XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

oo je heb nog geen motor :D hahah

Drieborg ziet er wel vet gezellig uit als ik dat zo bekijk :P
vet stappen of niet!

We rijden hier ook vaak naar het noorden, heeeerlijk rustig, bijna geen politie en prachtige knalweggetjes :)
Hoop weer veel vette filmpjes te maken dit jaar :devil:

Druk ineens hier :eek: Het weer viel vanmiddag aardig mee :cool:

vet stappen of niet!

We rijden hier ook vaak naar het noorden, heeeerlijk rustig, bijna geen politie en prachtige knalweggetjes :)

Zeker goed stappen! Die koeien zijn gezellig! (en nee, ik heb het eens niet over hoe de gemiddelde vrouw er hier bij loopt...)
En het noorden is zeker ook relaxed! Als je ooit weer gaat rijden en je hebt zin om iemand mee te slepen, pick me up!

Als ik dat filmpje zie kan ik er gewoon boos over worden. Mensen kijken gewoon niet uit. Slaan af zonder te kijken, geen knipperlicht enz..

Ik heb dan ook meegemaakt toen ik scooter reed mensen niet rekening met je houden of je over het hoofd zien. Een keer heb ik een ongeluk gehad waarbij de bestuurder zijn knipperlicht niet had aangedaan en ik dacht hem in te kunnen halen aangezien hij heel langzaam reed. Waarop hij afsloeg voor een parkeervak en ik van de zijkant erop in reed.
zooooooooo herkenbaar

Vrijdag ga ik naar Motorcity Apeldoorn! helm, schoenen +handschoene kope :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.368
  • #2.369

vet stappen of niet!

Hey gozer, welkom hier btw, maar zit jij ook niet op MF, die bocht waar je je knietje ff aan de grond legt komt me heel bekend voor ....

Heb 17 maart mijn eerste motor rijles. Heeft iemand nog tips? Heb nog nooit op een motor gezeten.

Keep the rubber down!

Als je gewend bent van met brommer te rijden zal het wel meevallen... K weet niet of je met versnellingen overweg kunt?

Hey gozer, welkom hier btw, maar zit jij ook niet op MF, die bocht waar je je knietje ff aan de grond legt komt me heel bekend voor ....

ja klopt, die bocht ligt in Assen langs het circuit.. Vaak de Gixxer genoemd!
weet niet wat jinsu bedoelt met link naar motormeuk :P
maar heb wel vaker filmpjes etc gepost op motormeuk die ook tip waren :D
mja wou eigenlijk nog een beetje annoniem blijven maar goed :duh:

Youtube wil he tniet doen dus kan filmpje niet showe :(

@Meiscream
oke geef me je 06 maar dan kom ik wel langs :eyebrow:;)

heb m'n rijschool gevonden, binnenkort maar even bellen :D

Keep the rubber down!

Als je gewend bent van met brommer te rijden zal het wel meevallen... K weet niet of je met versnellingen overweg kunt?
Nee, heb nooit op een schakel brommer gereden dus zal wel wennen worden. Brommer was gewoon gas geven en rijden maar :D

• #2.376
Nee, heb nooit op een schakel brommer gereden dus zal wel wennen worden. Brommer was gewoon gas geven en rijden maar :D

Valt wel mee man dat schakelen, 2 keer lessen en je kan het, 1 omlaag, vrij zit tussen 1 en 2 in, en vanuit 1 is alles omhoog en dan weer helemaal terug. Je moet even wennen wanneer je koppeling opkomt. Als ie in je vrij staat brand er ook een (meestal) groen lampje op je dashboard.

• #2.377
ja klopt, die bocht ligt in Assen langs het circuit.. Vaak de Gixxer genoemd!
weet niet wat jinsu bedoelt met link naar motormeuk :P
maar heb wel vaker filmpjes etc gepost op motormeuk die ook tip waren :D
mja wou eigenlijk nog een beetje annoniem blijven maar goed :duh:

Youtube wil he tniet doen dus kan filmpje niet showe :(

@Meiscream
oke geef me je 06 maar dan kom ik wel langs :eyebrow:;)

Hehe ik dacht al die bocht ken ik, maar veel van ons zitten ook op MF hoor.

Valt wel mee man dat schakelen, 2 keer lessen en je kan het, 1 omlaag, vrij zit tussen 1 en 2 in, en vanuit 1 is alles omhoog en dan weer helemaal terug. Je moet even wennen wanneer je koppeling opkomt. Als ie in je vrij staat brand er ook een (meestal) groen lampje op je dashboard.

Als je het zo uitlegt snap ik er dus niks van! Gewoon een keer uitproberen...

• #2.379
Als je het zo uitlegt snap ik er dus niks van! Gewoon een keer uitproberen...

Haha ok wacht ff opnieuw:

De motor staat in z'n vrij. Om hem in z'n 1 te zetten, grijp je de koppeling en dan tik je de versnellingspook omlaag. Dan staat ie in z'n 1 dan rijd je weg met gas en dan wil je naar z'n 2 dan tik je de pook omhoog, wel goed omhoog tikken als je het te zacht omhoog tikt komt ie dus weer in z'n vrij ;) Daarna zijn alle versnellingen ook gewoon omhoog en om weer terug te schakelen tik je omlaag toch je uiteindelijk weer bij de 1 komt en als je stilstaat geef je een zacht tikje omhoog met koppeling in offcourse en dan staat ie in z'n vrij, groen lampje op dashboard gaat branden.

zo duidelijk ?:D

:roflol:

Schakelen leer je in 5 min en kan je vloeiend na je eerste les. :cool:

Terug
Naar boven