XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Leuke Duc, maar ik dacht dat ik schaamranden heb, maar dat slaat alles :D :p .

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.002
Kerels, hier een update van mijnen Ducati. Vorige week bestickerd. Voorspatbord en ram air inlaten zijn ondertussen ook al vervangen door carbon.

Volledige uitlaat en Xenon's zijn het enige nog die ik er later nog wil aan veranderen en hij staat naar mijn goesting.

Verder super tevreden van Ducati, bolt zalig en stuurt zoals geen ander.

Greetz Ripaf.

2hqrrjs.jpg

Aan de motor en banden ligt het niet, SCHAAMRANDEN ERAF!!! :D

Rijles vandaag ging lekker! Wat heb ik het gemist zeg. Bijna 3 maanden niet gereden :(

Eind augustus afrijden. Heb er wel een goed gevoel over, maar er is nog wel wat werk aan de winkel dus ga nog flink veel lessen nemen.

maandag moet ik op voor me theorie! ben benieuwd

Kerels, hier een update van mijnen Ducati. Vorige week bestickerd. Voorspatbord en ram air inlaten zijn ondertussen ook al vervangen door carbon.

Volledige uitlaat en Xenon's zijn het enige nog die ik er later nog wil aan veranderen en hij staat naar mijn goesting.

Verder super tevreden van Ducati, bolt zalig en stuurt zoals geen ander.

Greetz Ripaf.

2hqrrjs.jpg

Geweldig dingetje man!

@Ripaf: Is het een 848 of een 1098?

Nice hoor!

848 (zie sticker op moto)

Na iets minder dan een jaar met een voorlopig motorijbewijs(<25kW) te hebben rondgereden, ben ik geslaagd voor mij praktijk (1e keer). Redelijk tevreden :D

Weet iemand trouwens hoe het nu juist zit met het overschakelen tot een zwaardere moto. Ik weet dat je of 21 moet zijn of reeds 2 jaar met een lichtere moto hebt moeten rondrijden. Maar gaat deze 2 jaar pas in als je je vast rijbewijs hebt of vanaf je je voorlopig rijbewijs hebt?

Verder ben ik ook men brommer aan het opknappen, zal er morgen enkele foto's van trekken.

Na iets minder dan een jaar met een voorlopig motorijbewijs(<25kW) te hebben rondgereden, ben ik geslaagd voor mij praktijk (1e keer). Redelijk tevreden :D

Weet iemand trouwens hoe het nu juist zit met het overschakelen tot een zwaardere moto. Ik weet dat je of 21 moet zijn of reeds 2 jaar met een lichtere moto hebt moeten rondrijden. Maar gaat deze 2 jaar pas in als je je vast rijbewijs hebt of vanaf je je voorlopig rijbewijs hebt?

Verder ben ik ook men brommer aan het opknappen, zal er morgen enkele foto's van trekken.

Hoi, Voorlopig motor rijbewijs? Dat ken ik tevens niet, maar als je je rijbewijs gewoon haalt staat er gelijk op dat jij 2 jaar later op een zware motor mag rijden, je hoeft dus geen dingen meer te regelen, vanaf de datum dat je je rijbewijs haalt 2 jaar daarna mag je op een zware motor rijden. Tevens ook ongeacht of je in die 2 jaar hebt gereden of niet.

Kzie net dat je in belgie woont, wellicht dat de regels daar anders zijn, daar ben ik niet mee bekend. Hier in nederland hebben we volgens mij niet zoiets als een voorlopig rijbewijs.

Inderdaad hier in België kan je dus eerst met een "L" rijden. Iemand die me hierin kan helpen.

Hier trouwens enkele foto's van men brommer. Het prille begin na enkele minuten slopen
mvsujd.jpg

Wat er al gebeurt is , wel gewoon verder alles eraf gedaan tot op het frame dat vervolgens eens deftig gekuisd en de kabelboom opnieuw ingetaped + gepoets.

Vervolgens al enkele onderdelen gespoten in metallic zwart. Waaronder tank,naven,stuurklemmen (gewoon zwart) t-stuk. Hieronder zie je de achternaaf:
2djavew.jpg

Vervolgens heb ik enkele onderdelen besteld, waaronder racebandjes, nieuw zadel, veren, 3.50 brede velgen (erg nipt,scheelt nog geen mm tussen remklauw en velg:o ),veren , nieuwe koplamp en koplampklemmen. Ook een nieuw balhoofdsetje zodat hij weer soepel stuurt :cool: Dit is hoe hij er nu bijstaat.
332p5hh.jpg

En om al een idee te geven van het concept :cool:
308ira1.jpg

Het eerstvolgende wat ik moet doen is een nieuwe achterbrug fixxen, dan kan hij terug op zen eigen beentjes staan :rocker2:

hehe, die dingen zijn geniaal, maat van mij heeft er ook 1 en ook gewoon motorkenteken erop :P

blokken etc. kun je ook allemaal nieuw kopen uit japan toch?

hehe, die dingen zijn geniaal, maat van mij heeft er ook 1 en ook gewoon motorkenteken erop :P

blokken etc. kun je ook allemaal nieuw kopen uit japan toch?
Twijfelde ik ook aan maar ik vond 1 moto als (bijna) 19 jarige wel genoeg. Alle spullen zijn makkelijk via het net te bestellen ja. En het rijdt gewoon super :D

Ah k*t man. Heb je al een volgende examen-datum?
eh nee, vandaag les gehad, instructeur vond het weer erg rommelig en was weer niet erg blij. lijk de laatste lessen ook wel stil te staan kwa "progressie" baal dus wel van het hele gebeuren. examen was eigenlijk nog een van de betere ritten. nu zegt m'n instructeur gewoon dat ik eerst gewoon goed op niveau moet zitten en dat we dan pas een datum gaan plannen. anders is het zonde van m'n geld. zou uiteraard het liefst z.s.m. weer afrijden, maar hij heeft wel gelijk, dus nog even geduld hebben, hoop medio september dan af te rijden.

Twijfelde ik ook aan maar ik vond 1 moto als (bijna) 19 jarige wel genoeg. Alle spullen zijn makkelijk via het net te bestellen ja. En het rijdt gewoon super :D
hehe ja, ze zijn nog aardig populair en ideaal in de stad, weegt geen drol natuurlijk en rijd gewoon prima. kheb ook eens op zo'n 50cc ding gereden, ook wel lachen.

25082008076.jpg

25082008074.jpg

Effe 2 fotos gemaakt van me fiets, met het paddock stand erop :) wil alleen nog die kentekenplaat houder vervangen samen met de richting aanweizers.

Super vet topic :D Motoren zijn echt geniaal. Ik wil over een tijdje ook voor motorrijlessen gaan, moet alleen van mn ouders eerst het autorijbewijs halen :(

Bijzondere verichtingen gehaald! :D

Gefeliciteerd :D

Wanneer AVD?

Terug
Naar boven