MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Na 3 maanden krijg ik binnekort ook weer mijn roze papiertje terug, Jippieeeee!!! Na zo'n lange tijd niet rijden begint het toch behoorlijk te kriebelen, vooral met dit weer.....moet alleen nog een andere motor kopen......

Wat had je uitgevreten?

Te snel gereden op een mooi landweggetje:( De politie staat tegenwoordig overal te controleren....is niet echt leuk meer om een motor te hebben, althans dat vind ik.
Rijden jullie eigenlijk omdat jullie het leuk vinden in de zin van lekker touren en van de omgeving genieten, of houden jullie ook wel van 'asociaal' rijgedrag (overal 'verantwoord' te hard, af en toe door rood, een wheelie hier en daar, knietje aan de grond etc)?
Ik kan me eigenlijk niet echt goed beheersen op de motor. Heb het wel vaak geprobeerd, maar als je uiteindelijk weer thuis komt ga je toch weer bedenken dat er weer heel wat fout had kunnen gaan...:o

Ach zo kunnen andere motorrijders weer verafschuwen dat zo'n poserbike in puin ligt :p

Het ging niet om de bike, maar om het feit dat mensen hun motorrijbewijs halen en dan een aantal jaren wachten totdat ze een zware motor mogen rijden. In de tussentijd geen ervaring opdoen etc... :) .

Te snel gereden op een mooi landweggetje:( De politie staat tegenwoordig overal te controleren....is niet echt leuk meer om een motor te hebben, althans dat vind ik.
Rijden jullie eigenlijk omdat jullie het leuk vinden in de zin van lekker touren en van de omgeving genieten, of houden jullie ook wel van 'asociaal' rijgedrag (overal 'verantwoord' te hard, af en toe door rood, een wheelie hier en daar, knietje aan de grond etc)?
Ik kan me eigenlijk niet echt goed beheersen op de motor. Heb het wel vaak geprobeerd, maar als je uiteindelijk weer thuis komt ga je toch weer bedenken dat er weer heel wat fout had kunnen gaan...:o

Jou moeten ze het papier niet terug geven, ga dan naar het circuit... Er bestaat geen verantwoord te hard ;) .

Jou moeten ze het papier niet terug geven, ga dan naar het circuit... Er bestaat geen verantwoord te hard ;) .

Haha, ik kan niet geloven dat er motorrijders zijn die nooit te hard rijden:rolleyes: En misschien bestaat er geen verantwoord te hard, maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch? Als je een mooie overzichtelijke weg voor je hebt liggen, lekker weer, lente kriebels......elke motorrijder gaat dan even gassen, al is het maar 20 km te hard. Tuurlijk kan de situatie op elk moment veranderen in een gevaarlijke, maar ik ben gelukkig altijd nog heel thuis gekomen...
Ik wil inderdaad altijd nog eens op een circuit rijden, maar hierdoor zal ik niet anders gaan rijden op de openbare weg, denk ik.
Hebben andere motorrijders hier wel ervaring mee???

Trouwens ik denk dat de leeftijd ook mee speelt.....hoop ik

ik heb ook wel een probleem met kalmpjes rijden, maar ik probeer steeds mijn vriendin mee te nemen, dat scheelt wel...
Verder kan ik je zeker aanraden om eens een circuit op te zoeken!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.146
Kalmpjes rijden doe ik alleen als ik er echt zin in heb, maar dat is vrijwel nooit, meestal gewoon knallen vooral op de snelweg.

Het gebeurt ook vaak dat er mensen zijn die hun middel vinger op steken, de weg op rennen om mij te laten schrikken ofzo of met hun vinger op de bol tikken. Vooral de wat oudere mensen vinden dit leuk..... Als je ook maar een beetje lawaai maakt, ben je al gauw schorriemorrie!!

jammer dat ik weer veel te druk ben...zou nu ook rondje op me gixxer willen maken

ik heb ook wel een probleem met kalmpjes rijden, maar ik probeer steeds mijn vriendin mee te nemen, dat scheelt wel...
Verder kan ik je zeker aanraden om eens een circuit op te zoeken!

Circuit heeft ook nog aardig wat regeltjes en nadelen.

Je moet weten waar je te hard rijd en ondanks het snelle rijden altijd je spiegels in de gaten houden.

Stuurdemper en pazzo's besteld voor de fazer + een serie ledjes om het dashboard aan te passen :D

Je moet weten waar je te hard rijd en ondanks het snelle rijden altijd je spiegels in de gaten houden.

Stuurdemper en pazzo's besteld voor de fazer + een serie ledjes om het dashboard aan te passen :D

Wordt het niet aangeraden om je spiegels dicht te klappen??

Waar bestel je je onderdelen? via internet of een lokale dealer?

Wordt het niet aangeraden om je spiegels dicht te klappen??

Waar bestel je je onderdelen? via internet of een lokale dealer?

Duitsland,VS,Italie , overal en nergens maar groot deel koop ik via Ebay (mits het voordeliger is want sommige onderdelen zijn juist duurder!)

Soms wat dingen tegelijk bestellen bij zaken kan je ook een korting opleveren.

Op circuit word meestal gereden met afgeplakt glas/kunststof.

je mag nooit of te nimmer in je spiegels kijken op circuit! je moet voor je kijken niet achter je!!!

Ik haal mijn spiegels er steeds af als ik op circuit ga rijden!

En over welke nadelen en regeltjes heb je het dan?

je mag nooit of te nimmer in je spiegels kijken op circuit! je moet voor je kijken niet achter je!!!

Ik haal mijn spiegels er steeds af als ik op circuit ga rijden!

En over welke nadelen en regeltjes heb je het dan?

Geen vrijheid zoals op de weg, tijdslimiet, geen wheelysessies , vaste dagen , groep kan verkeerd vallen (groep te snel of te langzaam) , verzekeringstechnisch etc.

wat bedoel je met verzekeringtechnisch? want op circuit (hier in belgie toch) ben je niks verzekerd...

maar de andere regels die je op geeft vind ik helemaal niet erg...

Zeker die van de tijdslimit, 20min bvb is een goeie tijd, heb vorig jaar circuit sessie gedaan en daar mocht je zo lang rijden als je wou... maar na 40 minuten ga je echt fouten maken omdat het aan je vreet hoor!

Probleem met circuit rijden is momenteel dat er teveel jonge broekies komen die net hun rijbewijs hebben en hun grens vaak over gaan.

Vooral op Zandvoort is dit een probleem.

Op een recht stuk geven ze gas als een malle en als dan een ervaren rijder begint te remmen knallen bijna achterop.

Slechte groeps indeling, te trage mensen in snelle groepen.

Hopelijk komend jaar wat circuit dagen te doen maar zal einde seizoen worden eer circuit moto klaar is.

Pazzo's zijn niet simpel pas te maken of te koop voor de fzs :mad: Iemand alternatieven?

ik geef toe dat ik altijd te hard rijd. altijd en overal. ik doe alleen rustig aan als de motor koud is. heb pas 2 bekeuringen gehad in de 3 jaar dat ik rijd en die waren nooit duurder dan 60 euro. en heb nog nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt.

Probleem met circuit rijden is momenteel dat er teveel jonge broekies komen die net hun rijbewijs hebben en hun grens vaak over gaan.

Vooral op Zandvoort is dit een probleem.

Op een recht stuk geven ze gas als een malle en als dan een ervaren rijder begint te remmen knallen bijna achterop.

Slechte groeps indeling, te trage mensen in snelle groepen.

Hopelijk komend jaar wat circuit dagen te doen maar zal einde seizoen worden eer circuit moto klaar is.

Dat kan inderdaad wel een probleem zijn! Zeker als je met een 600 komt aanzetten! Op het rechte stuk komen ze je voorbij als een gek, maar een bocht kunnen ze niet nemen met hun r1 of gsxr 1000 :rolleyes:
Maar die ga je altijd hebben...

Dat kan inderdaad wel een probleem zijn! Zeker als je met een 600 komt aanzetten! Op het rechte stuk komen ze je voorbij als een gek, maar een bocht kunnen ze niet nemen met hun r1 of gsxr 1000 :rolleyes:
Maar die ga je altijd hebben...

tja je moet het ergens leren. :D

Terug
Naar boven