Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.781
Ik heb mijn motor voor mijn huis geparkeerd staan, in de voortuin zeg maar. Zit een groot motorzeil overheen.

Zit ik net beneden op de bank tv te kijken... Denk ik, wat zie ik in mijn ooghoeken? Even naar buiten gegaan. Zit er een kind achter mijn motor met zijn hoofd in het zeil. Was blijkbaar verstoppertje aan het spelen ofzo... Heb 'm meteen weg gejaagd.

Maargoed, ik weet de ouders van dat kind te wonen dus als mijn motor straks omvalt ga ik daar langs voor de schade.

:(

Hoe heb je hem vast?

Ik heb hem in me garage staan aan een grond anker en gezorgt dat het gereedschap om het wiel los te halen niet aanwezig is :)

Plus ligt ie nu helemaal uit elkaar voor de grote schoonmaak :D

hij zal afremmen. en als je je killswitch weer uit zet, dan zal hij vanzelf weer aanslaan.
Net uitgeprobeerd. Werkt goed :)

Even een lekker ritje van gemaakt en al mijn frustratie er uit gegooid. Hoop alleen dat er geen flitspalen stonden :o

Hoe heb je hem vast?

Ik heb hem in me garage staan aan een grond anker en gezorgt dat het gereedschap om het wiel los te halen niet aanwezig is :)

Plus ligt ie nu helemaal uit elkaar voor de grote schoonmaak :D

Heb 'm niet vast. Heb 'm gewoon op de standaard staan en heb er een schijfslot op zitten.

Heb vandaag ook nog even een stukje gereden, was wel aardig weer. Nu zet ik hem weer een paar week stil :). Daarom is die lekker gewassen, Morgen nog effe inspuiten denk ik.

• #4.784
Heb vandaag ook nog even een stukje gereden, was wel aardig weer. Nu zet ik hem weer een paar week stil :). Daarom is die lekker gewassen, Morgen nog effe inspuiten denk ik.

Ik heb hem 3 weken geleden op de bokjes gezet, alle bewegende delen losgehaald, hiermee bedoel ik achterbrug en wielen, alles ingevet (o.a. lagers) en schoongemaakt, zelfde geld voor de kappen, gewassen en wel. Wat nieuwe boutjes en moertjes gehaald(wel orginele kawa bouten, niet die gamma zooi, is goedkoop en scheurt eerder helemaal als het belast wordt en het draait eerder door) en nieuw dashboard lampje.

Als je hem een tijd stil laat staan, maak je ketting goed vet, waar geen vet zit gaat het roesten en gebruik dat witte vet, helemaal in de winter, niet die dunne ketting drap zoals scottoiler, dat is niets als het lang stilstaat (naar mijn mening). Castrol en Motorex racing lub is prima smeermiddel voor de ketting.

Iemand nog andere dingen gedaan?

Tijdje terug mijn motorrijbewijs gehaald en nu wil ik begin volgend jaar een cbr 600rr aanschaffen,iemand nog tips waar op te letten?

Harley davidson night rod

Harley-Davidson_Night-Rod-Special_st1mz.jpg

2im6wy.jpg

scud ..verkeerd gepost, maar dat zijn dan ook 240 pagina's hey ...

Tijdje terug mijn motorrijbewijs gehaald en nu wil ik begin volgend jaar een cbr 600rr aanschaffen,iemand nog tips waar op te letten?

Uiteraard altijd eerst mee rijden, wat ik altijd eens doe is als je 100-120 km/h rijd eens je beide handen loslaten en kijken of hij mooi zijn lijn blijft houden (rechte kader) Kijk ook of de remschijven vooraan recht zijn en niet verkleurd (blauw) dit kan wijzen op circuitgebruik. Controleer ook of de bak vlot schakelt, niet goed in een bepaalde versnelling schakelen kan ook wijzen op slijtage door circuitgebruik. Bij zo'n type motor heb je altijd meer kans dat er men er circuitrijden mee gedaan heeft dan met pakweg een Virago :rolleyes:. Voorvorkdichtingen nakijken op lekken. Handig is ook altijd als je hem particulier koopt, je hem in zijn garage ziet staan dan kan je zelf vlug even checken of er nergens olievlekken op de grond zijn ;).

Uiteraard altijd eerst mee rijden, wat ik altijd eens doe is als je 100-120 km/h rijd eens je beide handen loslaten en kijken of hij mooi zijn lijn blijft houden (rechte kader) Kijk ook of de remschijven vooraan recht zijn en niet verkleurd (blauw) dit kan wijzen op circuitgebruik. Controleer ook of de bak vlot schakelt, niet goed in een bepaalde versnelling schakelen kan ook wijzen op slijtage door circuitgebruik. Bij zo'n type motor heb je altijd meer kans dat er men er circuitrijden mee gedaan heeft dan met pakweg een Virago :rolleyes:. Voorvorkdichtingen nakijken op lekken. Handig is ook altijd als je hem particulier koopt, je hem in zijn garage ziet staan dan kan je zelf vlug even checken of er nergens olievlekken op de grond zijn ;).

Thnx voor de tips dat ga ik zeker allemaal in de gaten houden!;)

• #4.789
Honda blokjes zijn wel het meest degelijk van de jappen naar mijn mening, ondanks dat ik kawa rijd. Nadeel is vaak wat minder PK in verhouding tot de andere, maar daar krijg je een stuk betrouwbaarheid voor terug.

Honda blokjes zijn wel het meest degelijk van de jappen naar mijn mening, ondanks dat ik kawa rijd. Nadeel is vaak wat minder PK in verhouding tot de andere, maar daar krijg je een stuk betrouwbaarheid voor terug.

Dat heb ik ook veel gelezen, wat ik ook lees is dat het vemogen goed doseerbaar is.Van de week op een gsx-r 750 gereden en dat was meer alles of niets.Leuk rijden dat wel.

Wie weet nog een leuk adresje voor motorkleding?

ben ik een paar maanden terug geweest mooi spul daar
enkel dat gangetje naar beneden daar is een beetje gevaarlijk haha

zoo, carbs gesynched net, fluitje van een cent. nu ff knallen.

Iemand nog idee voor een mooi overall? Zat te denken aan alpinestars charger ofzo...

Charger:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

gp pro:

MX-1

Wat is een mooi pakkie ?

• #4.797
MX1 is wel voor een SM eigenlijk he ;)

Ik vind arlen ness ook altijd nice, netzoals alpine eigenlijk

• #4.798
Dat heb ik ook veel gelezen, wat ik ook lees is dat het vemogen goed doseerbaar is.Van de week op een gsx-r 750 gereden en dat was meer alles of niets.Leuk rijden dat wel.

Pff, had gereden op een zx10r uit 2005, maar dat is ff schrikken in vergelijking met een zx6r....

Lekker aan het sparen en dan in mei/juni een zx10 of r1 kopen :D:cool:

Arlen ness is toch dochtermerk van Alpinestars ?. Ik ben echt jaloers op die 1000cc motoren, ze zijn veel groter en meer power. Zit ik nu lekker op mijn 25kw 600cctje... Na 1,5 jaar gaat die direct weg overstap naar een 1000cc... Een blade of een soes denk ik :P

• #4.800
Arlen ness is toch dochtermerk van Alpinestars ?. Ik ben echt jaloers op die 1000cc motoren, ze zijn veel groter en meer power. Zit ik nu lekker op mijn 25kw 600cctje... Na 1,5 jaar gaat die direct weg overstap naar een 1000cc... Een blade of een soes denk ik :P

Ga eerst even onbegrensd op je 600 rijden, dat is al een behoorlijk verschil ;) Die 1000 komt daarna wel.

Terug
Naar boven