AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.322
Ben druk aan het sparen voor me volgende motor. Twijfel nog steeds erg welke het gaat worden, heb nog wel ff om er over na te denken, ga tegen die tijd ook ff testritjes maken enzo.

Twijfel op het moment tussen deze:
Maltavakantie200726-8tm2-9029.jpg


R1 uit 2004

Of deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Rijd op het moment een zx6r.
 
vind die r1 stuk mooier :D

vind je gsxr niks?
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.324
vind die r1 stuk mooier :D

vind je gsxr niks?

GSX vind ik wel vet, maar pas vanaf 2006 model eigenlijk, die zijn gewoon nog te duur. En las ook ergens dat de blokjes niet helemaal lekker in elkaar zitten van de gixxers. 50000km houden ze wel uit, maar daarboven gaat het niet altijd goed.


CBR1000RR vind ik ook uber, maar is ook nog erg duur.

Budget ligt rond de 7500,- a 8000,- in het voorjaar.


Iemand nog voor/nadelen over de genoemde bikes?
 
Laatst bewerkt:
Een in goed verkerende staat, 2de hands R1 uit 2004, betaal je ook nog wel flink voor. Maar moet opzich wel te doen zijn met je budget. Ik zou iig, sowieso kwa looks, voor de R1 2004 gaan. ;) Echt een ubervet ding!

DvO had er eentje toch? Miss kan hij je wat vertellen.
 
GSX vind ik wel vet, maar pas vanaf 2006 model eigenlijk, die zijn gewoon nog te duur. En las ook ergens dat de blokjes niet helemaal lekker in elkaar zitten van de gixxers. 50000km houden ze wel uit, maar daarboven gaat het niet altijd goed.


CBR1000RR vind ik ook uber, maar is ook nog erg duur.

Budget ligt rond de 7500,- a 8000,- in het voorjaar.


Iemand nog voor/nadelen over de genoemde bikes?

Veel Yamaha's halen de 50000 km nog niet eens :roflol: .
 
GSX vind ik wel vet, maar pas vanaf 2006 model eigenlijk, die zijn gewoon nog te duur. En las ook ergens dat de blokjes niet helemaal lekker in elkaar zitten van de gixxers. 50000km houden ze wel uit, maar daarboven gaat het niet altijd goed.


CBR1000RR vind ik ook uber, maar is ook nog erg duur.

Budget ligt rond de 7500,- a 8000,- in het voorjaar.


Iemand nog voor/nadelen over de genoemde bikes?

Voor jouw budget kan je hier in België wel al aan model 2006/2007 geraken hoor. Maar denk dat de prijzen bij jullie iets hoger liggen.
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.329
Voor jouw budget kan je hier in België wel al aan model 2006/2007 geraken hoor. Maar denk dat de prijzen bij jullie iets hoger liggen.

Ik kijk in duitsland op het moment ben van plan er een te importeren.

Maar Jinsu, hoezo ben je niet te spreken over yamaha?
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.330
Een in goed verkerende staat, 2de hands R1 uit 2004, betaal je ook nog wel flink voor. Maar moet opzich wel te doen zijn met je budget. Ik zou iig, sowieso kwa looks, voor de R1 2004 gaan. ;) Echt een ubervet ding!

DvO had er eentje toch? Miss kan hij je wat vertellen.

Ja snap ook wel dat ie in goede staat moet verkeren......rijd zelf al 2 jaar motor.

Maar DvO is niet meer echt actief op het board of wel?
 
Ik kijk in duitsland op het moment ben van plan er een te importeren.

Maar Jinsu, hoezo ben je niet te spreken over yamaha?

Goed bezig zal je veel geld schelen.
Staat genoeg info op internet over hoe je dat kan doen.

En de meeste motoren in duitsland zijn goed onderhouden en hebben weining kilometers.
 
Veel Yamaha's halen de 50000 km nog niet eens :roflol: .

??? want
heb er al 2 gehad(YZF-750R) die de deur uitgingen met +/- 60.000 en liepen gewoon nog perfekt (erop nagehouden dat ze wat meer olie gingen pakken,.. maar dat is bekend bij de eerste X-up klep varianten.)
Ben nu met de derde (R1) bezig staat ondertussen ook alweer op +/-33.000 ,... al 10.000 en geen enkel probleem mee gehad en pakt nog geen druppel olie ;)

Voor mij niets anders dan Yamaha !
 
??? want
heb er al 2 gehad(YZF-750R) die de deur uitgingen met +/- 60.000 en liepen gewoon nog perfekt (erop nagehouden dat ze wat meer olie gingen pakken,.. maar dat is bekend bij de eerste X-up klep varianten.)
Ben nu met de derde (R1) bezig staat ondertussen ook alweer op +/-33.000 ,... al 10.000 en geen enkel probleem mee gehad en pakt nog geen druppel olie ;)

Voor mij niets anders dan Yamaha !

Respect voor dat je al veel gereden hebt, maar nog nooit op je bek bent gegaan. :D
 
??? want
heb er al 2 gehad(YZF-750R) die de deur uitgingen met +/- 60.000 en liepen gewoon nog perfekt (erop nagehouden dat ze wat meer olie gingen pakken,.. maar dat is bekend bij de eerste X-up klep varianten.)
Ben nu met de derde (R1) bezig staat ondertussen ook alweer op +/-33.000 ,... al 10.000 en geen enkel probleem mee gehad en pakt nog geen druppel olie ;)

Voor mij niets anders dan Yamaha !
ga eens naar een motorschadespecialist/motorsloop, dan weet je wt er bedoeld wordt ;)
 
Ik kijk in duitsland op het moment ben van plan er een te importeren.

Maar Jinsu, hoezo ben je niet te spreken over yamaha?

Ik vind het design van Yamaha beter dan van Suzuki no doubt maar als je 3 keer een R6 tegenkomt met een vastgelopen blok ruim voor 50k km en een R1 met hetzelfde probleem dan krijg je toch enigzins twijfels.
 
Yamaha en Suzuki is allebei niks. Kawa is the one and only.:cool:

Voor 8000 weet ik wel wat mooie zx-10's.;)
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.337
Ik vind het design van Yamaha beter dan van Suzuki no doubt maar als je 3 keer een R6 tegenkomt met een vastgelopen blok ruim voor 50k km en een R1 met hetzelfde probleem dan krijg je toch enigzins twijfels.

Is het ook een bepaalde periode dus bijvoorbeeld de modellen van 99-02 of is het allemaal verschillend?
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.338
ga eens naar een motorschadespecialist/motorsloop, dan weet je wt er bedoeld wordt ;)

Ik vind het design van Yamaha beter dan van Suzuki no doubt maar als je 3 keer een R6 tegenkomt met een vastgelopen blok ruim voor 50k km en een R1 met hetzelfde probleem dan krijg je toch enigzins twijfels.

Heeft helemaal niks met een bepaald merk te maken, al die blokken zijn sterk gemaakt. Maar wel noodzakelijk is steeds op tijd onderhoud geven en tijdig olie verversen maar vooral mooi warm rijden voor je er eens serieus mee doorgaat. Doe je dit niet dan krijg je problemen, ongeacht Suzuki, Yamaha, Kawa, enz.
 
Ik vind het design van Yamaha beter dan van Suzuki no doubt maar als je 3 keer een R6 tegenkomt met een vastgelopen blok ruim voor 50k km en een R1 met hetzelfde probleem dan krijg je toch enigzins twijfels.

R6 is dat idd een probleem ,... hoge toeren blok he ( 15,5 geloof ik ) bij veel gejengel aan t gas krijg je dat idd :(
R1 heb ik nog niet veel problemen over gehoord :S

Kawa vind ik enkel de zx10r ok ,... de rest sturrt vergeleken bij Honda en Yamahe voor geen meter !
 
Terug
Naar boven