MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.161
Thanks.

Ik heb alleen wat moeite met dingen via marktplaats kopen. Ik heb nu bijvoorbeeld geen idee waar ik allemaal op moet letten.

Is er een soort checklist wat bekend is met 2e hands motoren?

http://www.checklijst.nl/Motor.htm

Even wat algemener gezegt. Loopt het goed? Rijdt het goed? Is ie goed onderhouden en schoongemaakt? Neemt de eigenaar daar al geen moeite voor zal ie ook ze onderhoud niet op orde hebben. Waar is ie gestalt? Papieren netjes ed? Kan weinig mis gaan met motor hoor, zijn gelukkig geen brommers. Liever neem je iemand mee met verstand, is altijd handig.

Van de week wezen kijken bij een RSV met Loca. Ze vond hem niet mooi. :(

Ik ging er even rondje om heen lopen, maar kwam er eigenlijk achter dat het gewoon een tank op wielen is. Ernaast stond een r1 welke gewoon een driewieler lijkt naast een RSV. Heb hem stiekem een kusje gegeven en toen zachtjes afscheid genomen.. :(

Zeg, wie gaat die motor nou kopen/er op rijden :p

Denk gewoon een hornet. Is meer in mijn prijsklasse. :)

Heb een keer op de nieuwste Hornet 600 + 1000 gereden, reden echt heerlijk.
Ik vind ze niet mooi, maar toch zou ik hem zo kopen (als ik de centjes had dan natuurlijk).

http://www.checklijst.nl/Motor.htm

Even wat algemener gezegt. Loopt het goed? Rijdt het goed? Is ie goed onderhouden en schoongemaakt? Neemt de eigenaar daar al geen moeite voor zal ie ook ze onderhoud niet op orde hebben. Waar is ie gestalt? Papieren netjes ed? Kan weinig mis gaan met motor hoor, zijn gelukkig geen brommers. Liever neem je iemand mee met verstand, is altijd handig.

Super, ga ik zeker doen. Ik zie namelijk al hele mooie staan op marktplaats. :D

ga binnenkort denk ik een rs125 erbij kopen om op te knappen en dan even kijken of ik m'n gs500 hou of dat ik die rs125 weer verkoop (met winst hopelijk ;) )

Laat even weten hoeveel mensen je uitlachen op zo ding. Dan weet ik of ik er ook 1 moet halen of niet. :D

denk dat het wel meevalt, rij op 25kw he... ;) top van m'n gs ligt nu plat op de tank rond de 145... die rs rijdt rond de 170 (13500rpm :roflol:)

denk dat het wel meevalt, rij op 25kw he... ;) top van m'n gs ligt nu plat op de tank rond de 145... die rs rijdt rond de 170 (13500rpm :roflol:)

oja das waar ja. Was ff vergeten dat je 25kw had. Ja mijn mito125 ging als de zon goed stond (italiaans weer) rond de 190 km/h. Maar meestal met nederlands weer 170 a 180 km/h

heb je veel problemen gehad met die mito wat betreft vastlopen enzo? dat is het enige waar ik een beetje huiverig voor ben, alhoewel het maar voor zo'n 10.000km zal zijn, dan komt er wss. wel wat nieuws...

en wat zou jij kiezen als je kon kiezen, mito of gs? (of rs / gs ;) )

Ik snap niet dat er geen RS500 of 600 is. Zo model zou echt perfect zijn!

heb je veel problemen gehad met die mito wat betreft vastlopen enzo? dat is het enige waar ik een beetje huiverig voor ben, alhoewel het maar voor zo'n 10.000km zal zijn, dan komt er wss. wel wat nieuws...

en wat zou jij kiezen als je kon kiezen, mito of gs? (of rs / gs ;) )

3 keer maar in 9000km :mad:
mito gaat iets harder en trek ook iets harder (7bak), maar de rs is betrouwbaarder. Achteraf zou ik geen mito gekocht hebben maar een rs.

Tja en zo'n gs is niet mooi ofzo maar trekt lekker hard en is oer degelijk. Onderdelen kosten ook geen ****.

@ryu: Tja dan zal je voor rs250 moeten gaan. Is bloedsnel zo'n ding en erg mooi. Weet zeker dat je er makkelijk een 600tje mee bij moet kunnen houden (mits je een beetje kan schakelen)

rs250 mag ook niet meer gemaakt worden vanwege emissie-eisen.

twijfel zelf nog sterk over wat ik doen zal, gevoel zegt meteen zo'n rsje kopen, verstand zegt niet doen en lekker 1.5j op m'n gsje rijden en dan wat moois kopen.

mooiste zou zijn een rs125 kopen, opknappen, tijdje mee rijden, kijken of het bevalt en anders verkopen met winst.

Tja, hoeveel winst denk je eruit te halen? Men doet al moeilijk met die 2 takten vanwege het onderhoud. Ze staan dan ook voor spotprijzen op marktplaats.

250 zijn er gelukkig nog wel, maar zeldzaam helaas. Waardoor ze vaak al tussen de 3 a 4 k zitten.

*zucht*

Ben toch maar gezwicht. Zaterdag een proefrit en dan waarschijnlijk volgende week echt er op...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Alleen dan in rood/zwarte uitvoering en een andere (mooiere) demper.

• #5.177
*zucht*

Ben toch maar gezwicht. Zaterdag een proefrit en dan waarschijnlijk volgende week echt er op...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Alleen dan in rood/zwarte uitvoering en een andere (mooiere) demper.

Kijk een teamgenoot :D

Rij dezelfde, maar dan uit '99

• #5.178
Ik snap niet dat er geen RS500 of 600 is. Zo model zou echt perfect zijn!

Wel eens gezien hoe bruut een 500cc 2takt is als racer? Rijd menig 1000 viertakt zoek hoor, plus die dingen tem je niet even. Een 1000 rijdt dan als een tam lammetje van wat ik uit ervaringen gelezen heb.

en reken maar dat er wat co2 en andere bagger uit komt

yamaha had vroegah wel zo'n rd500, zijn gasten die die blokken gewoon in r1 frames ed. hangen.

Ja of rsv600 , gewoon niet gelijk 1000.

Terug
Naar boven