XXL Nutrition

Sticky Het Honden Topic

we hebben 3 katten, en ik ( en me moeder) willen zoveel geen hond die al (bijna) volwassen is.

heb je vaak niks aan, kennen geen regels en leer ze dat dan nog maar is aan..

daarom wil ik per se een jonge hond wil niet de hele dag op de hond moeten zitten schelden.
Wat een onwijs bekrompen visie

ga jij me is uitleggen waarom dat bekrompen is dan? een hond in een asiel zijn vaak geen katten gewend en waarom zou je der dan in godsnaam op gokken dat het wel kan? met een jonge hond komt die kat er nog goed van af, bij een volwassen hond als die een kat goed grijpt heb je gewoon een kat minder.

Komt daar nog bij dat bij iedereen andere regels gelden. En je dan een hond die al 1/2/3/4 jaar die die regels niet gewend is zoieens die regels bij moet brengen. Veel succes

Komt er ook nog bij dat het eerste jaar met je hond vaak het leukst is, dat je hem dingen kunt leren, spelen enz. En dat je hem groot ziet worden.

Daarnaast ( dat is iets wat ik persoonlijk denk, niet onderbouwt) is dat als je hond vanaf het begin af aan kent dat het voor die hond ook veel makkelijker is om je 100% te vertrouwen.

Helemaal mee eens

wil ik er nog wel verder op in gaan, stel jij brengt een hond naar het asiel en heeeeeeel toevallig is dat de hond die ik later die week op haal.

ook zo toevallig maar hij mag bij jou op de bank, vind het niet erg als hij tegen je opspringt,mag ie op het voeteneind van je bed slapen, is hij de baas in huis en dat hij de hele dag blaft tegen alles dat ie ziet vind je ook niet erg.

hoe ga ik dat dan uit hem krijgen zonder dat ik hem de eerste 2maand tikken moet geven en de hele dag op hem moet schelden omdat hij zoieens niet mag wat hij 1/2/3/4 jaar lang wel gewoon mocht ?

en das dan nog ff los van het feit dat je dan 4 volwassen dieren hebt die moeten uitvechten in welke rangorde ze zitten

Laatst bewerkt:
Wij hebben onze hond zelf uit griekenland meegenomen.. :cool:

ga jij me is uitleggen waarom dat bekrompen is dan? een hond in een asiel zijn vaak geen katten gewend en waarom zou je der dan in godsnaam op gokken dat het wel kan? met een jonge hond komt die kat er nog goed van af, bij een volwassen hond als die een kat goed grijpt heb je gewoon een kat minder.

Komt daar nog bij dat bij iedereen andere regels gelden. En je dan een hond die al 1/2/3/4 jaar die die regels niet gewend is zoieens die regels bij moet brengen. Veel succes

Komt er ook nog bij dat het eerste jaar met je hond vaak het leukst is, dat je hem dingen kunt leren, spelen enz. En dat je hem groot ziet worden.

Daarnaast ( dat is iets wat ik persoonlijk denk, niet onderbouwt) is dat als je hond vanaf het begin af aan kent dat het voor die hond ook veel makkelijker is om je 100% te vertrouwen.
Ik geef je een site waarbij je oa kan zoeken op honden die met katten kunnen, waarop er toch echt 89 staan die daadwerkelijk met katten kunnen.
De rest ga ik niet eens op in, het is de moeite niet. Het is wel duidelijk dat jij (behalve je eigen hond) verder geen honden gewend bent. Is verder niet erg ofzo. Net als dat jouw voorkeur uitgaat naar een pup niet erg is (iedereen heeft een voorkeur), maar die onzin erbij halen is gewoon nergens voor nodig

wil ik er nog wel verder op in gaan, stel jij brengt een hond naar het asiel en heeeeeeel toevallig is dat de hond die ik later die week op haal.

ook zo toevallig maar hij mag bij jou op de bank, vind het niet erg als hij tegen je opspringt,mag ie op het voeteneind van je bed slapen, is hij de baas in huis en dat hij de hele dag blaft tegen alles dat ie ziet vind je ook niet erg.

hoe ga ik dat dan uit hem krijgen zonder dat ik hem de eerste 2maand tikken moet geven en de hele dag op hem moet schelden omdat hij zoieens niet mag wat hij 1/2/3/4 jaar lang wel gewoon mocht ?

en das dan nog ff los van het feit dat je dan 4 volwassen dieren hebt die moeten uitvechten in welke rangorde ze zitten
Lichaamshouding en blik is in heel veel gevallen al voldoende. Maar zoiets kan ik je niet via internet uitleggen, zeker niet als je amper iets van honden afweet. Zeker als je ook nog zon type bent wat alleen in tikken en schelden geloofd (hoe machteloos en zwak ben je dan?).
Dus blijf gewoon denken wat je al denkt, als dat je gelukkig maakt :)

Laatst bewerkt:
083B9150-DEA3-4B47-9249-B5B4AA1FDC0E-26814-00000A60392E3315.jpg

:o

Wat een droppie

Ze is wel een 1e klas aandachttrekker.. Gaat ze naast je zitten en als je haar niet aait legt ze poot op je hand of ze drukt haar neus onder je arm :p

Had haar x mee naar een vriend, zat die pa met laptop op de bank.. Dus ze gaat zo naast hem zitten en begint dat ook te doen, die pa echt zo kijken: wtf doe jij :roflol:

---------- Post toegevoegd Sat 10 Nov 2012 om 18:47 ----------

Wat een t*fus zooi, oh en je bank is vies.

Is jouw kamer netjes dan?

Oh en mijn bank is niet vies:o

Ze is wel een 1e klas aandachttrekker.. Gaat ze naast je zitten en als je haar niet aait legt ze poot op je hand of ze drukt haar neus onder je arm :p

Had haar x mee naar een vriend, zat die pa met laptop op de bank.. Dus ze gaat zo naast hem zitten en begint dat ook te doen, die pa echt zo kijken: wtf doe jij :roflol:

---------- Post toegevoegd Sat 10 Nov 2012 om 18:47 ----------

Is jouw kamer netjes dan?

Oh en mijn bank is niet vies:o

Op het behang werk na (hekel aan) ja.

Wat is die gekke bruine vlek dan?

Zal overigens nog eens kijken of ik een foto kan vinden van mijn hond .. Newfoundlander @ 85kg :)

Op het behang werk na (hekel aan) ja.

Wat is die gekke bruine vlek dan?

Zal overigens nog eens kijken of ik een foto kan vinden van mijn hond .. Newfoundlander @ 85kg :)

Haha ik vind het nog best mee vallen.. Heb geen bureau dus kwak zooi op de bank.

Bruine vlek? :o Kop van de hond? :roflol:

85 kilo... Buffer dan mij :fa:

Ik geef je een site waarbij je oa kan zoeken op honden die met katten kunnen, waarop er toch echt 89 staan die daadwerkelijk met katten kunnen.
De rest ga ik niet eens op in, het is de moeite niet. Het is wel duidelijk dat jij (behalve je eigen hond) verder geen honden gewend bent. Is verder niet erg ofzo. Net als dat jouw voorkeur uitgaat naar een pup niet erg is (iedereen heeft een voorkeur), maar die onzin erbij halen is gewoon nergens voor nodig

Lichaamshouding en blik is in heel veel gevallen al voldoende. Maar zoiets kan ik je niet via internet uitleggen, zeker niet als je amper iets van honden afweet. Zeker als je ook nog zon type bent wat alleen in tikken en schelden geloofd (hoe machteloos en zwak ben je dan?).
Dus blijf gewoon denken wat je al denkt, als dat je gelukkig maakt :)

denk dat je die aggresieve toon aan slaat omdat je weet dat ik gelijk hebt. Je weet het karakter van die hond niet en als je een hond hebt die erg dominant is wat wil je dan.

En dan mag je me wel uitleggen hoe je zonder schelden die hond dat wijs maken wil, of wil je ff een half uurtje gaan zitten praten met die hond..

en dan nog met die dieren, voordat je zegt die hond is vaak het dominanst. Ik ben van mezelf helemaal niet dominant maar als me moeder een nieuwe vriend krijgt en die is blijkbaar zo gek dat hij gaat bepalen dat ik niet drinken mag en niet na 12uur het huis uit mag en houd van een strakke hand en mij een tik geeft zodra ik dat een keer doe.. Zou dat dan niet op een gevecht uit lopen? en zo zal dat met die katten en een hond ook kunnen gaan. Moet je alleen even bij bedenken dat het krachtsverschil dan net als een volwassen man en een jongetje van 6 is.

+ dat die hond met katten kunnen kan wel zo zijn, maar wie zegt dat die katten een volwassen hond gaan accepteren

En nee ik bedoel nou niet te zeggen dat dit in 90% of zelfs maar 50% van de gevallen is, maar ook al zou het 4/5% zijn.

tis die gedachtengang van jou, zo van het zal allemaal wel goedkomen waardoor er dieren in het asiel komen..

Laatst bewerkt:
Dat oudere honden niks kunnen leren is bullshit. Ook oudere honden kan je nog van alles leren.. Maar als je plezier wilt hebben van een hond is een jongere hond leuker. :P

Zal ook eens foto's zoeken van mijn stoere hond. :roflol:

Als jij zo denkt een hond moet op te voeden lijkt mij het verstandig om maar helemaal geen hond te nemen.

Ik zou mij eerst maar eens in gaan lezen hoe een hond in een roedel functioneert.

Terug
Naar boven