AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.121

Heb ik maar kleppen stellen kan je niet ff 1,2,3 zonder speciaal gereedschap.
Heb nu wel een goede dealer gevonden. Doet het voor 470,- maar dan gebeurt ook echt alles van kleppen tot aan voorvorkolie, klein dealertje met motorgekken. Ze willen ook me BMC filter inbouwen en meteen afstellen. Ik denk dat ik hem daar langs breng.

Nijmegen is wat te ver :P Bedankt voor de reacties.

Uitlaat is eindelijk binnen :D , nu nog een K&N of BMC "zelfde fabrikant" . En dan eventueel een ECU aanpassing maar definitief geen PC.

• #2.124
Waarom geen powercommander? Slechte ervaring mee of te duur?

VFR750 hier... eentje van 1992, staat al een jaar met pech in de garage bij mijn pa :rolleyes:

Nee, niet genoeg kennis, heb 'em al helemaal uit elkaar gehaald en terug in elkaar gezet maar die startmotor blijft maar rondgaan zonder dat de hoofdmotor aanslaat... hij moet op de aanhangwagen geraken om naar de garage gebracht te worden, maar aangezien ik maar elke twee weken naar mijn pa rij (met de koekendoos :D) en die tijd ginder opgevuld wordt met werken komt het er maar niet van om de aanhangwagen te gaan ophalen bij die persoon bij wie hij nu staat, de motor er op te knallen en naar de garage te rijden :headbang:

Jaartje verzekering voor niks betaald dus. Gisteren trouwens opnieuw verzekerd voor een jaar, en wil er binnenkort (wegens verandering van werkplaats en bijkomend fileleed) terug mee naar het werk rijden, dus een dezer zullen we er wat tijd voor vrijmaken.

En dan kan ik opnieuw met wat geluk een achtdaagse in de Elzas gaan doen met de schoonfamilie en wat vrienden :cool:

• #2.129
Nou, suzuki tuner raadt het af, teveel technische problemen mee.

Compleet bullshit. Powercommanders worden al ingebouwd sinds 1998. Dingen werken prima. Heb ze ingebouwd en afgesteld al tig keer op diverse motoren.

Yoshi ECU re-map werkt op enkel suzuki en kan maar 25% van wat een PC kan.

PC kost stukken meer , motor loopt mooier/vloeiender etc. maar of je het ervoor wil betalen is ten 2e. Waarom duur als het goedkoop kan en je de motor toch weer inruilt binnen 1 a 2 jaar :)

Oja ik verkoop niks, ik zeg/schrijf niks om geld te verdienen, enkel ervaringen.

Algemene note :
Mensen moeten zich eens wat minder laten wijsmaken en wat minder geld uit de zak laten kloppen met al die veel te dure artikelen in de Benelux/Europa.

Dit zou natuurlijk goed nieuws zijn als het waar blijkt te zijn , afschaffing zie ik alleen niet snel gebeuren :(

Advocaat betwijfelt rechtsgeldigheid lasergun
LEEUWARDEN - Een automobilist die met een lasergun op snelheid wordt gecontroleerd, is overgeleverd aan de verbalisant. Dat stelde advocaat Tjalling van der Goot vrijdag voor het gerechtshof in Leeuwarden.

Volgens de Friese strafpleiter ontbreekt keihard juridisch bewijs als een agent een hardrijder met de lasergun 'schiet' en een boete uitschrijft. Het gerechtshof behandelde vrijdag een strafzaak tegen een 49-jarige man uit het Drentse Borger.

De man zou met zijn Saab op de provinciale weg tussen Coevorden en Emmen 156 kilometer per uur hebben gereden, waar 100 is toegestaan. De kantonrechter in Assen sprak de man echter vrij omdat het proces-verbaal onduidelijk was en fouten bevatte. Zo kon in het proces-verbaal dat tegen de verdachte is opgemaakt worden gelezen, dat de agent met de lasergun ruim 300 meter naast de weg stond. Dat zou volgens een lasergun-instructeur van het Nederlands Politie Instituut betekenen dat de verdachte zo'n 500 kilometer per uur zou hebben gereden.

Het Openbaar Ministerie ging in beroep en eiste vrijdag bij het hof een boete van 480 euro en een voorwaardelijke rijontzegging van vier maanden.

Van der Goot pleitte voor vrijspraak. De raadsman stelt dat de 'geschoten' automobilist is overgeleverd aan wat de agent in het proces-verbaal opschrijft. De informatie die op het schermpje van de lasergun verschijnt, waaronder de snelheid, wordt namelijk niet bewaard.Volgens Van der Goot zou de informatie opgeslagen moeten worden, net zoals bij blaastesten om het alcoholpromillage te meten. „Je bent nu overgeleverd aan een subjectieve waarneming door de lezer van de lasergun. Dat maakt objectieve meting onmogelijk.”

Vrijdag 29 februari doet het hof uitspraak.

• #2.132
Motor back van grote beurt, BMC filter ingebouwd en remmen laten reviseren. Rijdt weer als een zonnetje, maar ik moet wel brettels dragen anders zakt me broek af. Maarja kan wel weer 12000km rijden.

Binnenkort maar eens testrijden met een Haya , als de fazer klaar is mischien overstappen op wat groters :)

ik wil binnenkort ook gaan lessen.. hoeveel hebben jullie er gehad?
en zijn de bijzondere verrichtingen lastig?:D

ik ga over paar weekjes beginnen :D en dan 2 jaar wachten en een tuono hale :P

ik wil binnenkort ook gaan lessen.. hoeveel hebben jullie er gehad?
en zijn de bijzondere verrichtingen lastig?:D

Aantal lessen verschilt per persoon en bij AVB zit altijd wel een setje oefeningen die de 1 beter ligt dan de ander.

Aantal lessen weet ik zo niet meer maar bij AVB vond ik de precisiestop een klote oefening , de rest ging goed.

Na 3 maanden krijg ik binnekort ook weer mijn roze papiertje terug, Jippieeeee!!! Na zo'n lange tijd niet rijden begint het toch behoorlijk te kriebelen, vooral met dit weer.....moet alleen nog een andere motor kopen......

Terug
Naar boven