Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

nja, is gewoon even een kwestie van wennen, heb misschien 2x in de regen gelest, gaat dus gewoon wat onwennig. denk dat je het meeste toch wel leert tijdens het rijden zelf.

maar ga zowieso niet rijden met regen denk ik. komende week blijft het droog bovendien :D

Ach die regen went op een gegeven moment wel......vroeger vond ik het ook maar niets, maar tegenwoordig maakt het me weinig meer uit, maar ijzel en sneeuw........:eek:

wat voor motor had je ook alweer riggard?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.223
Ach die regen went op een gegeven moment wel......vroeger vond ik het ook maar niets, maar tegenwoordig maakt het me weinig meer uit, maar ijzel en sneeuw........:eek:

Sneeuw gaat ook nog wel hoor. Kneedownen is overdreven, maar hard door de bochten is best nog te doen, alleen die kou is irritant. Regen is ook wel te doen, maar als het echt hard regent heb je toch wel snel last van aquaplanning, ligt aan de banden keuze natuurlijk, maar merk het wel snel.

Proficiat riggard! ik moet zaterdag weer lesse krijg ik gelijk de datum te horen wanneer ik kan afrijden zal nog wel ff duren denk k...

Gefeliciteerd kerel ;) .

Nou, we hebben nog een mooi weekend voor de boeg mensen
crossy.gif

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gvd net een boete gekregen van 150 euro voor het inhalen bij de file. Lekker is dat, me dag kan niet stuk

hoezo dat? Een file inhalen is toch geen overtreding an sich.

klopt,is helemaal geen wet die dat strafbaar steltt

maar er is wel een maximum snelheid
niet meer dan 15 km/h harder dan het overige verkeer

Officieel is die er ook niet, en als je gepakt wordt zal dat dan ook gebeuren op artikel 5 ;)

Enkel vuistregels ,... Niet inhalen als de file harder dan 40 rijd , en niet met meer dan 10 verschil inhalen ( auto;40 / motor;50 )
Gepaste snelheid
Motorrijders mogen het fileverkeer passeren als de overige voertuigen niet harder dan veertig kilometer per uur rijden. Rijd rustig tussen de file door. Dat wil zeggen dat het snelheidsverschil tussen jou en de auto die je passeert niet meer mag zijn dan tien kilometer per uur. Houd deze vuistregel aan bij iedere auto die je passeert. Hoge snelheidsverschillen zijn de belangrijkste bron van irritatie bij automobilisten en zorgen vaak voor gevaarlijke schrikreacties en ongevallen.
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Echter wat vele niet weten is dat een motor bij een ongeluk met een auto die van baan veranderd tijdens het file rijden bijna nooit fout zit !
Een motorrijder is op dat moment rechtdoorgaand verkeer en een auto die van baan wisseld voert een bijzondere manouvre uit (baan veranderen) waarbij hij al het overige verkeer voor moet laten gaan.
Laat bij onenigheid met een autobestuurder dus altijd een PV opmaken door de Politie ;)

jah, maar de rijstrook was afgesloten, Rechts het verkeer moest naar links ipv ze bezig zijn met de weg daar ofzo, ik dacht ik ben op de motor dus ik ga over de gesloten rijstrook er langs en dan invoegen op de rijstrook. Stonden politie mannetjes te wachten bij de pyonetjes, toen kon ik gelijk aan de kant worden gezet voor een lekkere boete.

jah, maar de rijstrook was afgesloten, Rechts het verkeer moest naar links ipv ze bezig zijn met de weg daar ofzo, ik dacht ik ben op de motor dus ik ga over de gesloten rijstrook er langs en dan invoegen op de rijstrook. Stonden politie mannetjes te wachten bij de pyonetjes, toen kon ik gelijk aan de kant worden gezet voor een lekkere boete.

Dan heb je wss ook geen boete voor het inhalen , maar voor het doorrijden bij een gesloten verklaring ;)
Of als ze daar niet aan gedacht hebben artikel 5 natuurlijk :D ( uitweg van iedere agent )

Officieel is die er ook niet, en als je gepakt wordt zal dat dan ook gebeuren op artikel 5 ;)

Enkel vuistregels ,... Niet inhalen als de file harder dan 40 rijd , en niet met meer dan 10 verschil inhalen ( auto;40 / motor;50 )

http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Echter wat vele niet weten is dat een motor bij een ongeluk met een auto die van baan veranderd tijdens het file rijden bijna nooit fout zit !
Een motorrijder is op dat moment rechtdoorgaand verkeer en een auto die van baan wisseld voert een bijzondere manouvre uit (baan veranderen) waarbij hij al het overige verkeer voor moet laten gaan.
Laat bij onenigheid met een autobestuurder dus altijd een PV opmaken door de Politie ;)

ik kreeg deze vraag op mijn examen van theorie
laagst mogelijk getal dat ik in kon vullen was 15
a was 15
b was 20
c was 25
???

Dan heb je wss ook geen boete voor het inhalen , maar voor het doorrijden bij een gesloten verklaring ;)
Of als ze daar niet aan gedacht hebben artikel 5 natuurlijk :D ( uitweg van iedere agent )

Tja, op het gele papiertje is ook niks te vinden over mijn overtreding Bij het vakje 'De volgende overtreding werd gepleegd' staat iets heel vaags wat ik niet eens kan lezen

EDIT
Ohja er staat wel een code die even door google gehaald en dit kwam er :

Inhalen bij inhaalverbod, geen doorgetrokken streep (R593)

Rijden hier eigenlijk ook nog mensen op ducati monsters of andere naked bike soorten?

Terug
Naar boven