Fitness Seller

Sticky Het Honden Topic

2nunng6.jpg

vind die husky's echt super mooi.. maar las dat ze 'lastig' te verzorgen zijn.. klopt dat? :) en hoe doen ze het op een zomerdag van +30 graden? :-p

Klopt ergens wel, als iemand mij vraagt of dit een geschikt ras is raad ik het iedereen af..
Elke week borstel ik haar een uur lang, en elke dag moet ik er ook een uur mee wandelen en moeder of oma laat haar uit tijdens werk, o wee als ik dat niet doe, dan kun je haar vergelijken met een adhd kind die zijn pillen niet heeft ingenomen.

En tijdens de zomer zijn ze over het algemeen VEEL rustiger, wat bij andere rassen net omgedraaid is, die zijn tijdens de winter rustiger, ze kunnen echt niet zo tegen hitte idd..

Veel schaduw zoekt ze dan op, en bij het uitlaten is ze minder actief dan in de winter, nu amuseert ze zich rot in de sneeuw!

Heb al een paar verschillende honden gehad tijdens mijn jeugd maar moet toch zeggen, husky's zijn echt de beste qua karakter, leergierig en zeer aanhankelijk t.o.v baasje, krijg ook veel meer liefde van haar dan al mijn vorige honden.. Alleen vergen ze een pak meer aandacht dan andere rassen..

Laatst bewerkt:
Die rechste hoe heet dit ras, ik dacht dat dit ras niet in europa gekweekt wordt, in amerika noemen ze dit een "bully"

Dit is maar een Pitbul (bluenose) , en weet wat je bedoeld een American Bully ,je geraakt hier wel aan Via PBS (oude dbb member):D

Laatst bewerkt:
Google maar eens op Rayman style bully. Zitten in Wijchen. Hebben weer dekking gehad.
Prijzen gaan wel helemaal nergens over.

Hoe gezond zijn die bully's? En wat wegen deze in verhouding met een gewone?
Een pit met normale oren zien mensen als lief beestje, gecoupeerde oren en ze lopen er met een boog omheen.

---------- Post toegevoegd Sun 27 Jan 2013 om 13:50 ----------

Google maar eens op Rayman style bully. Zitten in Wijchen. Hebben weer dekking gehad.
Prijzen gaan wel helemaal nergens over.

Heb het bekeken. Eerst noemen ze alle mankementen op van een Bully en dan zeggen ze dat ze gaan proberen dit eruit te fokken. Sneu die doorgefokte beestjes. Lowrider? Ik veronderstel dat ze de pootjes lekker kort gaan houden?

Die bully's gaan dezelfde kant op als de zielige Engelse Bulldog is gegaan. Oh wat een toeval, deze fokker had daarvoor succes geboekt met...de Engelse Bulldog!

Laatst bewerkt:
Bully's zien er wel heel bruut uit,maar of het voor het beestje zelf zo lekker loopt..ik weet het niet.
Couperen van oren mag in NL niet!!

gangsterhondjes zijn dat

• Topic Starter Topic Starter
één jaartje oud :)

2qd9anr.jpg

Hier waak ik

xznh0.jpg

Hier slaap ik

ohiq88.jpg

Zalige hond. Een van mijn favoriete honden een boerboel.
Hoe zit het qua karakter?

Mooie honden allemaal hoor!

Hoe doen jullie dat met werk. Hebben jullie een reusachtig huis/tuin of iemand die de hele dag thuis is oid?

Mij lijkt het echt geweldig, de honden van me ouders vond ik vroeger ook altijd geweldig.
Maar ik heb geen tuin en ben een 9,5 uur per dag van huis ivm werk en direct erna sporten, en dat lijkt me nou niet echt leuk voor zo'n beest.

Zalige hond. Een van mijn favoriete honden een boerboel.
Hoe zit het qua karakter?

Laatst was ik met mijn hond naar het bos, kwam er opeens een enorm beest aan. hij kwam oog in oog te staan met mijn bull en dan het bekende moment van een paar sec. stilte en elkaar aanstaren.
Even dacht ik wat te doen als dit mis zou gaan want hij had ook geen halsband om zijn nek om hem vast te pakken en het baasje was ook nergens te bekennen.

In een splitsecond was daar opeens het spel begonnen en gingen ze als beste maatjes een worstelpartij aan.
Opgelucht kon ik adem halen en was daar ook zijn baasje, het was een boerboel. Was totaal niet dominant naar mijn bull toe.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 18:53 ----------

Hoe doen jullie dat met werk. Hebben jullie een reusachtig huis/tuin of iemand die de hele dag thuis is oid?

Mij lijkt het echt geweldig, de honden van me ouders vond ik vroeger ook altijd geweldig.
Maar ik heb geen tuin en ben een 9,5 uur per dag van huis ivm werk en direct erna sporten, en dat lijkt me nou niet echt leuk voor zo'n beest.

Je hebt rassem die prima kunnen leven in bijv. een appartement. Wel moet elke hond genoeg beweging krijgen en aandacht als je eenmaal thuis bent. Een bullmastiff is bijv een prima hond om in een appartement te houden.

Laatst was ik met mijn hond naar het bos, kwam er opeens een enorm beest aan. hij kwam oog in oog te staan met mijn bull en dan het bekende moment van een paar sec. stilte en elkaar aanstaren.
Even dacht ik wat te doen als dit mis zou gaan want hij had ook geen halsband om zijn nek om hem vast te pakken en het baasje was ook nergens te bekennen.

In een splitsecond was daar opeens het spel begonnen en gingen ze als beste maatjes een worstelpartij aan.
Opgelucht kon ik adem halen en was daar ook zijn baasje, het was een boerboel. Was totaal niet dominant naar mijn bull toe.

Je hebt rassem die prima kunnen leven in bijv. een appartement. Wel moet elke hond genoeg beweging krijgen en aandacht als je eenmaal thuis bent. Een bullmastiff is bijv een prima hond om in een appartement te houden.

Als je een lift hebt.

Even dacht ik wat te doen als dit mis zou gaan want hij had ook geen halsband om zijn nek om hem vast te pakken en het baasje was ook nergens te bekennen
.

Haha, I know that feeling, mijn husky wilt spelen met elke hond hij tegenkomt, hij is super sociaal tov andere honden, maar er zijn hier vrienden die een bull en american stafford hebben, en bij die honden is het ook even staren dan heb ik ook het gevoel **** dit gaat niet goed, ze lopen dan op elkaar af alsof ze elkaar gaan opeten, en dan stoeien ze wat..

Die baasjes roepen dan al, hier kom hier, en dan ooow laat ze maar doen :P

vind die husky's echt super mooi.. maar las dat ze 'lastig' te verzorgen zijn.. klopt dat? :) en hoe doen ze het op een zomerdag van +30 graden? :-p

lastig verzorgen vind ik meevallen. af en toe borstelen ja want ze ruien ongeveer constant. ik heb er twee en ze luisteren allebei voor geen meter, denk dat als je dit van jongs af aan aanleert het een stuk beter kan zijn. op zomerdagen hebben ze het soms wat lastiger, zorg voor veel drinken en als je op een terrasje oid zit altijd een kom water voor ze halen en in de schaduw leggen. bij mij houdt de een wel van warmte ( gaat echt tegen de verwarming aanliggen, haat water, etc) en de ander is echt totaal het tegenovergestelde die wilt op het balkon liggen het liefst in de regen of sneeuw, of hij gaat op de tocht liggen bij de voordeur. 1,5 uur loop je er toch wel mee op een dag en ze hebben veel aandacht nodig

Je hebt rassem die prima kunnen leven in bijv. een appartement. Wel moet elke hond genoeg beweging krijgen en aandacht als je eenmaal thuis bent. Een bullmastiff is bijv een prima hond om in een appartement te houden.[/QUOTE]

Een hond is een roedeldier, die hoort niet 10 uur per dag alleen in een appartementje te zijn.

Heb bij een hoop hier het idee dat ze een hond nemen om de verkeerde redenen. Past natuurlijk vaak in het plaatje van kleine mannetjes complex. En een bullmastief als eerste hond? Met de juiste baas zijn het geweldige dieren, alleen een beetje sneu als ze na een jaar weer op marktplaats staan.

Een hond is een roedeldier, die hoort niet 10 uur per dag alleen in een appartementje te zijn.

Heb bij een hoop hier het idee dat ze een hond nemen om de verkeerde redenen. Past natuurlijk vaak in het plaatje van kleine mannetjes complex. En een bullmastief als eerste hond? Met de juiste baas zijn het geweldige dieren, alleen een beetje sneu als ze na een jaar weer op marktplaats staan.[/QUOTE]

Dat is dus ook mijn idee, als ik een hond neem dan wil ik dat dat beest een fatsoenlijk leven heeft, en niet dat hij mij zo veel mogelijk vermaakt oid.
Lijkt me dat je in een appartement eerder kiest voor een kleinere hond ipv 1 van 60kg.

Grote rassen hebben wel minder beweging nodig. Alleen dergelijke dieren moet je niet trap laten lopen, dus een lift is een vereiste. Binnen fungeren ze uitstekend als deurmat. Alleen een hond hoort gewoon niet de hele dag alleen.

Terug
Naar boven