MuscleMeat

Sticky Het grote Prohormonen Topic

Het heeft voornamelijk mijn eetlust bevorderd.

Slaap lijkt ook beter...(als mijn kleine meid ook mee werkt tenminste;) )

Ben ook erg benieuwd naar rad140.

Zullen binnenkort wel meerdere nieuwe sarms ontstaan in de us....

Ja je hebt ook aircar maar die moet je niet nemen had ik gelezen word je hart groter van ofzo.

rad140 icm met testosteron is een goeie combi volgens ergogenics

rad140 versterkt de test en verminderd de prostaatgroei. *volgens ergogenics

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:

dit is wat ik nog van rad140 gevonden heb:

SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking
En we weten nu ook dat RAD140 nog interessanter is voor ... we weten nu ook dat RAD140 nog interessanter is voor chemische ... ze een test die RAD140 kan aantonen. [Rapid Commun
www.ergogenics.org/sarm-rad140-heeft-al-bij-dosis-van-enkele-milligrammen...

Straf spul, die nieuwe SARM van Radius
Radius proeven met een SARM die het bedrijf RAD140 noemt. Het is "potentially the first orally administered anabolic drug for treating osteoporosis, sarcopenias, and frailty
www.ergogenics.org/straf-spul-die-nieuwe-sarm-van-radius.html

SARM's
0000 SARM's SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking (9-6-2014) Bolandiol: de goedkoopste SARM was op de markt als prohormoon (9-3-2014) SARM FM-
www.ergogenics.org/sarms.html

In De Pijplijn
Oxytocin is een dopingmiddel van niks (18-6-2014) SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking (9-6-2014) Allopurinol voorkomt blessures
www.ergogenics.org/indepijplijn.html

Ergogenics
Lichaamsbeweging houdt diabeten langer in leven 10.06.2014 SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking 09.06.2014 Fitnessers die nauwelijks
www.ergogenics.org/indexarchief20142.html

frame
Dopingtests voor methandienone, stanozolol en dehydro-chloor-methyltestosteron zijn sterk verbeterd 11.06.2014 SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole
www.ergogenics.org/iframe4.html

Oxytocin is een dopingmiddel van niks
4082. Meer: SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking (9-6-2014) Allopurinol voorkomt blessures profvoetballers (16-5-2014) SARM FM-4AS-1 actief
www.ergogenics.org/oxytocin-is-een-dopingmiddel-van-niks.html

dit is wat ik nog van rad140 gevonden heb:

SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking
En we weten nu ook dat RAD140 nog interessanter is voor ... we weten nu ook dat RAD140 nog interessanter is voor chemische ... ze een test die RAD140 kan aantonen. [Rapid Commun
www.ergogenics.org/sarm-rad140-heeft-al-bij-dosis-van-enkele-milligrammen...

Straf spul, die nieuwe SARM van Radius
Radius proeven met een SARM die het bedrijf RAD140 noemt. Het is "potentially the first orally administered anabolic drug for treating osteoporosis, sarcopenias, and frailty
www.ergogenics.org/straf-spul-die-nieuwe-sarm-van-radius.html

SARM's
0000 SARM's SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking (9-6-2014) Bolandiol: de goedkoopste SARM was op de markt als prohormoon (9-3-2014) SARM FM-
www.ergogenics.org/sarms.html

In De Pijplijn
Oxytocin is een dopingmiddel van niks (18-6-2014) SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking (9-6-2014) Allopurinol voorkomt blessures
www.ergogenics.org/indepijplijn.html

Ergogenics
Lichaamsbeweging houdt diabeten langer in leven 10.06.2014 SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking 09.06.2014 Fitnessers die nauwelijks
www.ergogenics.org/indexarchief20142.html

frame
Dopingtests voor methandienone, stanozolol en dehydro-chloor-methyltestosteron zijn sterk verbeterd 11.06.2014 SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole
www.ergogenics.org/iframe4.html

Oxytocin is een dopingmiddel van niks
4082. Meer: SARM RAD140 heeft al bij dosis van enkele milligrammen een anabole werking (9-6-2014) Allopurinol voorkomt blessures profvoetballers (16-5-2014) SARM FM-4AS-1 actief
www.ergogenics.org/oxytocin-is-een-dopingmiddel-van-niks.html

Nice ja had die ook al gelezen. kijk altijd eerst ff ergogenics. Maar voorderest weinig logjes te vinden

Hoe kom je bij een dosering van 25mg p/dag?? Nu spreek ik niet uit eigen ervaring wat clomid betreft maar lees echt nergens over een dermate lage dosering. Men heeft het over 150 of 100mg wat uiteindelijk verlaagt wordt naar 50mg. En ook lees je veel dat de bijwerkingen van clomid veel erger zijn en je er erg depressief van kan worden. Daarnaast schadelijker voor de lever gezien er een veel hogere dosering nodig is dan met nolva. Heb je een bron van die studie die aangeeft dan 25mg voldoende zou zijn voor een nakuur?

edit: kom trouwens ook wel aardig wat logs tegen waar inderdaad 25 of 50mg clomid voldoende blijkt te zijn. Gezien geen eigen ervaring met clomid zou ik toch graag meer ervaringen horen over of 25mg clomid p/dag echt voldoende is als nakuur.

25 mg is prima, zie o.a.:
Shabsigh A, Kang Y, Shabsign R, Gonzalez M, Liberson G, Fisch H, Golubo E, Clomiphene citrate effects on testosterone/estrogen ratio in male hypogonadism. J Sex Med 2005;2:716-721.
Guay AT, Bansal S, Heatley GJ, Eect of raising endogenous testosterone levels in impotent men with secondary hypogonadism: double blind placebo-controlled trial with clomiphene citrate. J Clin Endocrinol Metab 80: 3546-3552, 1995.
Guay AT, Jacobson J, Perez JB, Hodge MB, Velasquez E, Clomiphene increases free testosterone levels in men with both secondary hypogonadism and erectile dysfunction: who does and does not benefit? International Journal of Impotence Research (2003) 15, 156{165.
Katz DJ, Nabulsi O, Tal R, Mulhall JP, Outcomes of clomiphene citrate treatment in young hypogonadal men. BJU Int. 2011 Nov 1.
Moskovic DJ, Katz DJ, Akhavan A, Park K, Mulhall JP, Clomiphene citrate is safe and effective for long-term management of hypogonadism. BJU Int. 2012 Mar 28.

Dat is niet het enigste nadeel. Het grootste nadeel is dat je niet weet hoeveel je moet nemen indien je het preventief neem (omdat het misschien helemaal niet nodig is) en dat de meesten dan teveel nemen en dat er te weinig of bijna geen oestrogeen meer in je lichaam is.
Dat laatste kan niet met de reguliere aromatase remmers (letrozol, exemestaan, anastrozol) tijdens gebruik van AAS. In de klinische studies onder fysiologische omstandigheden zie je al geen verschil op oestrogeenonderdrukking bij exemestaan (25 mg vs 50 mg) of anastrozol (0.5 mg vs 1.0 mg), van letrozol kan ik me geen vergelijking herinneren, maar 2.5 mg per dag (wat redelijk hoog is) liet ook maar een daling zien van 46% bij jonge mannen onder fysiologische omstandigheden. Als je kuurt is er veel meer substraat beschikbaar voor aromatase en vindt er dus competitie plaats, per definitie kan het dan dus nooit meer het oestrogeen onderdrukking. Dus weinig of bijna geen oestrogeen is tijdens een kuur echt geen sprake van bij aromatiserende AAS. Wel kan een relatief (aan androgeen) tekort voorkomen.

En dat zorgt niet enkel voor pijnlijke gewrichten en minder kracht maar heeft een grote invloed op je cholesterol, aderverkalking, enz... Je kans op een hartinfarct en arteriosclerose vergroot. Vrouwen in de menopauze hebben ook veel meer kans op een hartinfarct omdat hun oestrogeenlevels verlagen terwijl ze daarvoor beschermd waren door hun oestrogeen.
Zelfs tijdens gebruik van een aromatase remmer is je oestrogeen nog aardig hoog tijdens een kuur (voor fysiologische begrippen). En dat beschermende effect maakt weinig meer uit als je hoge doseringen androgenen neemt.

Vind dat altijd zo vaag.

En hoeveel arimidex moet hij dan nemen? Is een middel waar men dikwijls teveel van neemt en de dosis die je zou moeten nemen, is vooral persoonsgebonden. Ik vraag het jou omdat je hem iets aanraadt waar je zelf niet veel over weet. Een HRT dokter zal het ook niet vlug voorschrijven en vooral goed nakijken met bloedtesten om de dosis aan te passen. Het heeft geen zin om teveel ari te nemen. Je wil niet teveel oestrogeen hebben maar ook alleszins niet te weinig. Er moet een normaal evenwicht zijn tussen testosteron en oestrogeen.
Bij HRT kun je je baseren op de refentiewaarden voor oestradiol, tijdens een kuur niet. Wat teveel of te weinig oestrogeen is tijdens een kuur lijkt me een moeilijk punt en daarom baseren de meesten het dan ook simpelweg op het wel/niet hebben van bijwerkingen. Het ondervinden van oestrogene bijwerkingen betekent dat er teveel is, maar een betere indicatie dan dat heb je eigenlijk niet tijdens een kuur. Het preventief nemen van aromatase remmers zonder indicatie hiervoor is inderdaad dan ook stupide; een tekort 'voelen' is een stuk lastiger.

zo de epi binnen van Olympus labs kijken of het beter is dan de epi van brawn

Wat teveel of te weinig oestrogeen is tijdens een kuur lijkt me een moeilijk punt en daarom baseren de meesten het dan ook simpelweg op het wel/niet hebben van bijwerkingen. Het ondervinden van oestrogene bijwerkingen betekent dat er teveel is, maar een betere indicatie dan dat heb je eigenlijk niet tijdens een kuur. Het preventief nemen van aromatase remmers zonder indicatie hiervoor is inderdaad dan ook stupide; een tekort 'voelen' is een stuk lastiger.

Dus beter voorkomen dan genezen is een mening die de meeste waaronder nu ook jij dus niet delen. Maar wachten op gyno verschijnselen on cycle betekent dan toch ook dat je meteen aan de nolva / clomid moet?

Kort samengevat maak ik dus op uit de reacties van de meer ervaren mensen dat je niet preventief een AI moet pakken, deze wel achter de hand moet hebben en komen er eventueel gyno symptomen deze aanpakken met nolva en daarna pas aromasin toevoegen? Kan ik die conclusie trekken?

Dus beter voorkomen dan genezen is een mening die de meeste waaronder nu ook jij dus niet delen. Maar wachten op gyno verschijnselen on cycle betekent dan toch ook dat je meteen aan de nolva / clomid moet?

Kort samengevat maak ik dus op uit de reacties van de meer ervaren mensen dat je niet preventief een AI moet pakken, deze wel achter de hand moet hebben en komen er eventueel gyno symptomen deze aanpakken met nolva en daarna pas aromasin toevoegen? Kan ik die conclusie trekken?
Voorkomen beter dan genezen gaat alleen op als de interventie voor het voorkomen niet nadelig is; oestrogeen onnodig onderdrukken tot te lage niveaus IS nadelig. Dus het is geen 'baat het niet schaadt het niet' remedie. AIs kun je altijd preventief nemen als je uit eerdere ervaring al weet dat het nodig is, maar anders niet, niet onnodig dingen slikken die je misschien niet nodig hebt.

Voorkomen beter dan genezen gaat alleen op als de interventie voor het voorkomen niet nadelig is; oestrogeen onnodig onderdrukken tot te lage niveaus IS nadelig. Dus het is geen 'baat het niet schaadt het niet' remedie. AIs kun je altijd preventief nemen als je uit eerdere ervaring al weet dat het nodig is, maar anders niet, niet onnodig dingen slikken die je misschien niet nodig hebt.

Amen.

Thnx :thumb:

Terug
Naar boven