MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Zo, een akrapovic demper op mijn r6 gemonteerd, gruwlijk ding kan niet wachten naar het geluid morgen. Heb het nog niet kunnen testen omdat het 23:00 savonds was.. Dan ga ik me brommer niet aanzetten :P.

Altijd toch :D Ben nu aan het kijken of ik over een maand of 2 misschien een zx10r kan importeren uit moffenland. Maar ik twijfel nog erg tussen deze en de r1 uit 2004. R1 lijkt mij iets mooier afgewerkt en die lijnen zijn net even wat mooier.

Ben zelf kawa rijder, maar misschien komt daar nog verandering in.....:rolleyes::D

R1 is een brommer, vergeleken met een Kawa. Als je dus liever een brommer dan een motor hebt, moet je een R1 kopen.;)
Mijn volgende motor komt ook uit Duitsland. Scheelt behoorlijk in prijs en Duitsers zijn toch wat netter op hun spullen, heb ik het idee.
ZX-10 is te klein voor mij, maar is wel heel mooi. Ik ga, denk ik, voor de ZZR 1400.

wat is dat toch met die kawa geilerds hier

R1 is een brommer, vergeleken met een Kawa. Als je dus liever een brommer dan een motor hebt, moet je een R1 kopen.;)
Mijn volgende motor komt ook uit Duitsland. Scheelt behoorlijk in prijs en Duitsers zijn toch wat netter op hun spullen, heb ik het idee.
ZX-10 is te klein voor mij, maar is wel heel mooi. Ik ga, denk ik, voor de ZZR 1400.

:mad: hey :mad: !

Ik zij de zx10(2003) van m'n collega nog steeds stront voor z'n ogen met m'n "brommer" :p ( scheelt niet héél veel hoor ;)

+ De R1 heeft meer van dat ouderwetse "rauwe" gevoel ,... je voelt de motor en je voelt het schakelen,.... wat het voor mij iig iets extra's geeft.
Op de zx10 lijkt alles wel geruisloos te gaan,... schakelen voel je niet en het blok hoor je amper :( ,...

Neh, zonder gekheid, ik vind dus juist dat "rauwe" randje aan de R1 lekker, maar wss zijn er idd zat mensen die dat juist beschouwen als "rammelbak" :D en het een brommer noemen :p

ken ook mensen die een R1 maar een soepel k*tding vinden en meteen maar een monster s4r kopen :+

ken ook mensen die een R1 maar een soepel k*tding vinden en meteen maar een monster s4r kopen :+

idd al die 1000cc van tegenwoordig uit japan zijn enorm soepel en makkelijk te rijden.......kind kan de was doen. Et zijn gewoon bmw's met een andere kuip

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn yamaha Raptor.;)

vet, hoeveel cc? 250 zeker?
heb je trouwens een gordel of moet je helm?

:mad: hey :mad: !

Ik zij de zx10(2003) van m'n collega nog steeds stront voor z'n ogen met m'n "brommer" :p ( scheelt niet héél veel hoor ;)

+ De R1 heeft meer van dat ouderwetse "rauwe" gevoel ,... je voelt de motor en je voelt het schakelen,.... wat het voor mij iig iets extra's geeft.
Op de zx10 lijkt alles wel geruisloos te gaan,... schakelen voel je niet en het blok hoor je amper :( ,...

Neh, zonder gekheid, ik vind dus juist dat "rauwe" randje aan de R1 lekker, maar wss zijn er idd zat mensen die dat juist beschouwen als "rammelbak" :D en het een brommer noemen :p
Tegenwoordig zijn het bijna allemaal brommers, want als je boven de 185 cm bent, ben je al te groot. Wat dat betreft is Kawa ook achteruit gegaan.
Ik praat overigens niet over de prestaties van de motoren, maar over het gevoel, dat je hebt als je erop zit. Kawa (is) was meer motor dan R1 en voorheen ook wat rauwer. Ik weet niet hoe dat nu is.

Even men grote jongen gepoetst :P

1hp05f.jpg

De kleine staat er momenteel zo bij:

2yug606.jpg

Motor nog fixen, wat elektriciteit gedoe, en we kunnen er mee cruizen :rocker2:

fva8g8.jpg

339nj9g.jpg

Profiteer van het weer jongens :cool: :D

Ik zie dat je 1.95m bent. Op welke motoren kom jij, naast die ZZR 1400, nog meer goed uit met die lengte?

Ik had zelf een ZX-9 en die was eigenlijk te klein voor me. In principe alle grote toermotoren zouden moeten "passen", denk ik. Daarnaast is off the road geschikt voor langere mensen, maja, dat moet net je smaak zijn.
RichardV had een ZX-12 en die is ook groot genoeg, volgens mij.

Heyhey,

na lang wachten heb ik eindelijk een andere motor aangeschaft namelijk een GS500 ;) Is wel een leuke motor maar heeft momenteel een standaard uitlaat... Zou deze graag willen vervangen dus ben naar een dealer geweest maar die had maar 1 uitlaat die daarop paste :eek: Kennen jullie misschien een goede site waar ze uitlaten verkopen inclusief voor de GS500?? (Of winkel)Zou het liefst een carbon hebben, moet wel full zijn dus geen slip on en redelijk van prijs ;)
Hij is van het jaar 2004.. Alvast bedankt!!!!

Ik heb al paar slip ons gevonden maar weet iemand dan wat het kost voor de rest ??
http://www.pipecity.com/Search/CategorySearch.cfm/_1/Street/_2/Suzuki/ManuID/14/_3/GS500/_4/2004
http://cgi.benl.ebay.be/IXIL-pot-echappement-Shorty-Suzuki-GS-500-E-F-GS500-GSE_W0QQitemZ260415092035QQcmdZViewItemQQptZFR_JG_Moto_Pi%C3%A8ces?hash=item3ca1f2f543&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A3|294%3A50
http://www.baysideperformance.com/index.php?main_page=product_info&cPath=40_42_358_1922&products_id=10495

Passen deze op eender welke GS500 van 2004 ofniet? Want de dealer had daarstraks ook mijn chassisnummer nodig maar had geen enkel idee waarom xD

Laatst bewerkt:
Heb je de gs500f of de e, zoals ik?

Ik had zelf een ZX-9 en die was eigenlijk te klein voor me. In principe alle grote toermotoren zouden moeten "passen", denk ik. Daarnaast is off the road geschikt voor langere mensen, maja, dat moet net je smaak zijn.

ZX12 moet jij denk ik ook wel kunnen hebben hoor ,.. kan wel met je meekomen dat de R1 idd wat laag is,... ikzelf ben 1.84m en zit er eigenlijk gewoon goed op, maar veel groter moet je idd niet zijn.

ZX10 van die collega is idd wel wat hoger dan mijn R1 ;)
(alleen dat geruisloos lopen,schakelen,......)

De rode Yamaha is weg (verkocht),
en de zwarte Yamaha rd 250cc is vervangen door een 350cc (YPVS) :)

qwx0lc.jpg

ZX12 moet jij denk ik ook wel kunnen hebben hoor ,.. kan wel met je meekomen dat de R1 idd wat laag is,... ikzelf ben 1.84m en zit er eigenlijk gewoon goed op, maar veel groter moet je idd niet zijn.

ZX10 van die collega is idd wel wat hoger dan mijn R1 ;)
(alleen dat geruisloos lopen,schakelen,......)

Ik ben ongeveer 192 en rijd op een r6, opzich prima te doen alleen krijg na een tijdje wel wat spierpijn in schouders en benen, maja mijn r6 is al niet zon confortabele machine maar goed. Volgend jaar komt er iets anders voor in de plaats, wellicht een naked of een 1000. Ik heb al op een cbr1000rr gezeten, echt een wereld van verschil vergeleken tot mijn r6, hierop zou ik erg lang achterelkaar kunnen doorrijden.

Oké. Nee, off road is niet bepaald mijn smaak. Ik ben nu opzoek voor mijn eerste motor, het liefst een sport of naked. En omdat ik nog een beginners rijbewijs hebt, moet die voor de eerste twee jaar te knijpen zijn. Dus dan krijg je een 600 cc'er. Maar ik ben 1.97...
Ik heb al proefritjes gemaakt op een r-600, r6, en triumph street triple; alle drie waren te klein. Op een zx-6r heb ik alleen gezeten, en ik wist voldoende. Wel kwam ik goed uit op een Honda Hornet, alleen dat vind ik ook niet alles.

Oké. Nee, off road is niet bepaald mijn smaak. Ik ben nu opzoek voor mijn eerste motor, het liefst een sport of naked. En omdat ik nog een beginners rijbewijs hebt, moet die voor de eerste twee jaar te knijpen zijn. Dus dan krijg je een 600 cc'er. Maar ik ben 1.97...
Ik heb al proefritjes gemaakt op een r-600, r6, en triumph street triple; alle drie waren te klein. Op een zx-6r heb ik alleen gezeten, en ik wist voldoende. Wel kwam ik goed uit op een Honda Hornet, alleen dat vind ik ook niet alles.

Probeer anders ook even een gsx-r 600 of een cbr 600rr. De oudere gixxers van 2000 tot 2003 zijn vrij groot.

Terug
Naar boven