AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Tegenwoordig zijn het bijna allemaal brommers, want als je boven de 185 cm bent, ben je al te groot. Wat dat betreft is Kawa ook achteruit gegaan.
Ik praat overigens niet over de prestaties van de motoren, maar over het gevoel, dat je hebt als je erop zit. Kawa (is) was meer motor dan R1 en voorheen ook wat rauwer. Ik weet niet hoe dat nu is.
dat zul je toch wel houden met die supersports, allemaal voor van die kleine k*tjapanners of italianen. met 1.90 wordt dat gewoon origamie.

net trouwens voor het eerst m'n knie aan de grond gelegd :+

Heyhey,

na lang wachten heb ik eindelijk een andere motor aangeschaft namelijk een GS500 ;) Is wel een leuke motor maar heeft momenteel een standaard uitlaat... Zou deze graag willen vervangen dus ben naar een dealer geweest maar die had maar 1 uitlaat die daarop paste :eek: Kennen jullie misschien een goede site waar ze uitlaten verkopen inclusief voor de GS500?? (Of winkel)Zou het liefst een carbon hebben, moet wel full zijn dus geen slip on en redelijk van prijs ;)
Hij is van het jaar 2004.. Alvast bedankt!!!!

Ik heb al paar slip ons gevonden maar weet iemand dan wat het kost voor de rest ??
http://www.pipecity.com/Search/CategorySearch.cfm/_1/Street/_2/Suzuki/ManuID/14/_3/GS500/_4/2004
http://cgi.benl.ebay.be/IXIL-pot-echappement-Shorty-Suzuki-GS-500-E-F-GS500-GSE_W0QQitemZ260415092035QQcmdZViewItemQQptZFR_JG_Moto_Pi%C3%A8ces?hash=item3ca1f2f543&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A3|294%3A50
http://www.baysideperformance.com/index.php?main_page=product_info&cPath=40_42_358_1922&products_id=10495

Passen deze op eender welke GS500 van 2004 ofniet? Want de dealer had daarstraks ook mijn chassisnummer nodig maar had geen enkel idee waarom xD
verkoop mij je oude uitlaat dan maar :D mijne is echt half doorgeroest nu.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.205
:mad: hey :mad: !

Ik zij de zx10(2003) van m'n collega nog steeds stront voor z'n ogen met m'n "brommer" :p ( scheelt niet héél veel hoor ;)

+ De R1 heeft meer van dat ouderwetse "rauwe" gevoel ,... je voelt de motor en je voelt het schakelen,.... wat het voor mij iig iets extra's geeft.
Op de zx10 lijkt alles wel geruisloos te gaan,... schakelen voel je niet en het blok hoor je amper :( ,...

Neh, zonder gekheid, ik vind dus juist dat "rauwe" randje aan de R1 lekker, maar wss zijn er idd zat mensen die dat juist beschouwen als "rammelbak" :D en het een brommer noemen :p

Ik lees juist dat een r1 van 2004-2008 tam zijn vergeleken met de "oer" r1. De zx10r schijnt nog wel die brute power te hebben, het gevoel afgeschoten te worden.

Hoe zit het met onderhoud eigenlijk tussen die 2? Bij de kawa nog steeds om de 12.000km kleppen stellen? en de r1 42.000km?

En de betrouwbaarheid zijn daar resultaten van te vinden of tests van de 2004 modellen?

Oké. Nee, off road is niet bepaald mijn smaak. Ik ben nu opzoek voor mijn eerste motor, het liefst een sport of naked. En omdat ik nog een beginners rijbewijs hebt, moet die voor de eerste twee jaar te knijpen zijn. Dus dan krijg je een 600 cc'er. Maar ik ben 1.97...
Ik heb al proefritjes gemaakt op een r-600, r6, en triumph street triple; alle drie waren te klein. Op een zx-6r heb ik alleen gezeten, en ik wist voldoende. Wel kwam ik goed uit op een Honda Hornet, alleen dat vind ik ook niet alles.

Kennis van me heeft een XJR 1300 en die is ook vrij lang. Dat ging volgens mij aardig.

ZX12 moet jij denk ik ook wel kunnen hebben hoor ,.. kan wel met je meekomen dat de R1 idd wat laag is,... ikzelf ben 1.84m en zit er eigenlijk gewoon goed op, maar veel groter moet je idd niet zijn.

ZX10 van die collega is idd wel wat hoger dan mijn R1 ;)
(alleen dat geruisloos lopen,schakelen,......)

Een motor moet idd wel wat geluid maken, want anders is er niks aan. Je hoort het evengoed nog vaak; van die dikke fietsen, die je niet eens hoort, als de gashendel open gedraaid wordt. Dat is niks.

ZX-12 vind ik ook heel mooi. Vooral de zwart gouden natuurlijk en dan het model vanaf 2002-2003.

1z3t0kh.jpg

Ik heb hem gekocht !! Volgende week kan ik hem ophalen :cool:

Wat rijdt dat ding heerlijk zeg !

Mooie aanwinst heb dezelfde kleurstelling op mijn ninja.
Wat binnen kort weg gaat voor iets anders.

pff, wilde vandaag een ritje doen, eerste knappe bocht die ik wilde nemen verkeerd ingeschat, kwam daardoor met m'n wielen tussen weg en stoeprand terecht en viel uiteindelijk om in het gras, grote deuk in m'n ego, voorvelg + spiegel stuk.

zelf gelukkig niks en m'n pak ook niet, maar de schrik zit er iig goed in.

Dat is minder, maar een goed leermoment. Gelukkig een goedkoop leermoment.;)

Weet er iemand waar je de Isle of Man TT kunt volgen?
Met filmpjes bedoel ik dan..

Zo de motor is sinds vandaag binnen :D Meteen gereden natuurlijk al is nu helaas wel k*tweer geworden :(

Zo de motor is sinds vandaag binnen :D Meteen gereden natuurlijk al is nu helaas wel k*tweer geworden :(

ZX-6r had je het over toch, die je ging halen?

Inderdaad regenachtig t*fus weer om nu te gaan rijden. Maar van het weekend wordt het weer mooier.;)

Ik ga binnenkort een thundercat halen...maar wil een zwarte en die zijn nogal klote te pakken te krijgen :(

Ik had zelf een ZX-9 en die was eigenlijk te klein voor me. In principe alle grote toermotoren zouden moeten "passen", denk ik. Daarnaast is off the road geschikt voor langere mensen, maja, dat moet net je smaak zijn.
RichardV had een ZX-12 en die is ook groot genoeg, volgens mij.

ZX12 is no problem kerel!
Past als gegoten. Zelfs met onze lengte en 145 kg;)
Nadeel is dat hij nu niet meer nieuw word gebouwd. Hij is veel meer sporty dan een zzr1400. Wat ik ook wel een mooie buffel vind, maar minder race achtig.

ZX12 en ZX7 blijven mijn droom motors:D

FF posen. Zandvoort eergisteren

large.jpg

large.jpg

large.jpg

large.jpg

Terug
Naar boven