Fitness Seller

Sticky Het grote pics & vids topic

Als het specifiek voor Yoke uittillen bedoeld is kan je ook gewoon @ Simson oefenen met de Yoke van Jan. ;)

uhuh ja ik denk ook dat iemand elke week naar Simson komt en daar gratis even alleen de yoke een paar keer gaat uittillen.

Fouad is al eens bij Simson geweest, dus wou nog even vermelden dat we een Yoke hebben just in case hij ermee zou willen oefenen.

die box is niet hoog, fouad is klein haha:P respect overigens wel hoor fouad:P

Precies CP legt het juist uit. Het is ook een mooie prestatie Fouad. Echter ik denk dat je box zo'n 10cm lager moet zijn voor optimaal nut. Uitpakken van een yoke vind ik persoonlijk dat je het best kan trainen met zeer zware axle lockouts.
valt nog wel mee kwa hoogte vind ik, al is het boven parallel dat zul je mij niet horen zeggen. het valt maar te zien waar zijn sticking point in de squat is en dan is deze box misschien meer nuttig dan een lagere/hogere :)

ik ga er natuurlijk wel van uit dat hij box squats doet voor zijn squat/deadlift te verbeteren (en eventueel yoke)

Box sq zoals hij ze doet heeft in mijn beleving ook weinig overdracht naar deadlift. Hij staat vrij small nog en doet de box meer zoals hij een squat doet. Daar is dan de overdracht het meest naar. Door de hoogte vooral voor yoke. Nu dacht ik al dat hij het daarvoor zou doen en dat klopt.

Ik weet trouwens ook niet wat ik zou doen als het sticking point net boven par zou liggen. Ik ken er trouwens niet veel die dat hebben, behalve als ze suited doen of onderin bouncen. Ook bij westside gebruiken ze volgens mij altijd een net onder par box en omdat zij zowat alles suited liften zou je daar wel verwachten dat daar wel zulke gevallen voor komen. Toch zie ik ze dat nooit trainen op die manier.

Voor deadlift moet je echt meer vanuit die heupen squatten met een wide stance en echt je lichaam achter je voeten zien te krijgen. Hier op dbb hebben we heel vaak gezien dat deze vorm van box prima overdracht heeft naar de deadlift. Echter de meesten raakten in de war met hun groove op hun squats waar ze niet de westside manier van squatten deden maar meer medium wide stance, en zeker geen goede overdracht naar de olympic squatters hier.

small stance op een lage box heeft ook goede overdracht naar deadlift, zoals je zegt moet je dan uiteraard zo ver mogelijk naar achter zitten.

de meeste raw squatters hebben een sticking point net boven parallel (ik heb dit en bijna iedereen die ik in het echt ken heeft dit ook, op 1 of 2 uitzonderingen na dan). een box op de hoogte van je sticking point, in dit geval net boven parallel, helpt dus om daarover te geraken.

een wijde boxsquat heeft inderdaad niet zoveel carryover naar een oly squat, ik ben de eerste om dit toe te geven daar ik dit zelf ondervonden heb :). het heeft echter wel carryover naar een squat die je op dezelfde manier doet als je boxsquat, wat ook logisch is.

om op de jongens van westside terug te komen, hun sticking point ligt hoger dan net boven parallel, door het suit/briefs, op die hoogte een box plaatsen is absurd, wat ze wel doen is als ze tegen bands squatten, de box iets hoger zetten, net parallel of zelfs net iets erboven.

gerre knows!

Westsiiiiiiiiide:D

De boxsquat en niet meer deadliften was een grap van Dave Tate dacht dat jullie dat nu wel begrepen hadden.

yep, kheb ferm gelachen alleszinds!

Jongens,ik moet eerlijk zijn dat ik wel een beetje nadenk over al mijn oefeningen,maar ik ga daar niet te ver in. Ik volg dan ook geen bepaalde schema ofzo.
Ik doe de boxsquat af en toe voor meer explosiviteit en voor de yoke.
En als ik ze doe,zoek ik het laagste bankje of box die er in de buurt is.
Voor het deadliften doe ik deadliften;)
Het belangerijkste voor mij is sterker worden en heel blijven.

jammer dat die pool hem niet gecleand kreeg, z'n press leek eenvoudiger dan die van Savickas.. benieuwd wat hij uiteindelijk gehaald zou hebben

hahah strict

Bam! gewoon ff strict uitdrukken die 173kg.

Edit: en 183kg.

Kijk die zydrunas ook ff gaan he. Heeftie allemaal te danken aan de Savickas press natuurlijk:)

Laatst bewerkt:
Nieuwe snatch techniek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven