Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Haha ok wacht ff opnieuw:

De motor staat in z'n vrij. Om hem in z'n 1 te zetten, grijp je de koppeling en dan tik je de versnellingspook omlaag. Dan staat ie in z'n 1 dan rijd je weg met gas en dan wil je naar z'n 2 dan tik je de pook omhoog, wel goed omhoog tikken als je het te zacht omhoog tikt komt ie dus weer in z'n vrij ;) Daarna zijn alle versnellingen ook gewoon omhoog en om weer terug te schakelen tik je omlaag toch je uiteindelijk weer bij de 1 komt en als je stilstaat geef je een zacht tikje omhoog met koppeling in offcourse en dan staat ie in z'n vrij, groen lampje op dashboard gaat branden.

zo duidelijk ?:D

Ja! Maar toch wil ik het uitproberen! :D

Haha ok wacht ff opnieuw:

De motor staat in z'n vrij. Om hem in z'n 1 te zetten, grijp je de koppeling en dan tik je de versnellingspook omlaag. Dan staat ie in z'n 1 dan rijd je weg met gas en dan wil je naar z'n 2 dan tik je de pook omhoog, wel goed omhoog tikken als je het te zacht omhoog tikt komt ie dus weer in z'n vrij ;) Daarna zijn alle versnellingen ook gewoon omhoog en om weer terug te schakelen tik je omlaag toch je uiteindelijk weer bij de 1 komt en als je stilstaat geef je een zacht tikje omhoog met koppeling in offcourse en dan staat ie in z'n vrij, groen lampje op dashboard gaat branden.

zo duidelijk ?:D

Je vergeet voorrem inknijpen, vol de toeren in, koppeling laten komen, van de rem af :D .

moet je nou niet koppeling inknijpen als je van zn 2 naar 3 wilt schakelen? ( wel toch ? :P )

Maargoed, morgen toch niet naar motorcity, vriend van me kon niet mee en geen zin om alleen te gaan (te ver), dus ga wel in mijn eigen stad naar de shop.

Zit aan zo een opklaphelm te denken (intergraal), lijkt me wel handig, zou sowieso niet willen racen ofzo, meer de streetfighter/fazer kant op . Wat vinden jullie van die dingen? of kan ik beter een normale helm kope :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.384
moet je nou niet koppeling inknijpen als je van zn 2 naar 3 wilt schakelen? ( wel toch ? :P )

Haha natuurlijk wel, het werkt gewoon zoals bij een auto. Schakelen doe je met koppeling dus ook naar z'n vrij en vanuit z'n vrij uiteraard

• #2.385
Je vergeet voorrem inknijpen, vol de toeren in, koppeling laten komen, van de rem af :D .

Ik dacht altijd koppeling in, vol toeren en dan koppeling laten schieten. Ik moest me voorrem daarvoor niet gebruiken. Zorg in ieder geval dat je wel boven de 13.000 toeren zit anders komt ie moeilijk weg, met een motor moet je wat meer toeren maken dan met een auto.

Maargoed, morgen toch niet naar motorcity, vriend van me kon niet mee en geen zin om alleen te gaan (te ver), dus ga wel in mijn eigen stad naar de shop.

Zit aan zo een opklaphelm te denken (intergraal), lijkt me wel handig, zou sowieso niet willen racen ofzo, meer de streetfighter/fazer kant op . Wat vinden jullie van die dingen? of kan ik beter een normale helm kope :P

Hehe, zo'n 'opklaphelm' heb ik ook, ik vind ze echt zwaar relaxed.

• #2.387

Systeemhelm bedoel je denk ik. Systeem is minder stil dan integraal. Heb zelf een goede integraal en dat merk je toch wel. Hoewel het voor brildragende minder handig is, zit steeds me bril op en af te doen, bij een open helm of systeem heb je dat probleem niet :P

Hehe, een systeemhelm idd :) Maar opklaphelm klinkt leuker!
Heb er nooit echt op gelet of ie stiller is, de integraal helm van mijn zusje heb ik alleen op de brommer op gehad, maar volgens mij niet echt veel verschil gemerkt.
En van een bril heb ik geen last, dus dat scheelt weer! Nou zal het met een zonnebril wel hetzelfde zijn.. hehe

Hehe, een systeemhelm idd :) Maar opklaphelm klinkt leuker!
Heb er nooit echt op gelet of ie stiller is, de integraal helm van mijn zusje heb ik alleen op de brommer op gehad, maar volgens mij niet echt veel verschil gemerkt.
En van een bril heb ik geen last, dus dat scheelt weer! Nou zal het met een zonnebril wel hetzelfde zijn.. hehe

Zonnebril hoeft ook niet perse hoor , als je niet persé de hipste helm hoeft te hebben zijn er ook vairianten met ingebouwd zonnevizier ;)
( spiegelvizier is ook leuk/mooi , maar je ziet 's avonds geen hol meer . Heb er zelf ook 1 gehad , maar weer snel vanaf gestapt )

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #2.390
Haha masterlijke avatar :D

Nu er toch wat motormuizen on-line zijn ( en zo-ie-zo dit topic afstruinen )

Wie gaat er naar de TT ( ja weet het beetje verweg nog maar,.. ) miss wel leuk om met de tijd daar wat af te spreken , soort van DBB-moto-meet :D

• #2.394

Wie gaat er naar de TT ( ja weet het beetje verweg nog maar,.. ) miss wel leuk om met de tijd daar wat af te spreken , soort van DBB-moto-meet :D

Ik dacht dat er al een DBB motormeet was bij de MFMM?

TT is voor mij nog prima te doen met het OV. Ga ik wel met motorpak en helm op in de trein, net echt!

Ik dacht dat er al een DBB motormeet was bij de MFMM?

Ja , als er geen cops zijn ben ik weer te vinden bij de aanrij straat...op het achterwiel :cool:
r8csvr.jpg

Systeemhelm is relaxed; drinken,roken,communiceren, warmte kwijt raken het kan allemaal zelfs tijdens het rijden.Wel wat meer gewicht en wat meer lawaai maar ach... rijd altijd met gehoorbescherming en het gewicht wen je wel aan.

Ik heb nog geen vervoer voor MFMM, dus denk niet dat dat em wordt... Sowwy!

Terug
Naar boven