MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

achterwieltje onder je vandaan trekken is vet :P

AMSTERDAM - Forensen kunnen zonder motorrijbewijs toch tussen de files door rijden met een speciale motorscooter op drie wielen.

Volgens de importeur van Piaggio Benelux mag door een maas in de wet zijn driewielige motorscooter MP3 na een kleine aanpassing worden bestuurd met een autorijbewijs B.

"Een van onze klanten heeft de aanpassing individueel gedaan en de Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft het voertuig daarna goedgekeurd voor rijbewijs B", zegt verkoopdirecteur Machiel Spiering van Piaggio Benelux.

De importeur en de fabriek in Italië onderzoeken nu serieus of voor Nederland standaard de aanpassing geboden wordt. Spiering: "De kans is groot dat het doorgaat. Dit kan wel eens een heel grote vlucht gaan nemen. We denken dat er grote vraag naar zal zijn. "

Leasebedrijf ALD Automotive, een van de grootste ter wereld, wil nu net als in België ook in Nederland leasecontracten maken waarbij zowel een lease-auto als een lease-MP3-scooter is inbegrepen voor de dagen met de ergste files. "Het zou enorm schelen in de filedruk", zegt woordvoerder Lonneke van der Horst.

De MP3 heeft twee wielen voor en eentje achter en is net zo breed als een motor. Branchevereniging Bovag is enthousiast. "Het moge duidelijk zijn dat een motorachtig voertuig minder CO2 uitstoot en minder plaats inneemt op de weg", zegt woordvoerder Paul de Waal van Bovag.

:eek:

De meeste mensen kunnen niet eens het max uit een 600 halen...daarom overstappen naar een 1000 om het te compenseren op het rechte stuk.

1000 rijden met mooi weer is easy, in regen of slechter weer begint de uitdaging pas.

klopt :thumb: , maar als je je hoofd erbij houdt is het goed te doen hoor ;)

Ben laatst bij Hoegee geweest, kwam 102pk op het achterwiel uit. Voor 23pk meer is een nieuwe ECM/ECU nodig van +/- 1200 Euro, dacht het niet :( .

17Piaggio_m2_m.jpg

Leuk ding , maar als het aan mij licht moet je er gewoon je motorrijbewijs voor halen !!! power/gewicht ratio en het schakelen/remmen is neem ik aan net als die van een motorscooter waar je ook je rijbewijs voor nodig hebt ,... en dat zijn nu net de dingen waarbij het goed fout kan gaan als een nieuweling op zo'n ding stapt zonder enige ervaring.

iedereen rijdt als een mong**l op een motor, daar zijn ze ook voor :P

iedereen rijdt als een mong**l op een motor, daar zijn ze ook voor :P

waar het kan is het leuk om ermee te spelen ( achterwiel e.d. ) , maar in de drukke spits op de snelweg doe ik iig normaal ( buiten dat ik hem wel eens op zn staart zit natuurlijk ) maar iig geen highway wheelies in de drukte etc etc

geen WK superbike voor mij ...net 60e verkeersboete kregen, dus moet ff zuinig zijn :P dan maar tv kijken

Oei oei, en jij wilt gaan motorijden???

Begin maar vast te sparen dan :D

Je leert het vanzelf af hoor , is mij ook gelukt na vorig jaar. Ongeveer 3500 euro aan verkeersboetes (waarvan 95% voor snelheid) en 2,5 week zonder rijbewijs moeten leven heeft mijn rijgedraag aardig veranderd :o

Laatst bewerkt:
Dit wou ik ff delen:

Ahh, The isle of man is zo vet!

Heb er wel is vaker stukjes van zien maar die gaan echt hard door die kleine straatjes heen zeg!:D

Naar de Isle of Man wil ik nog een keer naartoe om te kijken. Helaas vergeten veel mensen dat het voornamelijk profs zijn die daar rijden. En 99% van de mensen op diverse fora halen dat niveau niet, terwijl ze juist denken net zo goed te zijn :P .

Karma hou je te goed ;) .

99,999% haalt dat niveau niet wat ze daar rijden

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest..

Sinds 1 maart ongeveer rij ik vol vermogen op de gixer (die ik al eens heb laten zien volgens mij).. Inmiddels 3.000 km gereden.. Het begint allemaal steeds meer te wennen en ik krijg steeds meer het gevoel richting die max van de motor te gaan (al ben ik daar nog lang niet!)... Het gaat allemaal steeds wat platter, harder en vertrouwder.. Ik heb inmiddels de fase van hard rijden als een malle gehad eigenlijk, tussen vrachtwagens door op snelwegen, bochten rechts inhalen over de vluchtstrook, rood licht, etc.. etc.. Allemaal dingen die super spannend zijn, maar ik realiseer me nu dat het niet verstandig is.. Laatst 250 euro boete gehad voor 30+ te hard binnen BBK, dus ik mag het een jaartje wat voorzichtiger gaan doen..

Nog maar een fototje dan:

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]

PS: Iedereen hier ook naar de MFMM? Misschien kunnen we een plekje (iemands motor die opvalt?) en daar ff meeten?

Terug
Naar boven