idd, ik vind het alleen lullig van ze dat ze beloven dat ik later een hondje mag wanneer ik 16 ben en dan zeggen ze opeens dat het niet kan ivm vakantie. wat doe jij dan met de hond als je op vakantie gaat en geen oppas hebt?
Ja ik versta dat wel, maar kijk dat is het hem net, als je een hond hebt, kan je gewoon niet elke dag uitgaan, ergens rondhangen, dat beest heeft ook gezelschap en aandacht nodig.
1 avondje is natuurlijk geen probleem doe je dit langer krijg je een destructief beest dat uit verveling dingen gaat kapot bijten..
Als ik op vakantie ga, blijf ik meestal in het land, de ardennen of ik ga naar amsterdam, rotterdam, waar coffeshops en toeristische activiteiten zijn zal ik het zo zeggen..
Maar in jou geval als je dat niet kan, of je vraagt een familielid die ervoor wilt kijken, of je doet het naar een hondenkennel oid kan niet direct op de naam komen, maar dat is een kennel waar ze tegen betaling voor je hond zorgen, eten geven, wandelen e.d. Maar kan natuurlijk duur oplopen als je 2-3weken wegblijft..
Meestal is dat rond 10-20 euro per hond per dag afhankelijk van kennel tot kennel, zeker in nederland zijn er veel van die kennels!
Edit: moest je ooit een hond kopen, kijk nooit naar het uiterlijk maar zoek op internet hoe het karakter is, je hebt honden als een husky waar je 2 keer per dag half u mee naar buiten moet, en je hebt honden die met 1 wandeling genoeg hebben als je een tuin hebt waar ze hun behoefte kunnen doen..
Een hond kan op 2 vlakken moe zijn mentaal en fysisch, fysisch is als ze lopen en crossen, maar dat is niet genoeg, ze zouden dan nog steeds destructief gedrag vertonen, mentaal = wandeling maken, een hond ruikt aan alles, kijkt naar alles, etc.. Zo maak je hem mentaal moe, en natuurlijk spelletjes als zit, blijf ,..
Een hond is een super kompaan, maar jij moet ook een superbaas zijn, anders kan een hond een echte hel worden, is natuurlijk afhankelijk van ras tot ras..