is hij diep genoeg dus waar doen we moeilijk over, want daar draait het immers om niet wat wij ervan vinden.

mijn causaliteit klopt dan wel, want men wordt afgekeurd op de squat.

dat de lifter op training te hoog squat end an door de bond wordt afgekeurd is zijn eigen fout, niet die van de bond...

---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------

ook echt iets dat je kan verwachten van STG :D

wel spijtig dat Hoss het daar afgebold is :)

Gerre, waarom is hij daar afgebold?

Bekijk regelmatig zijn website, traint nu in zen uitgebreide homegym

[Link niet meer beschikbaar] brute squatter:cool:

Wat betreft die squats van de bullfarm boys, die zijn alleszinds paralel of iets eronder imo, no problemo dacht ik zo. Alhoewel ik meer fan ben van de Karkowski squats :D

afgebold???

Terug
Naar boven